מתכוננים לצום? יש כמה דברים שכדאי לדעת

יש לנו כמה טיפים לתת לכם שיעזרו לעבור את צום יום כיפור קצת יותר בקלות, זה לא רק בראש זה גם הבטן

 

אם הצום בכל שנה הוא סבל אמתי עבורכם, כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. הדרך לעבור את הצום בקלות ובמהירות תלויה בכמה טיפים שכדאי ליישם.

• שתייה  

במהלך היום, לפני תחילת הצום, כדאי להתחיל בשתייה של מים. בדגש על מים ולא שתייה ממותקת, קפה, תה או מרקים למיניהם. הסוכר והתבלינים המצויים בשתייה שאיננה מים, מגבירה את הצמא. לפני תחילת הצום רצוי לשתות בין 8-12 כוסות מים.

• ארוחות קטנות

כדאי להתחיל בארוחות קטנות לעתים תכופות לפני תחילת הצום. 3 – 4 ארוחות במהלך היום יכולות להועיל לגוף ולהקל על תחושת הרעב הפוקדת אותנו בזמן הצום.

• מה לאכול?

כארוחה מפסקת כדאי לשלב בין פחמימות מורכבות (אורז מלא, לחם מחיטה מלאה) וחלבונים. בנוסף, כדאי לצרוך ירקות עם קליפה בשל הסיבים התזונתיים המצויים בהם, אשר מעכבים את ספיגת הפחמימות וגורמים לתחושת שובע ממושכת יותר. במקום בשר, כדאי לאכול דג, הבשר מתעכל באטיות ויוצר גירוי במערכת העיכול שמתבטא בתחושת רעב, לעומת זאת הדג מתעכל מהר יותר ובקלות ותחושת הרעב קטנה. הימנעו מיותר מדי תבלינים באוכל ושלבו גם שומנים בריאים כמו שמן זית וטחינה.

• מה עושים במהלך הצום?

לא להתאמץ יותר מדי ולא לעסוק בפעילות גופנית כמו הליכה מרובה, ריצה או רכיבה על אופניים. כדאי לנוח כמה שיותר, לבלות עם המשפחה במשחקי קופסא ולקרוא עיתונים וספרים. מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש ושהייה במקום קריר ומוצל.

• אחרי הצום

תמיד כדאי להתחיל את שבירת הצום עם כוס שתייה מתוקה כמו תה עם 2 כפיות סוכר או כוס מיץ בשילוב עם פרוסת עוגה, עוגיה או לחם עם ריבה או פירות יבשים. לא כדאי לאכול במהירות מזונות מלאים בשומנים וכדאי להתחיל עם אכילת פירות וירקות וכעבור 40 דקות – שעתיים כדאי לאכול ארוחה גדולה יותר הכוללת את כל רכיבי המזון. כמובן לא לשכוח להרוות את הגוף במים, לאט וביעילות.

יש לכם טיפים משלכם איך לעבור את הצום בקלות?
שתפו אותנו בתגובות.

שיהיה צום קל וגמר חתימה טובה!

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|