"מתלבטת אם לשלוח את הילדים לגן": חשש להתפרעויות גם בעמק

בעקבות המתיחות הביטחונית, האלימות ואירועי הטרור נערכים במשטרה באזור בכוחות רבים, גלויים וסמויים כאחד. יומן אירועים: ביממה האחרונה עצרו השוטרים תשעה בני מיעוטים, בחשד לכוונה להתעמת עם כוחות משטרה בנצרת. בליל אמש נעצרו בכפר תבור שמונה שוהים בלתי חוקיים ולוחמי מג"ב עצרו שמונה שב"חים נוספים, כולל שני מסיעים. נהג אוטובוס בנצרת עלית התלונן כי אבן הושלכה לעברו. במשטרה מדגישים: "נפעל באפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר!". המתיחות הרבה גם מובילה לדיונים ברשת הפייסבוק ולחרושת שמועות, בנוגע לאירועים חריגים

משטרת ישראל ערוכה בימים אלו במספר רב של זירות, (בין היתר גם באזור העמקים הרגיש) ומוכנה לכל תרחיש בכוחות גדולים, במטרה למנוע פגיעה בחפים מפשע.

 

• המטרה: ביצוע ניסיונות לפגוע בשגרת החיים

כחלק מפעילות מודיעינית וחקירתית מוקדמת נעצרו אמש בשעת לילה מאוחרת לא פחות מתשעה חשודים, חלקם מכפרים הסמוכים לעמק יזרעאל, בחשד לניסיון התארגנות להתקהלות אסורה שיש בסופה כוונה להתפרעות וקשירת קשר לביצוע פשע תוך כוונה להתעמת עם כוחות המשטרה בנצרת היום בערב ובמקביל לבצע ניסיונות לפגוע בשגרת החיים. חלק מהחשודים הובאו היום בבוקר לבימ״ש השלום בנצרת שם יבקשו החוקרים להאריך את מעצרם. חלקם מורחקים בתנאים מגבילים שונים.

באירוע נוסף עצרו אמש שוטרי תחנת טבריה לבדיקה אוטובוס סמוך לכפר תבור. ברכב נמצאו 8 שוהים בלתי חוקיים. החשודים ונהג האוטובוס נעצרו ונחקרו. בנוסף לוחמי מג״ב עצרו אף הם 8 שוהים בלתי חוקיים ושני מסיעים במקרים שונים. במשטרה ציינו כי הם ימשיכו לפעול במשנה מרץ למניעת שהות תושבי שטחים ללא אישורי שהיה בישראל.

כמו כן נהג אוטובוס קו פנימי שנסע אתמול בלילה ברחוב החצב בעיר נצרת עלית דיווח למשטרה כי אבן הושלכה לעברו, ובעקבות זאת נגרם נזק קל לאוטובוס, אך האירוע הסתיים ללא נפגעים. שוטרי התחנה ערכו סריקות אחר החשודים, ובמקביל נפתחה חקירה.

בעקבות תלונת נהג רכב שנסע היום מכיוון צומת איכסאל לכיוון המנהרות המובילות לצומת המוסכים, על ידויי אבנים, נערכו היום בבוקר סריקות רחבות באזור אחר החשודים. אין נזק ואין נפגעים. נפתחה חקירה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במשטרה הדגישו כי שוטרי מחוז הצפון פרוסים בערים בדגשים על נקודות חיכוך, אם בצורה גלויה ואם בצורה סמויה וזאת במטרה למנוע אירועים חריגים. דובר מחוז צפון במשטרת ישראל הוסיף כי במשטרה ינקטו ביד קשה כנגד מי שייחשד במעורבות באירועי התפרעויות מכל סוג שהן, בדגש -לימים אלו.

יחד עם זאת משטרת ישראל פועלת רבות מול מגוון רחב של גורמים במטרה להימנע מאירועי אלימות תוך הידברות עם מנהיגי ציבור ומכובדים. במשטרה הוסיפו כי מחוז צפון ערוך לכל תרחיש, וכן כי מפקד המחוז ניצב זהר דביר הנחה את הכוחות לפעול בנחישות כנגד המסיתים והפורעים מבלי לפסוח על איש. עוד הדגיש ניצב דביר כי יש לפעול באפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר בהתארגנות זו.

 

• "אני מתלבטת אם לשלוח את הילדים שלי לגן. מפחיד לחשוב מה יכול לקרות פה. צריך להיות פה עם מיליון עיניים"

לצד האירועים החריגים, המתיחות הרבה ששוררת בישראל בכלל, ובאזור עפולה והעמקים מוכה הפיגועים בפרט, החלו לצוץ ולהתפרסם שלל פוסטים על אירועים חריגים וחשש לפיוגעים. באחד מהם נכתב היום בבוקר: "שמעתם על ערבי שנכנס עם סכין למסעדה בעפולה?". בפוסטים נוספים העלו מספר תושבים ברובע יזרעאל חששות רבות לביטחונם האישי וביטחון ילדיהם, נוכח הנוכחות הרבה של בני מיעוטים בבניית בניינים בשכונה המתפתחת. הפוסטים התפשטו כאש בשדקה קוצים וזכו לעשרות תגובות. במרבית התגובות ציינו התושבים כי הם מוטרדים ואף חוששים ללכת ברחובות הסמוכים לבתיהם. אותם מגיבים ציינו כי הם דורשים באופן חד משמעי כי בעירייה ידאגו לאבטחה מוגברת בבית הספר בשכונה, בגנים ובמעונות, "לצערי במדינה שלנו מתעוררים רק לאחר פיגועים", כתב אחד המגיבים ומגיבה נוספת הוסיפה: "אני מתלבטת אם לשלוח את הילדים שלי לגן. מפחיד לחשוב מה יכול לקרות פה. צריך להיות פה עם מיליון עיניים".

הפייסבוק גועש, האמהות בפאניקה: