מתלבטים: איך לבחור מקצוע לחיים?

האופק המקצועי שמספקים תפקידים מסוימים אמור להכריע בשאלה איך לבחור מקצוע לחיים, אך יש עוד שורה ארוכה של שיקולים שכדאי להתייחס אליהם. בין היתר, השאיפה היא לנסות להפוך תחביב למקצוע, להתעדכן בחידושים ולהישאר עם אצבע על הדופק

בחירת מקצוע היא נושא רגיש שמחייבת כל אחד ואחת מאתנו להתייחס לשורה ארוכה של שיקולים. הבחירה חשובה כי היא משפיעה לא רק על השכר ואיכות החיים, אלא גם על תחושת הסיפוק ושביעות הרצון. בנוסף, רוב האנשים מעדיפים להימנע מהחלפת מקצוע החל מגיל מסוים ולכן מבחינתם הבחירה קריטית כבר בשלב מוקדם.

• מה משפיע על הבחירות שלנו?

אפשר להצביע על כמה גורמים שמשפיעים על המקצוע שבו נבחר. ראשית, זו החלטה שמושפעת מההורים. חלק מההורים רוצים לעשות תיקון לעצמם ושולחים את הילד למקצוע שלא בהכרח עולה בקנה אחד עם סט הכישורים והיכולות שלו. זה נעשה באופן מודע או לא מודע, כמו למשל על ידי העברת מסרים סמויים. מהשפעות כאלה כדאי להימנע ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי לזהות דגלים אדומים שמתעוררים בשלבים הראשונים של ההכשרה המקצועית.
שנית, אנחנו בוחרים מקצוע לפעמים מתוך אירועים שפקדו אותנו בעבר. יש כאלה שמחליטים להיות רופאים כי איבדו בן משפחה בשל מחלה, או אחרים שמושפעים מאירוע מסוים שקרה להם בצבא או בטיול הגדול. גם כאן השאיפה צריכה להיות בחירת מקצוע שמתיישבת עם הצורך הפנימי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• כך הופכים תחביב למקצוע

בדור הנוכחי קל יותר להפוך תחביב מסוים למקצוע מכניס ומתגמל. בעוד הדורות הקודמים נאלצו להתפשר על הסיפוק שלהם בגלל היצע נמוך יחסית של מקומות עבודה והתייחסות ליציבות כשיקול מרכזי, הרי שכיום לגיטימי לחלוטין לקבל החלטה מתוך מקום של חיבור להקשבה עצמית ולאמת הפנימית.
כל מה שצריך לעשות כדי להפוך תחביב למקצוע הוא לנסות לזהות מה עושה לנו טוב. מי שמתעסקים כבר מגיל צעיר בטיפוח, עיצוב וקוסמטיקה יכול לעבור לימודי איפור מקצועיים ולהגיש מועמדות לעבודה בחברות מובילות או לפתוח עסק עצמאי. לחילופין, יש כאלה שמוצאים את עצמם דווקא בסביבת מחשבים ובחירת המקצוע שלהם היא בשדה הזה.
בחירה נקיה שמגיעה ממקומות אמיתיים תגרום להרגשה של סיפוק ומימוש עצמי, אבל גם תרחיב את פוטנציאל ההשתכרות וההתפתחות. פיתוח מקצועי הוא כמובן פרמטר משמעותי לבחירה בין מקצועות לחיים, אז אין סיבה להתעלם ממנו. העניין הוא שבחירה אמיתית היא בדרך כלל כזו שנקבל לגבי מקצוע שאנחנו טובים בו. כתוצאה מכך, לא יעבור זמן רב עד שנוכל להתפתח ולהגדיל את ההכנסה שלנו.
לסיכום, השלבים הנכונים בבחירת מקצוע לחיים הם מחשבה על השיקולים, חיפוש אחר מידע רלוונטי ומודעות כלפי הצרכים האישיים. מי שמתעדכן בחידושים השונים בתחום העבודה יכול למצוא את עצמו הופך תחביב למקצוע ונהנה מכל העולמות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|