מתחזה באינסטגרם סחט נערות ודרש מהן לשלוח לו תמונות עירום

משטרת ישראל עצרה תלמיד תיכון שסחט נערות באמצעות אפליקציית שיתוף התמונות וסרטוני הוידאו הפופולארית. פרקליטות צפון הגישה נגדו כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת. המחשה

במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על חפים מפשע בכלל, וקטינים בפרט, מפני פגיעות ברשת, באמצעות שיטות מגוונות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נעצר קטין, תלמיד תיכון, בחשד לביצוע עבירות מין בקטינות מכל הארץ ברשת, לרבות גרם מעשה אינוס, סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות.
בעקבות החשד שעלה, (במוקד 105 המשטרתי – לפניות לדיווחים על אלימות רשתית) חוקרים פתחו בחקירה אינטנסיבית לאיתור החשוד תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים וכח אדם מיומן בפעולה במרחב הוירטואלי, עד אשר נחשפה זהותו של החשוד- תלמיד כיתה יב' תושב הצפון. לאחר מספר ניסיונות החשוד אותר בבית הספר ונעצר לפני כחודש.
מהחקירה שנוהלה במחלק נוער חשיפה ביחידה המרכזית של מחוז צפון – עלה כי החל מחודש יוני 2019 ועד למעצרו נהג החשוד ליצור קשר עם נערות אותן איתר באמצעות תוכנת האינסטגרם כשהוא משתמש במספר חשבונות שונים, אשר את רובם יצר בעצמו כשהוא מתחזה בהם לאחר.

• נכנעו לסחיטה הווירטואלית

החשוד, באופן שיטתי, פנה אל הקורבנות, אותן איתר בתוכנת האינסטגרם, דרך הפרופילים המתחזים שיצר ולחץ עליהן לשלוח אליו תמונות עירום שלהן או סרטונים בהן הן חושפות את גופן ונוגעות בו- אחרת הוא יפיץ ברבים תמונות שלהן שנמצאות ברשותו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חלק מהנערות חששו מאיומיו של החשוד, נכנעו לסחיטה הווירטואלית ואף ניהלו איתו שיחות וידאו בהתאם לדרישותיו.
במסגרת החקירה, חוקרי המשטרה הצליחו לאתר נערות שנסחטו על ידי החשוד במרחב האינטרנטי, ולא הגישו תלונה.
בסיום חקירה מאומצת, בין היתר גם באיתור וגביית עדויות מקטינות נוספות שייתכן והחשוד יצר עימן קשר או פגע בהם, כל חומר הראיות הועבר לפרקליטות מחוז צפון.

פרקליטות מחוז צפון הצליחה לגבש כתב אישום חמור כנגד הנאשם המייחס לו 5 אישומים בעבירות של גרם מעשה אינוס במספר מקרים, סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות זאת יחד עם בקשת מעצר עד תום ההליכים.
מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה בתופעה החמורה של פגיעה מינית בקטינים דרך האינטרנט ומשקיעה מאמצים חקירתיים על מנת להביא לדין את אותם עבריינים הפוגעים בגופם ובפרטיותם של קטינים ובכלל".

הורים: איך תשמרו על ילדיכם מהסכנות ברשת – המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה