נגע בכולם: פוסט של מנהל ביה"ס מהכפר נין זכה ל – 8500 לייקים

לאחר הפיגוע ביום שישי בתל אביב, על רקע המתיחות הטעונה בין העמים, פוסט מרגש ועוצמתי של נאיל זועבי, תושב הכפר נין הסמוך לעפולה הצליח לחבר ולו לרגע בין הגולשים מהמגזר היהודי והערבי

בשעות שאחרי הפיגוע ביום שישי בתל אביב, החלו הרשתות החברתיות לעסוק בעיקר בפרטי האירוע, סיפורי הפצועים וההיסטוריה של המחבל. בין אינספור הפוסטים עלה גם פוסט של נאיל זועבי, תושב הכפר נין הסמוך לעפולה ובו דברי גינוי לפיגוע שהוגדר על ידו שפל, ובמקביל, קריאה אמיתית ומרגשת לשני המגזרים לחתור לשלום, אחווה וליחסים טובים ומכבדים. הפוסט עלה לרשת הפייסבוק ביום שבת בבוקר וחיש מהר הפך בתוך יום לויראלי, כשהוא צובר (נכון ליום ראשון) לא פחות מ-8500 לייקים, כ-1500 שיתופים ומאות תגובות, רובן אוהדות ומפרגנות.

• "בסופו של דבר בשני הצדדים יש הרבה אנשים שקולים שרוצים לחיות טוב ובדו קיום"

זועבי, 43, הוא איש חינוך. ב-11 השנים האחרונות הוא מנהל את בית הספר היסודי בטמרה (במועצה אזורית גלבוע). הוא נמנה על ראשוני התומכים בשירות לאומי במגזר הערבי ובעבר הוא העלה פוסטים רבים המגנים אלימות ומעודדים אחווה בין העמים, "כתבתי את הפוסט באופן טבעי, כחלק מתפיסת עולמי המגנה אלימות כנגד שני הצדדים", סיפר השבוע זועבי, "הרצח הזה היה מעשה בהמי ולכן גיניתי אותו. אנחנו חיים פה בארץ הזו, יהודים וערבים כאחד ואין לנו ארץ אחרת.
זה גם המסר שאני מנסה להעביר לתלמידים ולסובבים אותי. מאסנו במחרחרי המריבות, באנשים המעודדים אלימות.
אני באופן אישי הייתי בביתם של משפחות שכולות יהודיות רבות וגם בבית משפחות אבו חדיר' ודואבשה.
במשך 7 השנים האחרונות אני כותב בפייסבוק פוסטים המעודדים חיבור וקרבה בין המגזרים. לשמחתי, מרבית התגובות הן טובות ומפרגנות אבל תמיד יהיו כאלה שיבקרו.


אני מעודד מכך שהתגובות השליליות והתוקפניות מעטות. בסופו של דבר בשני הצדדים יש הרבה אנשים שקולים שרוצים לחיות טוב ובדו קיום. מנקודת ראותי הכל מתחיל מחינוך, לכבד אחד את השני, ולהעניש את המתלהמים משני המגזרים. יש כל כך הרבה ערכים ופסוקים טובים בכתבי הקודש שלנו, האיסלאם והתנ"ך, והם לא באים לידי ביטוי במציאות הישראלית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אנו צריכים פשוט להציף את החיבור והערכים הטובים. מוטלת עלינו גם החובה לפעול לקירוב ולהסיר את החומות והדעות הקדומות, הלכה למעשה, זה ישים ואפשרי. כל החברה צריכה להתגייס לזה, בכדי לשנות את המציאות בה אנו חיים בימים אלה. מהשיחות שאני מנהל עם תושבים מכל העמק, שרוצים אף הם שינוי, בדיוק כמוני, ברור לי שאפשר אחרת ולכן אני כל כך אופטימי. אני אמשיך עד יומי האחרון לפעול במטרה לחנך לדרך של שלום ואחווה בין המגזרים", סיכם זועבי.

"מאסנו במחרחרי המריבות", נאיל וזעבי
"מאסנו במחרחרי המריבות", נאיל וזעבי

אחד המגיבים לפוסט של זועבי, מהמגזר היהודי כתב: "קול קורא במדבר. אני מקווה שיהיו עוד רבים שיקראו לשלום ולהפסקת שפיכות הדמים בכל הארץ".

גולש מהמגזר הערבי הוסיף: "הדעה של נאיל היא לא מיעוט באזור בו אנו מתגוררים. דת האסלאם היא דת סלחנית, רחמנית, ואוסרת הרג ורצח של חפים מפשע".

• הפוסט שהעלה נאיל זועבי – "למתלהמים שביננו, אני אומר די"

"אני ערבי ישראלי על כל המשתמע מכך. אני מגנה בכל לשון את הפיגוע השפל והנורא בתל אביב, כמו בכל מקום אחר בארץ ובעולם. הפיגוע בתל אביב לא רק פגע ורצח אזרחים חפים מפשע, הוא גם מעקר ופוגע ביחסים הטובים בין האזרחים – היהודים והערבים – במדינתנו! מכאן, אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחות הנרצחים, ולאחל החלמה מהירה ושלמה לנפגעים. למתלהמים שביננו, אני אומר די. אנחנו נתגבר עליכם, אנחנו נתגבר על הטרור, ולא נרשה לאף מתלהם לפגוע ביחסים הטובים בין יהודים לערבים. תמיד נפעל לחיים משותפים באחווה ובשלום בישראל – שאין לנו עוד מדינה מלבדה!"

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|