מתכוננים לשיפוץ לפני פסח? כך תעשו את זה נכון

צובעים? משפצים? מנקים? רוצים לרענן את הבית ברוח האביב וחג הפסח שבפתח? חי טורג'מן ולירן פיבין, בעלי "פיבין" בעפולה מסבירים על העבודות הנפוצות, מבהירים מה הכי חשוב לפני שנכנסים לפרויקט כזה או אחר, וחושפים כמה טיפים שיחסכו לכם לא מעט כסף

כמדי שנה, במה שהפך כבר למסורת, בתי אב רבים ברחבי הארץ נערכים בשבועות שקודמים לחג הפסח לשיפוצים ורענון הבתים.
צביעה, ריצוף, עבודות נגרות, אינסטלציה, חשמל ועיצוב הבית, צפויים גם השנה לעמוד במוקד השיפוצים.
לצד הרצון להתחדש, לא פעם השיפוצים חורגים מהתקציב המיועד ובדיוק בשביל זה נפגשנו עם חי טורג'מן ולירן פיבין, מבעלי פיבין בעפולה. פיבין הוא עסק לחומרי בניין, אספקה טכנית, ועיצובים לבית. במקום מספקים את כל מה שצריך לבניית בית חדש, שיפוץ הקיים ותחזוקתו.
מתי מתחילה ההערכות לפסח?
"כבר בסביבות חודש מרץ אנחנו מרגישים את ההתעוררות וזה חוזר מדי שנה בשנה".
מה מוביל לדעתכם להתעוררות הזו?
מזג האוויר? התקופה? מרכיב פסיכולוגי כזה או אחר? "הקרבה לחג הפסח גורמת לאנשים יחד עם הניקיון הגדול לחדש דברים בבית ולממש את השיפוצים שתכננו כל השנה. הם מוצאים סוג של "סיבה למסיבה".
מי מתעניין ומגיע יותר לעסק? גברים או נשים?
"אם הייתם שואל אותנו בעבר היינו אומרים לך גברים חד משמעי אבל היום המצב כבר אחר וגם גברים וגם נשים מגיעים אלינו. זה קורה גם בגלל המגוון הרחב של המוצרים וגם בגלל הפשטות שקיימת היום בלחדש חדרים, רהיטים ובכלל לרענן את כל הבית".
איך חג הפסח משפיע על רכישות של קבלנים ואנשי מקצוע?
"עם התרבות השיפוצים לקראת החג מתרבות גם ההזמנות של אנשי המקצוע. זה בבחינת דבר שגורר דבר".


"הזמנים השתנו והקדמה מסייעת לנו. פעם היינו משתמשים באותו החומר לנקות הכל. היום אפשר לנקות הכל בעזרת חומרים ייעודיים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אילו מוצרים הכי מבוקשים והכי נמכרים?
"זה מגוון מאוד, בעבר הייתה דרישה מאוד חזקה לצבעים, אבל היום מעבר לצבע יש דרישה חזקה למוצרי ניקוי טובים, 'ספריים' מחדשי רהיטים, ציוד גינון, דשא סינטטי ועוד".
מה חייבים לדעת לפני שנכנסים לשיפוצים בבית?
"שיפוץ בית זה פרויקט מורכב מאוד מכיוון שאנחנו נוגעים כבר במשהו קיים. ברוב המקרים אנחנו לא ממש יודעים ומבינים לעומק איך בדיוק בנו את הבית, איך ריצפו או חיברו את האינסטלציה. לכן, בראש ובראשונה צריך להיות פתוחים לכך שלא כל מה שתכננו יקרה בדיוק גם מבחינת התקציב שלנו וגם מבחינת השיפוץ עצמו. אחרי שהבנו את זה חשוב מאוד להיערך תקציבית לנושא – כל אחד והשיפוץ שהוא רוצה לעשות. ישנם אנשי מקצוע שיכולים לעשות את ההערכה התקציבית בעבור הלקוחות בעלות מסוימת ולא גבוהה ולחסוך המון סיבוכים בשלב השיפוץ. מנקודת ראותנו והניסיון שלנו חשוב מאוד לקחת איש מקצוע שמתמחה בשיפוצים ושיש עליו המלצות מוכחות. לא פעם זה יכול לחסוך לכם לא מעט כסף. צריך לחשוב טוב אם תרצו להפריד את החומרים בסגירת הפרויקט עם איש המקצוע או להחליט שלא. מה ההמלצה שלנו? ובכן, את החומר השחור, כלומר המלט, חול וכו' לאפשר לקבלן לרכוש ואת החומר ה"לבן", כלומר הקרמיקה, אסלות, ארונות, אמבט וכו' עדיף שהלקוחות ייקנו בעצמם".
האם שיפוץ חייב להיות כרוך בשבירת חסכונות וגיוס תקציב של עשרות אלפי שקלים?
"אנחנו חושבים שזה מאוד מאוד תלוי במה אנחנו משפצים, מה היקף השיפוצים ולאיזו רמה נרצה להגיע. כל פרויקט שונה ממשנהו ולכל בית יש צרכים אחרים".
מהן עבודות השיפוץ הכי נפוצות?
"ניסיון העבר מלמד אותנו שרבים בוחרים לשפץ בעיקר את חדרי המקלחות והשירותים בבית ולעצב אותם מחדש".

