נגזר דינו של צעיר בן 20 שתקף מינית באופן ברוטלי אישה בת 66

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת גזרו 4 שנות מאסר בפועל על תושב יישוב בעמק, הנאשם בניסיון אינוס וניסיון מעשה סדום בנסיבות אינוס. "הנאשם תקף עוברת אורח אקראית, וביצע בה את העבירות תוך שימוש בכוח ובאלימות, מבלי ששעה לתחנוניה לחדול ממעשיו", כתבו השופטים בגזר הדין. המחשה: פריאימג'

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת גזרו לפני מספר ימים את דינו של נאשם צעיר בן 20, תושב יישוב בעמקים, אשר הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בניסיון אינוס וניסיון מעשה סדום בנסיבות אינוס.
על פי עובדות כתב האישום המתוקן, ביום 1.1.2017, סמוך לשעה 5:20 לפנות בוקר, הלכה ל"ב, בת 66, להתעמל במתקני הכושר הציבוריים ביישוב בו היא מתגוררת. בעת שהמתלוננת התעמלה על אחד המכשירים, הבחינה כי הנאשם מתקרב אליה בצורה מאיימת. המתלוננת, שחשה סכנה, החלה להתרחק מן המקום בריצה. הנאשם, אשר צרך אלכוהול זמן קצר קודם לכן, רדף אחרי המתלוננת, תפס אותה ודחף אותה על האדמה. כתוצאה מן הנפילה קיבלה המתלוננת מכה בראשה. בתגובה, צעקה המתלוננת: "תעזוב אותי" ו-"תעזרו לי". הנאשם גרר את המתלוננת למגרש כדורסל סמוך ודחף אותה על המדרגות במגרש. כתוצאה מכך, קיבלה המתלוננת מכה חזקה בגב התחתון.

• הבין את חומרת מעשיו

בהמשך, ביצע הנאשם את העבירות הקשות בגינן הוא מואשם, תוך שהוא אוחז בחוזקה בצווארה ומאיים להכותה באגרופו.
טרם מעצרו שירת הצעיר כחייל קרבי בשירות סדיר והתגורר בבית הוריו. הנאשם סיפר, כי היה תחת השפעת אלכוהול ופירש לא נכון את התנהגותה של המתלוננת. לדבריו, התנהגותו נבעה מקושי לשלוט בדחפיו המיניים, התנהגות כזו אינה אופיינית לו, חריגה ונוגדת את הערכים והנורמות המקובלים במשפחתו. הנאשם תיאר בפני שירות  המבחן בושה רבה סביב אופי העבירות. לדבריו, הוא מבין את חומרת מעשיו ומודע לכך כי עליו לשאת בעונש על מעשים אלו. הנאשם טען עוד, כי כיום הוא מבין שגרם למתלוננת פגיעה קשה, והביע על כך צער וחרטה.


"מעבר לנזק הרב הנגרם לנפגע העבירה, אשר לעיתים, עיקרו בפגיעה הנפשית ובתחושת הביטחון שלו, למעשים כמעשיו של הנאשם, יש השלכה על תחושת הביטחון של כל הציבור.  הם נוטעים חשש בלב האדם מן היישוב, ומערערים את תחושת הביטחון האישי שלו במרחב הציבורי


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנאשם סיפר, כי היה תחת השפעת אלכוהול ופירש לא נכון את התנהגותה של המתלוננת. לדבריו, התנהגותו נבעה מקושי לשלוט בדחפיו המיניים, התנהגות כזו אינה אופיינית לו, חריגה ונוגדת את הערכים והנורמות המקובלים במשפחתו. הנאשם תיאר בפני שירות  המבחן בושה רבה סביב אופי העבירות. לדבריו, הוא מבין את חומרת מעשיו ומודע לכך כי עליו לשאת בעונש על מעשים אלו. הנאשם טען עוד, כי כיום הוא מבין שגרם למתלוננת פגיעה קשה, והביע על כך צער וחרטה.

