מתיחת עיצוב פנים: עיצוב המשרד הביתי ב-2021

בחודשים האחרונים ביליתם ימי עבודה מהבית בתהיה איך אפשר לשפר את סביבת העבודה, כך שתשרה תחושה נעימה ופרודוקטיבית בו זמנית? טרנדים וטיפים לשדרוג פינת העבודה הביתית שלכם.
מאת: שולי הלוי
המחשה: צילום- שאטרסטוק

מחדר עבודה בעל ארבעה קירות ועד שולחן מתקפל וכסא ליד החלון, המשרד הביתי שלכם צריך להיות פונקציונלי, מזמין ונוח. סביבת עבודה שמאורגנת ומרוהטת בהתאמה לצרכים שלכם, תעזור לכם להעביר את יום העבודה בנעימים וביעילות. 

תכנון תקציב

צבע לקיר, שולחן עבודה, כסא ארגונומי, מסך מחשב או שניים, מדפים לתלייה, גוף תאורה, אפילו מהדקים – תכנון חלל העבודה, מאפס או למטרות שדרוג, מתחיל מרשימת משימות וקניות. את רשימת הקניות מומלץ לחלק לחובה ורשות, כדי שתוכלו לבחון את העלויות הצפויות.
מנעצים ועד חוצצים: בצעו השוואת מחירים לכל מה שאתם רוצים לקנות, כך תוכלו לבחון אפשרויות בתקציבים שונים. אם אחרי שבדקתם את העלויות הצפויות החלטתם לבחון אפשרות להלוואה לטובת הקמת משרד ביתי, חשוב לקבל החלטה בצורה מושכלת ואחראית. ראשית, ערכו סקר שוק בין תנאי הלוואה מהבנק בו מתנהל חשבונכם לגופים המורשים במתן הלוואות* חוץ בנקאיות. קראו היטב את תנאי החוזה ובדקו בין היתר שאתם יכולים להתחייב לגובה הריבית וגובה ההחזר החודשי הצפוי.
על מה כדאי לתת את הדעת בשלב תכנון החלל? 

• מיקום

בונים על החדר הפנוי להסבה למשרד ביתי? מקמו את השולחן כך שתוכלו להביט לעבר הדלת; ישיבה עם הגב אליה נוטה לעורר חוסר שקט, גם אם לא במודע. בהיעדר חדר נוסף בחרו אזור בבית שיהיה לכם נעים לישיבה ממושכת ושיש בו מקום לציוד הנחוץ לכם. בנוסף ארגנו אותו כך שתוכלו להתרכז בצוה אפקטיבית.
טיפ לבחירת מיקום פינת עבודה: את שולחן העבודה כדאי למקם באזור עם אור טבעי, אם בחרתם במקום עם שמש ישירה, קחו בחשבון אמצעי הצללה. 

• ריהוט ואחסון 

שולחן וכסא הם הדבר הראשון שאתם זקוקים לו והם חייבים להתאים לצרכים שלכם. בחרו בשולחן בגודל הנכון עבור כל הציוד שאתם מתכננים להחזיק עליו, ובגובה הנכון עבורכם – שצפויים להסב לו שעות ארוכות. הכסא חייב להיות נוח לישיבה ארוכה ועם תמיכה מרבית לגב שלכם, וכמובן בהתאמה לגובה השולחן.


תכננו היטב את סביבת העבודה כך שיהיה לכם נעים מספיק כדי לעשות את מה שאתם צריכים לעשות. אחרי שתקימו את פינת העבודה האידאלית שלכם, הקפידו לאווררה מדי יום


מתכננים לערוך פגישות במשרד הביתי? בחנו אם תזדקקו לכיסאות נוספים או שולחן; אם יש קלסרים שדרושים לכם בהישג יד אולי תזדקקו למדפים או ארון אחסון; אם הניירת שלכם מסודרת בקלסרים שקופים דקים אולי אתם צריכים לשקול מגירות לתיוק משרדי, או בכלל קופסאות קטלוגים. ערכו רשימה מסודרת של כל הדברים הדרושים לכם והשתמשו בה גם כדי לתכנן את הסידור בחלל.
טיפ לבחירת שולחן עבודה: שולחן עבודה טוב צריך להיות גדול מספיק להחזיק את כל מה שאתם צריכים עליו ולאפשר לכם לעבוד בנוחות וביעילות. 

צבעים

לצבעים שסובבים אותנו יש השפעה על מצב רוחנו. צבעים בהירים וניטרליים למשל, נוטים לשדר רוגע ומאפשרים ריכוז בחדר העבודה. אם המשרד הביתי שלכם הוא חלק מחלל רב-שימושי כמו הסלון לדוגמא, תוכלו להיעזר בצבע ליצירת בידול עיצובי משאר החלל.

תאורה

תאורה טבעית בסמוך לחלון שטוף שמש היא בחירה מצויינת. קחו בחשבון ימים מעוננים ובחרו בתאורה מלאכותית מרכזית שתאיר במידה הנכונה. מומלץ להוסיף תאורה נקודתית בגוונים חמים לשולחן העבודה עצמו.

ועדת נוי וקישוט

תמונה על הקיר, עציץ על השולחן או אדן החלון, אתם יכולים להוסיף פריטים שעושים לכם נעים, אבל במידה. אל תעמיסו על החלל ועל העיניים כדי שלא יצרו ״רעש״ בעיניים.
איזה צבע קיר או בד וילון ייצרו את האווירה שאתם צריכים? את זה רק אתם יכולים לדעת. תכננו היטב את סביבת העבודה כך שיהיה לכם נעים מספיק כדי לעשות את מה שאתם צריכים לעשות. אחרי שתקימו את פינת העבודה האידאלית שלכם, הקפידו לאווררה מדי יום, נקו אבק מדי פעם והשאירו לעצמכם את שולחן העבודה מסודר בסוף היום.

 

 

 

 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|