מתיחת פנים לאנדרטת חללי הקיבוצים

באתר נעשו ושיפורים שיסייעו בשמירה ופיקוח על המתחם וישפרו את התנאים לעריכת טקסי זיכרון ומורשת של תנועות הנוער, מתנדבי שנת שירות, עמותות הנצחה ועוד. צילום: סער רמון

האתר בשטחי מועצה אזורית מגידו, שהוקם לפני כעשור על ידי קק"ל ,התנועה הקיבוצית והמועצה ,עבר לאחרונה מתיחת פנים ושיפורים שיסייעו בשמירה ופיקוח על המתחם וישפרו את התנאים לעריכת טקסי זיכרון ומורשת של תנועות הנוער, מתנדבי שנת שירות, עמותות הנצחה ועוד.
במסגרת השיפוץ שהתאפשר בזכות תרומתם ותמיכתם של אגף ההנצחה במשרד הביטחון והמועצה האזורית מגידו הוסדר באתר משטח טקסים רחב ידיים, הוצבו מצלמות לפיקוח 24/7, תוקן התורן והדגל שחובל לפני כמה חודשים ונוסף שילוט בעברית וערבית. היוזמה המבורכת קודמה הודות לאיציק שפרן מעין השופט המוביל ודואג לאתר מאז הקמתו.
על קירות האתר מונצחים 3,095 שמות החללים מבני הקיבוצים שנפלו במלחמות ובפעולות האיבה מאז הקמת הקבוץ הראשון בשנת 1909.
ארבעת אבני הדרך המוצבות לאורך שביל הכניסה מספרות את סיפורם של הקיבוצים ותרומתם המכרעת להקמתה, ביצור בטחונה ויישובה של מדינת ישראל.
מאז סלילתו של הכביש אל האתר ב"דרך הפארק" מהכניסה אליו בסמוך לג'וערה עלה משמעותית מספר המבקרים מבני משפחות שכולות, חברים לנשק, רוכבי אופניים ומטיילים רבים אחרים. המבקרים מוזמנים להאזין ל"סיפור המקום" במסבירן הקולי שמוצב במרכזו, לעלות למגדל לתצפית מרהיבה ולכבד את זכרם של הנופלים המונצחים באתר זה.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "כבוד גדול מאד למועצה אזורית מגידו  שבתחומה נמצאת האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. המקום חשוב מאד למועצה .תודה גדולה לאיציק שפרן על האחריות והמסירות בטיפול באנדרטה"