מתקנת הלבבות של העמק

ד"ר לימור אילן בושארי וצוות היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית במרכז הרפואי העמק מצליחים להציל לבבות של מטופלים רבים, ביניהם נשים צעירות שחלו בסרטן. סיפורה המרגש של הדס שלומית דוד מעפולה חושף את עבודתם המסורה

הדס שלומית דוד (47) מעפולה, אובחנה בדצמבר לפני שנתיים כחולה בסרטן השד: ״לאחר שאבחנו אותי בחרתי להמתין שלושה שבועות עד לתחילת הטיפולים הכימותרפיים כי הבן שלי עמד להתחתן ולא רציתי להרוס את השמחה", היא מספרת: ״לאחר תחילת הטיפולים הגעתי למרפאה של ד"ר לימור לאבחון מצב הלב שלי. כל שלושה שבועות חזרתי על הבדיקה ואכן בבדיקה השנייה ראו שעלולה להיות פגיעה בשריר הלב ומיד קיבלתי טיפול מתאים".
"במסגרת טיפולי הכימותרפיה, חולי סרטן במרכז הרפואי העמק עוברים בדיקות קרדיולוגיות כדי לאבחן ולבדוק את מצב הלב", מסבירה ד"ר לימור אילן בושארי, מנהלת היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית ומרפאת מסתמים במערך הקרדיולוגיה במרכז הרפואי העמק. "חלק מהפרוטוקול הוא אקו לב כדי להעריך את תפקוד חדרי הלב משום שטיפולים כימותרפיים עשויים לפגוע בתפקודו. לאחר הבדיקות, הכוללות הערכת מדדים ואק"ג אצל אחות, ביצוע אקו לב המצריך הפעלת תוכנה מתקדמת, ובדיקות דם מיוחדות מחליטים האם צריך מעקב צמוד או תרופות קבועות. על מנת לא לטרטר את המטופלים שעוברים טיפולים לא פשוטים, אנחנו משתדלים שהבדיקות הקרדיולוגיות יבוצעו באותו היום שהמטופל מגיע לקבל טיפול כימותרפי, על מנת שלא ייאלץ להגיע שוב לבית החולים. הדס הגיעה אלינו לאחר שהחלה את הטיפולים הכימותרפיים וזיהינו ירידה בתפקוד הלב שיכולה לגרום לאי ספיקת לב, ואף להגביל את הטיפולים הכימותרפיים כי נאלצים להפסיקם. אבחון הבעיה בזמן, מעקב צמוד וטיפול ייחודי ומתאים הם קריטיים וחשובים", היא מדגישה.
"ד"ר לימור והצוות היקר שעובד איתה: לימור שלום הטכנאית, האחיות שלומית סגל ותלמה עמירם, המזכירות ניצה פרץ וחן מברוכה, טיפלו בי כל כך יפה. הגישה שלהן, המענה לכל שאלה, באדיבות, בסבלנות, הן היו הטוב עבורי בסיטואציה הזאת", משתפת הדס בהתרגשות. "הרגשתי חופשיה לשאול ולשוחח איתן, זה הפך את הטיפול להרבה יותר יעיל עבורי, הרגשתי שאני באמת מבינה את מהלך הטיפול ולמה עושים מה שעושים. והיום, תודה לאל, סיימתי את הטיפולים, את ההקרנות, החלמתי מסרטן, והלב שלי חזר לתפקד, אני אמנם עדיין לוקחת כדורים, אך מצבי הרבה יותר טוב, הלב שלי מחלים. ולצוות המדהים הזה בניצוחה של ד"ר לימור אני חייבת תודה ענקית, הם חלק מהנס הפרטי שלי ותמיד יהיו", מסכמת הדס.
מלבד הדס, מטופלות נוספות שביקשו לא לחשוף את פרטיהן מבקשות לשתף בסיפורן המרגש: ע' חלתה בסרטן השד ועברה כריתת שד ושחזור, שלאחריהם עברה טיפולים כימותרפיים. "זכיתי להיות המטופלת הראשונה במרפאה הקרדיו- אונקולוגית שהקימה ד"ר לימור בושארי. היא עקבה אחרי מצב הלב שלי שנפגע מטיפולים כימותרפיים שאמנם מרפאים מסרטן אך פוגעים גם באיברים אחרים. בזכות ד"ר לימור והצוות שלה הלב שלי השתקם ועדיין הם לא עוזבים אותי ומקפידים שאגיע בכל שלושה חודשים לבדיקה שגרתית".
גם ר', חלתה בסרטן השד בגיל 45 ועברה ניתוח וטיפולים כימותרפיים, הקרנות, וטיפולים ביולוגיים במשך שנה וחצי. "לאחר שנתיים, במהלך ביקורת אצל האונקולוג שלי, סיפרתי לו כי אני מתקשה לנשום, לעלות מדרגות ואפילו להתקלח והוא המליץ לי ללכת לביקורת אצל  ד"ר לימור אילן בושארי. אכן במהלך הבדיקה התגלו בעיות ואי תקינות בתפקודי הלב שלי, מצב המחייב מעקב צמוד וטיפול מותאם. מאז כבר כמה שנים שאני מטופלת אצלה. ד"ר לימור היא מלאך, עושה הכל ברגישות ובחכמה, אני כל כך אוהבת אותה כרופאה ובמיוחד כאדם. היא כל הזמן אמרה לי 'הלב יכול לחזור לתפקד, הוא יכול לחזור לעצמו' ואכן בתקופה האחרונה מבדיקה לבדיקה אנחנו רואים שיפור, תפקודי הלב שלי משתפרים, כנגד כל הסיכויים וזה בזכות ד"ר לימור".