מתיחת פנים מסקרנת למעיין חרוד

שיקום ושיפוץ בריכת השכשוך, הפיכת המקהל לאחד האמפים היפים בישראל, הנגשה של הגן, פיתוח חניוני הלילה ושינוי קונספט לפארק משפחות: רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית גלבוע משקיעים 6 מיליון שקלים ב"מתיחת פנים" ושדרוג הגן הלאומי מעין חרוד. כל הפרטים

הגן הלאומי מעיין חרוד שפועל תחת רשות הטבע והגנים עובר בימים אלה מהפך רחב היקף. בשלב הראשון פועלים אנשי מקצוע בגן במטרה לשקם ולשפץ את בריכת השכשוך במעין, פירוק רחבת הבטון מסביב לבריכת השחייה וגריסת החומר למצעים. מעבר לטיפול היסודי בבריכה, מתכוננים שינויים נרחבים גם באספקטים של הנגשת הפארק לנכים ושינוי קונפסט הפעילות, עם מוכוונות להפוך את הגן לפארק בילוי אטרקטיבי וייעודי עבור משפחות עם ילדים. מתיחת הפנים מבוצעת בהשקעה כוללת של שישה מיליון שקלים שממומנים על ידי רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית גלבוע.

• בריכה ייחודית ורחבת היקף

משה פינטל, מנהל הגן הלאומי הוותיק סיפר על השינויים הצפויים: "בימים אלה הפארק עובר תהליך שדרוג ושיפוץ מקיף ומאסיבי. המוקד הוא כרגע על בריכת השכשוך שעוברת שיפוץ נרחב במטרה להתאים אותה לקונספט החדש של הגן – כפארק בילוי למשפחות עם ילדים. במסגרת התהליך, לאחר שמתחם הבריכה יושלם, יישאבו בגן מים בעזרת משאבה ויועברו למעין בקצב של 150 קוב בשעה. המים יחזרו למעין ויתפצלו לפלג נוסף". גובה הבריכה המחודשת צפוי להיות כחמישים סנטימטרים, בכדי היא תהיה מותאמת לילדים. פינטל הוסיף כי תהיה זו בריכה ייחודית ורחבת היקף, במטרה שתוכל לשמש את הבאים בשערי הגן. "מעבר לשיפוצים אנו מתכוונים לפתח את חניוני הלילה והאירועים סביב מורשת גדעון ויהושע חנקין", אומר פינטל, "השינוי הנוכחי מוביל לשינוי של אופי הגן ברמה הבסיסית, כשאנחנו נותנים דגשים גם על נושא הנגישות לנכים ובמסגרת זו גם ייבנו בגן גשרים חדשים".

ברשות הטבע פועלים לסיים את העבודות עד לחודש אפריל, טרם "יריית הפתיחה" של צעדת הגלבוע הבינלאומית.

ראש המועצה
ראה מועצה אזורית הגלבוע עובד נור מברך על השדרוג

• עובד נור: "למיקום של אמפי בגלבוע יש ערך מוסף"

גם במועצה האזורית גלבוע מברכים על קידום הפרויקט. לדבריהם, השרטוטים הפכו למציאות בחודשים האחרונים, לאור אישור תקציבי ומספר פגישות שקיים ראש המועצה, עובד נור, עם רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות, שניהם שותפים לפרוייקט, שהשקעתו ההתחלתית מוערכת כאמור בכ- 6 מיליון שקל. לאחרונה אישרה מליאת המועצה תקציב פיתוח בסך 600 אלף לתחילת העבודות, כשאת שאר התקציב ישקיעו הרשות ומשרד החקלאות.

נור: "מדובר בפרוייקט דגל, כחלק מהמדיניות לחזק את התרבות והתיירות בגלבוע. המיקהל יכול וצריך להפוך לאמפי תיאטרון גדול, שלא נופל ואף עולה על אמפים במרכז הארץ, כי למיקום של אמפי בגלבוע יש ערך מוסף. אין לי ספק שהוא יביא איתו גם תיירות וגם איכות חיים לתושבים, שעד כה לא זכו למתקני תרבות נאותים. מדובר בפרויקט עצום, הכולל פנינת תיירות ובתוכה הגן הלאומי, אמפי, מערך שבילים ופיתוח נופי שיציעו אלטרנטיבה לבילוי לשעות הפנאי ואתר משיכה למגוון פעילויות תרבות, נופש וספורט".

 

 

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|