• פגיעה נפשית משמעותית וכואבת

תסקיר נפגעת העבירה מפרט את הפגיעה הנרחבת במישורים שונים בחייה של המתלוננת: במישור הפיזי – בשבועות הראשונים לאחר התקיפה סבלה מכאבים בחלקי גוף שונים, תנועתה הייתה מוגבלת והיא נזקקה לפיזיותרפיה וטיפולים רפואיים שונים.
במישור הנפשי – הפגיעה הנפשית בל' הינה משמעותית וכואבת. ל' שיתפה, כי בתקופה שלאחר התקיפה איבדה את שמחת החיים והאנרגטיות שאפיינו אותה כל חייה, על אף מסכת החיים הקשה שעברה. היא שקעה בתחושת ייאוש, מצב רוחה היה ירוד והיא התקשתה לגייס כוחות על מנת לשוב למסלול חייה לפני האירוע והיא סובלת עדיין מחרדות.
פגיעה בדימוי העצמי – התסקיר מפרט את ההשלכה של המעשים והפגיעה בדימוי העצמי, על רקע תחושת חוסר הישע והחולשה.
במישור הרגשי והתפקודי – טרם האירוע, הייתה ל' אישה נמרצת ופעילה.
כיום, היא מוגבלת בתפקודה, ממשיכה לסבול מחרדות, ובמיוחד עם רדת החשיכה, נמנעת מליטול חלק בפעילויות מחוץ לביתה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התסקיר מסכם, כי מדובר באישה מבוגרת, אשר טרם הפגיעה בה חיה חיים מורכבים, אולם מלאי סיפוק והתמודדות חיובית, בהתאם ליכולותיה ובאופן המותאם לגילה. פגיעת הנאשם בה נמצאת במודעותה כל הזמן, על אף שהיא משקיעה אנרגיות רבות בניסיון להדחיק את החוויות הקשות שחוותה. להערכת עורכת התסקיר, בנוסף להשפעה הטראומטית האופיינית לנפגעי תקיפות מיניות, ישנו במקרה זה נזק נוסף וקשה.

• "הפגיעה הקשה יותר במתלוננת, נמנעה בעקבות תושייתה"

השופטים כתבו בגזר הדין: "מעבר לנזק הרב הנגרם לנפגע העבירה, אשר לעיתים, עיקרו בפגיעה הנפשית ובתחושת הביטחון שלו, למעשים כמעשיו של הנאשם, יש השלכה על תחושת הביטחון של כל הציבור.  הם נוטעים חשש בלב האדם מן היישוב, ומערערים את תחושת הביטחון האישי שלו במרחב הציבורי, לא רק בשעות לילה אפלות, אלא גם ביחס לפעילות יומיומית רגילה, בתוך ישוב מגורים, בשעת בוקר מוקדמת… במקרה דנן, מידת הפגיעה בערכים אלה הינה גבוהה. הנאשם תקף עוברת אורח אקראית, וביצע בה את העבירות תוך שימוש בכוח ובאלימות, מבלי ששעה לתחנוניה לחדול ממעשיו. עבירות המין בהן הורשע הנאשם אינן עבירות מושלמות, כי אם בגדר ניסיון בלבד, אך מעובדות כתב האישום עולה, כי הפגיעה הקשה יותר במתלוננת, נמנעה בעקבות תושייתה, (כאשר הגיבה בנחישות מול ניסיונו להחדיר את איבר מינו לפיה ולא נרתעה מלזעוק בקול לעזרה) וכן הגעתם של שוטרים למקום, תודות לערנותם של השכנים ואזרחותם הטובה….המעשים המיניים שביצע במתלוננת הינם קשים ומכוערים…".

• השופטים גזרו על הנאשם 4 שנות מאסר בפועל, (בניכוי ימי המעצר)

שנתיים על תנאי, למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור במהלך תקופה זו עבירות אלימות או מין מסוג פשע ושנה חצי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור במהלך תקופה זו עבירת אלימות או מין מסוג עוון.

עוד קבעו השופטים כי הנאשם ישלם לאישה פיצויים בסך של 20.000 שקלים.