מתיחות קשה בשיכון ד' בבית שאן

האם בשיכון ד' פרץ סכסוך שכנים על רקע הבדלי מנטליות או גזענות, לדברי השכנים היהודים כלל וכלל לא גזענות, מאז שוכנה משפחה ממוצא ערבי באחד מדירות עמידר בשכונה, השלווה היחסית הופרה והחיים נעשו בלתי נסבלים. המשפחה מצידה מסרה כי הטענות לא נכונות וכי מישהו מנסה להכתים את שמם הטוב בעיר

שיכון ד' בבית שאן מאז נבנה בסוף שנות השישים לא ידע ימים יפים יותר, השכונה המוזנחת מוגדרת כשכונת מצוקה, מחירי הדירות הזולות רק עזרו להנציח את המצב הקשה של השכונה לאחר שמשכו אליה אוכלוסיות מוחלשות.

הגדילה ועשתה חברת עמידר לה יש בשכונה דירות רבות בהן שיכנה משפחות קשות יום רבות, גם תופעת הגעת הפליטים האפריקנים לאחרונה הוסיפה לקלחת הרותחת בשכונה, תופעה שבעקבותיה פורסמה התבטאות חריפה בעניין מצידו של ראש העירייה רפי בן שטרית.


אבל למרות ההזנחה והמצוקה המתמשכת החיים בשיכון נמשכו כסדרם עד שלאחרונה גם זה הופר.
לפני מספר חודשים שוכנה משפחה ממוצא ערבי שאבי המשפחה הוא נכה, באחת הדירות בבנייני השיכון על ידי חברת עמידר.


בעקבות זאת נוצרה מתיחות והתמרמרות גדולה במקום. לשכנים היהודים טענות רבות, לטענתם המשפחה מתנהגת ללא כל התחשבות בשכנים האחרים, נעשתה מצדם השתלטות עוינת על שטחי ציבור בבניין, הם מבצעים הפרות חוק בחריגות בנייה פעם אחר פעם, בנוסף הם מסכנים את תושבי הבניין לאחר שהם התקינו בלוני גז באופן פיראטי ללא אישור ופיקוח כחוק.

לטענת התושבים הרבים השלכת פסולת וזבל ופסולת לא בפחי אשפה של בני המשפחה בבניין, נעשית בתדירות גבוהה, הערות השכנים על כך נתקלות בתגובות זועמות או בהתעלמות.
בין יתר הטענות שהועלו על ידי השכנים  שגרמו לכעס רב היא בקשת בני המשפחה הערבית משכניהם הגברים היהודים להימנע להסתובב עם פלג גוף עליון חשוף מכיוון שהדבר פוגע ברגשות נשותיהם.
.

אחת טענות השכנים היא כנגד מצוקת החניה במקום
אחת טענות השכנים היא כנגד מצוקת החניה במקום

אבל יותר מכול כועסים השכנים על כך שבעקבות מעבר המשפחה המדוברת לשכונה נוצרה מצוקה נוראית של מקומות חנייה לאחר שבני המשפחה מחנים באופן לא מסודר את מכוניותיהם במגרש החניה ובנוסף בני משפחתם שמגיעים לביקור בתדירות גבוהה, חונים על המדרכות ומפריעים בכך לאנשים קשישים לעבור עם אמצעי העזר שלהם.
אחת מהשכנות שבקשה להישאר בעילום שם(שמה שמור במערכת), ספרה כי רק לאחרונה הגישה שכנתם של המשפחה המדוברת תלונה במשטרה לאחר שאחד מבני המשפחה איים עליה ברצח.

החיים הפכו בלתי נסבלים. ציינה השכנה והדגישה כי הרקע לכך הוא לחלוטין לא גזעני, יש לי חברים ערבים סיפרה, ואני מקדמת באהלן וסהלן כל מי שבא לגור ולא מפריע לנו, אבל התנהגותם של בני המשפחה המדוברת היא פשוט בלתי נסבלת, הפגנתית ומתריסה ומתעלמת מהשכנים.
השכנה ספרה כי פנתה לחברת עמידר בנושא אבל לא קבלה תשובות לטענותיה.

בשיחה של עמקניוז עם נציגי המשפחה הם שללו מכול וכול את מרביתן של הטענות, "אנחנו יודעים שזה לא על רקע גזעני" אמר נציג המשפחה לעמקניוז, אנחנו שנים רבות בבית שאן ואף פעם לא היו בעיות, אבי המשפחה תרם לביטחון המדינה הוא חולה מאוד ובעקבות זאת הוא נאלץ לשבת בחוץ עם בלון חמצן, יותר קל לו לנשום וגם חברים מהשכונה היהודים יושבים אתו.
"אז מה אם אנחנו יושבים בחוץ, כולם יכולים לשבת בחוץ ללא הפרעה, אלו שטחים ציבוריים וזו מדינה דמוקרטית". מסרה המשפחה

לגבי טענת השכנים על יצירת מצוקת חניה נמסר מהמשפחה כי הם לא הכתובת, יש ברחבת החניה מכוניות רבות שהורדו מהכביש ששייכות לתושב השכונה ועומדות סתם או למטרות מסחריות ואף אחד לא עושה דבר בעניין.
בעניין הזה  מפנה המשפחה אצבע מאשימה לפיקוח של בית שאן לטענתם הם מודעים לבעיה אבל לא פותרים אותה.

 

חיבור פיראטי לבלוני הגז
חיבור פיראטי לבלוני הגז

ולגבי חיבור בלון גז באופן פיראטי לדברי בני המשפחה הדבר נעשה באופן מסודר אבל כל מקרה למען הרגעת הרוחות והשקט הנפשי של השכנים ,הבטיחו מהמשפחה שהם יזמינו טכנאי מורשה שיבדוק ויאשר שהכול בסדר.
לגבי איומים ותלונה במשטרה על ידי שכנתם נמסר כי לא מוכר להם הדבר וכי הם לא זומנו על ידי המשטרה לבירור או חקירה כלשהי.
במשפחה התרעמו ואמרו כי שמם בבית שאן ידוע לכול כמשפחה הוגנת וטובה ומצער מאוד ששמנסים להכתים  את שמם.

מעיריית בית שאן נמסר לעמקניוז: "בעירייה התקבלו תלונות הדדיות מצד התושבים בשכונה. יחידת הפיקוח העירונית והתביעה העירונית טיפלו בחריגות הבנייה ובהשלכת פסולת בניין שלא כחוק ונגד האחראים ננקטו הליכים משפטיים.
זאת ועוד, העירייה פועלת בשילוב גורמי האכיפה והגורמים הרלוונטיים להשבת הסדר הציבורי על כנו."

מחברת עמידר נמסר כי מבירור הנושא עולה כי משרד הבינוי אישר למשפחה מגורים בדירה. היות והנושא לא בהחלטת עמידר, יש לפנות למשרד הבינוי לקבלת הסברים.

את תגובת משרד הבינוי לא ניתן להשיג עד כה בעקבות חג הסוכות.