מארבעה יצא אחד: גליל תחתון בוחרת שם חדש למועצה

תושבי מוא"ז גליל תחתון יבחרו בשלושה הימים הקרובים שם חדש למועצה בבחירות דיגיטליות. 

אחרי נוף הגליל(נצרת עלית), רשות נוספת באזור ממתגת את עצמה מחדש על ידי החלפת שמה. מועצה אזורית גליל תחתון החלה היום(שלישי) משאל תושבים דיגיטלי בסיומו יקבע שמה החדש של המועצה. המשאל שהחל היום בשעה 08:00 יסתיים ביום חמישי הקרוב בשעה 20:00.
במוא"ז גליל תחתון המשתרעת על פני 200 קמ"ר, מתגוררים כ 13,300 תושבים בשש עשרה ישובים. לאחר הבחירות האחרונות, החליטו קברניטי המועצה על תהליך מיתוג מחדש של המועצה עם עדכונו של חזון המועצה, ופועל יוצא מכך תכנית אסטרטגית לפיתוח התיירות והתשתיות במוא"ז.
בחוברת שהופצה בין התושבים הכוללת הסברים למהלכים ואת השמות, הוסבר כי חבל הארץ גליל תחתון לא ישונה אך שם המועצה ישונה לשם מדויק יותר וכי השם 'גליל תחתון' גורם לבלבול גיאוגרפי במדד ההיכרות הלאומי וגורם לקושי בבידול ניתר הרשויות במרחב. ובנוסף יוצר אנטגוניזם תודעתי ותקשורתי כלפי המועצה.
כאמור בשלושת הימים הקרובים יתקיים משאל התושבים שמתבקשים לבחור בין ארבעה שמות מוצעים: 'שדות הגליל', 'שער הגליל', 'ארץ הגליל' ו'מבוא הגליל'.
רשאים להשתתף בבחירות השמות תושבי המועצה מעל גיל 16, והם יוכלו לעשות זאת באמצעות מחשב או טלפון נייד.
בסיום המשאל יוגשו התוצאות לוועדת השמות הממשלתית לצורך אישור השם באופן רשמי. בהמשך יחל תהליך הטעמת המיתוג החדש אשר יכלול בין היתר קול קורא לציבור להציע עיצוב של לוגו חדש למועצה.
ממוא"ז גליל תחתון בהודעה שהופצה נמסר כי: תהליך בחירת שם חדש למועצה החל לאחר יעוץ מקצועי ובליווי גורם מקצועי. בשלב הראשון הוציאה המועצה קול קורא לציבור התושבים להצעת שם חדש למועצה וביקשה גם לנמק את בחירת השם, אל המועצה הגיעו למעלה מ-300 פניות של תושבים עם מגוון רחב של הצעות ונימוקים החל מעולם התוכן המקראי, כלה במשמעויות של חיבור למקום ועד לנימוקים בתחום המיתוג והעיצוב.
בשלב השני הוקם במועצה פורום מיתוג בין יישובי הכולל נציג מכל יישוב במועצה והוא בעל רקע מעולמות התוכן של המיתוג/פרסום/עיצוב וכיו"ב. פורום זה דן בלמעלה מ-10 שמות שהוצעו על ידי הציבור ועל ידי הצוות המקצועי המלווה את התהליך אשר בסופו הוחלט על 7 שמות ראויים מבחינה מיתוגית, שמות אלו הוגשו לדיון והכרעה של מליאת המועצה אשר בסופה נבחרו 4 חלופות שם שיוגשו לבחירת ציבור התושבים.