מתכננים לקנות דירה? חמישה מושגים שאתם חייבים להכיר

קונים בית יד שניה? על מנת לעזור לכם להתמצא במושגים הרבים הקיימים בתחום, קבלו הסבר מעו"ד שרון גליק בטור אישי שמעניקה לכם הסבר קצר על 5 מהמושגים הנפוצים לנוחיותכם.

• נסח הטאבו

נסח הטאבו הוא מסמך מרכזי בכל הקשור לעסקאות מקרקעין. קריאה נכונה של נסח הטאבו יכולה כבר במבט הראשון ליתן מידע רב אודות הנכס, דוגמת מי בעלי הזכויות הרשומים, מה מהות הזכויות הרשומות וכיוצ"ב.
הפקת נסח רישום (נסח טאבו) מפנקסי המקרקעין ניתן לקבל באופן מקוון ו/או בלשכת רישום המקרקעין.

• הערת אזהרה

הערת אזהרה ראשית באה להזהיר את מי שרוכש את הדירה ולהציג לו שיש רישום בנכס של צד ג'. ויותר מכך הערת אזהרה נועדה על מנת שלא יווצר מצב בו אדם ינסה למכור את הנכס שלו למספר אנשים, ובתחילת התהליך נרשמת הערה עד שהתהליך מושלם במלואו ואז ניתן למחוק את ההערה ולשנות בעלות.
הערת אזהרה נרשמת בלשכות רישום המקרקעין (טאבו) על הרישום של נכס מסויים


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• חריגות בניה

חריגת בניה הינה בניה שמתבצעת ללא היתר בניה כדין או תוך סטייה/בניגוד מההיתר שניתן.
חוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965, הוא המגדיר את גבולות הגזרה ואת אכיפת חריגות הבניה. בניה ללא היתר הינה עבירה פלילית, על פי חוק התכנון והבניה.
באמצעות בדיקה נכונה של תשריט הנכס ניתן לדעת האם בוצעו בדירה שינויים ו/או חריגות בניה ו/או תוספות שונות שלא כדין וכיוצ"ב.
תשומת לבכם כי טענת התיישנות אינה חלה במקרה בו מדובר בעבירה נמשכת כגון עבירה של שימוש חורג, שהינה עבירה המתחדשת מדי יום ביומו.

• מס רכישה

כאשר קונים דירה יש לשלם לאוצר המדינה מס רכישה, אלא אם כן יש זכאות לפטור/הקלה ממס.
מס הרכישה נקבע לפי מדרגות מס, הנגזרות ממחיר הדירה  שיעור המס עולה ככל שעולה מחיר הנכס מאחר וסעיפי החוק הנוגעים למס רכישה נוטים לשינויים תקופתיים.
תכנון מס נכון משמעותי ביותר בעסקאות מקרקעין. ובמיוחד שעה שבצעתם ו/או בכוונתכם לבצע עיסקאות מקרקעין נוספות.

• בדיקה משפטית

ללא ייעוץ משפטי מיומן הנכם נוטלים סיכון משמעותי בביצוע עסקת נדל"ן. הסכם מכר תקין וראוי הוא הסכם אשר יביא לידי ביטוי את מלוא השמירה על הזכויות שלכם וכספכם.
יוער כי משרדנו ממליץ לא לחתום על הסכם זיכרון דברים ו/או כל הסכם אחר לפני ההסכם המפורט שיכיל את כל ההסכמות ולאחר כל הבדיקות המשפטיות שיבטיחו הגנה לכספכם.
זיכרון דברים הינו הסכם מחייב ולכן אם התפתיתם וחתמתם על זיכרון דברים והתברר כי מצב הדירה אינו כפי שהובטח לכם ו/או רובץ עיקול ו/או חריגות בנייה  ו/או שיעבוד על הנכס הרי שהינכם עומדים בפני מצב בעייתי ועדיף לפנות לייעוץ משפטי במהרה.

• לסיכום

ריכזנו עבורכם 5 מושגים עיקרים אשר עולים בכל עסקה. כמובן שזו אינה רשימה סגורה ובעסקת נדל"ן אשר מתנהלת נכון יש לבדוק דברים נוספים ולעמוד על זכויות כל צד. רשימה זו נועדה להוסיף ולא לגרוע על היעוץ המשפטי הפרטני הנדרש.
לכל עסקת מקרקעין יש את הדגשים שלה, וצוות משרדנו אחראי לבנות את ההסכם אשר משרת אתכם נאמנה ומבטיח את מלוא זכויותיכם. הניסיון והידע עושים את ההבדל – וכאן אנו נכנסים לתמונה.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|