כל גווני הקשת במחלקת הצבע בפיבין
כל גווני הקשת במחלקת הצבע בפיבין

• צביעת הבית

האם אתה ממליצים להיעזר בבעל מקצוע או לעשות זאת בסגנון DIY (עשה זאת בעצמך). "זה מאוד תלוי באופי הצביעה, האם יש אפקטים מיוחדים או מהי הגישה לאזור הצביעה. אלמנט נוסף וחשוב מתמקד ביכולת שלנו לבצע את 'המשימה'. אנחנו תמיד בגישה שכל אחד עושה את מה שהוא טוב בו. חבל לנו לבזבז את הזמן בלעשות משהו שאנחנו לא מיומנים בו".
אחרי החורף הגשום שעברנו, מה אתם ממליצים לעשות בנוגע לאיטום וטיפול ברטיבויות בבית?
מתי מתעורר צורך לזפת את הגג ולבחון את איטום החלונות? "בשלב ראשון רצוי מאוד לעשות בקרת ואומדן נזקים. אנחנו אחרי חורף גשום במיוחד. ראשית מאוד חשוב להבין מה מקור הבעיה ומאיפה הנזילה. יש לנו מגוון מאוד רחב של פתרונות איטום מיוחדים אבל בראש ובראשונה, כמו שהדגשנו, צריך לאתר לפני הכל את שורש הבעיה. מה שלא פחות חשוב זה לשמר את האיטום ולוודא שאנחנו מתחזקים את הבית שלנו כמו שצריך. זה דרוש לעלות לגג ולנקות את פתחי הניקוז ולפני הקיץ למרוח שכבת משפר אטימה לבן, טופ גג, גומי גג וכו'. ישנם המון מוצרים כאלו שפשוט משמשים כשכבת הגנה על האיטום הקיים".

הצוות השרותי של פיבין בעפולה
הצוות השרותי של פיבין בעפולה

מה חשוב לבדוק עם בעל מקצוע לפני סגירת עסקת שיפוצים או שדרוג הבית?
"דבר ראשון לקבל המלצות מוכחות מאנשים שאנחנו מכירים באופן אישי ולא להסתמך רק על תגובות בפייסבוק או באינטרנט. אנחנו ממליצים לעבוד גם עם איש מקצוע שמתנהל פיננסית על פי חוק. זה אומר שיש לו קבלות מסודרות וכך גם תהיה אחריות על השירות וגם על המוצרים. מעבר לזה יש פה גם אלמנט של כימיה בין הלקוח לאיש המקצוע. צריכים לזכור תמיד שזהו תהליך מורכב שעשוי להימשך שבועות ואפילו מספר חודשים. רצוי מאוד שתהיה לנו כימיה עם איש המקצוע שבדרך כזו או אחרת מכיוון שלא פעם הוא מגשים לנו את החלום".
ניקיון הבית לפני הפסח?
איך מגיעים לקו הסיום לפני ליל הסדר כשהבית נקי ומבריק לחלוטין?
"הזמנים השתנו והקדמה מסייעת לנו. פעם היינו משתמשים באותו החומר לנקות הכל. היינו מתאמצים ומשפשפים ועל הדרך גם בלא מעט פעמים פוגעים במשטח שאותו רצינו לנקות. היום אפשר לנקות הכל בעזרת החומרים הייעודיים לאותו הלכלוך או המשטח. החל מסימני חלודה על הרצפה ועד לחידוש הרובה באמצעות שטיפת ריצפה פשוטה".
שאלה אחרונה לסיום. האם בהלת הקורונה משפיעה גם על העסק שלכם? אם כן באיזה דרך?
מה אנשים רוכשים ובאילו מוצרים הם מצטיידים? "מעבר לכך שהצטיידנו במלאי נשמיות ואנחנו מציעים אותן במחיר רגיל לקהל לקוחותינו, לא חשנו בשום שינוי עד עתה".

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|