מתגרשים? קצת על חשיבה אסטרטגית בהליך גירושין

גירושים זהו תהליך קשה, רגשי ומשפטי גם כאשר הדבר נעשה בהסכמה וברוח טובה, אבל איך לנהוג כאשר הגירושים הופכים מכוערים? עו"ד שרון גליק בטור האישי מעניקה לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור אותם יותר בקלות

המטרות העיקריות במהלך מאבק הגירושין הן קבלת נתח גדול ככל שניתן מהרכוש, תשלום או קבלת מזונות גבוהים/נמוכים ככל שניתן בנסיבות העניין, קבלת חזקה על הילדים או קביעת הסדרי ראייה משביעי רצון, סיום הקשר ביחסים תקינים, וכדומה. אין מדובר כאן ברשימה סגורה של מטרות. בכל מקרה ספציפי קיימות גם כמה מטרות סמויות אשר יש להגדירן ולתכנן את הדרך להשגתן.
הליך הגירושין אשר לא מתנהל תוך חשיבה אסטרטגית נכונה וייעוץ תקין עשוי להיות מכשול עבור כל אחד מבני הזוג.
במהלך גירושין, למרבה הצער לא אחת בני זוג עלולים למצוא עצמם נדרשים להתמודד מול עבירות פליליות מגוונות ביותר דוגמת אלימות, תקיפה, איומים, אלימות כלפי רכוש, עבירות הנוגעות לפגיעה בפרטיות, כגון צילומים והקלטות, ועבירות הנוגעות למעשי גנבה ותרמית, שמטרתן הברחת רכוש משותף.

• תלונות במשטרה

במקרה של הגשת התלונה נגדכם תזומנו לחקירה במשטרה. חקירה זו הנה קריטית והיא זו שתכריע, במרבית המקרים, דבר גורלה של התלונה האם יוגש נגדכם כתב אישום פלילי או שמא ייסגר התיק נגדכם. נוכח האלימות הגואה בעת האחרונה, והתוצאות הקשות שנבעו מאלימות בין בני זוג, ישנה רגישות גבוהה לנושא, וצפוי לכם סבל לא קטן עד שתתברר צדקתכם, אם בכלל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• תוכנות מעקב והאזנה

התקנת תוכנות מעקב והאזנה במכשיר נייד אסורה על פי החוק, ובמידה וחברה המתמחה באיתור תוכנות ריגול כאלה, יאשרו כי אכן הותקנה תוכנה כזו, יוכל בן הזוג לפנות ולהגיש תלונה במשטרה. בכל מקרה החומרים שהושגו לא יוכלו לשמש כראיות היות והן הושגו בניגוד לחוק.
עם זאת, חשוב להבין כי מידע חשוף כמו למשל תמונות שפרסמתם בפרופיל הפייסבוק שלכם או תגובות שונות שכל אחד יכול לקרוא, יהווה חומר שבהחלט יכול לשמש כראיות נגדכם, אם יבחר בכך בן הזוג.

• הקלטת שיחות

מומלץ מאוד לתעד ולהקליט את השיחות עם בן זוגכם בכל מקרה בו קיים חשש כי תואשמו במעשה אלימות ו/או בהפרת חוק אחרת.
כאשר אתם מקליטים את השיחות עמם, עליכם להבחין בין הקלטת שיחה עמכם אשר תקינה, לבין פעולות אשר אסורות על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א 1981  דוגמת התקנת מכשיר האזנה לטלפונים בביתכם ו/או התקנת מצלמה בחדרי הבית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• שמירה על סודיות

אל תחשפו ו/או אל תעבירו לידי בן זוגכם מידע או מסמכים המעידים על פעולות חקירה.

•  הגנה על הרכוש

אל תתפתו למעשי מרמה, העלמת כספים משותפים, הכרה בחובות פיקטיביים וכו’. מאידך, קבלו יעוץ מעורך דין לגבי הגנה על רכוש בבעלותכם. אם קיים רכוש משותף אשר אתם חוששים, כי בן זוגכם עלול להעלים, זכותכם לנקוט בכל פעולה חוקית על מנת להצילו.

• אמצעי זהירות

נקטו באמצעי זהירות והקדימו תרופה למכה. כך לדוגמא אם ברשותכם נשק, רצוי שתפקידו אותו במשטרה, מיד עם תחילת סכסוך הגירושין, ושימרו על הקבלה.
אל תאיימו על בן זוגכם. איום הוא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. גם דברים שלא תמיד נתפסים אצלכם כאיום, מהווים איום.
מעקב אחר אדם ברשות הרבים, מבלי להטרידו מהווה פעולה חוקית.

• שירותי גישור

ככל שתתקבל הסכמה של הצדדים לסכסוך להיעזר בשירותי גישור, הרי שהליכי גירושין יהפכו נסבלים ככל הניתן, בנוסף לחסכון משמעותי בעלויות. בתום הליכי גישור יחתמו הצדדים על הסכם פירוד , יחסי ממון ו/או גירושין, בהתאם לנסיבות, שינוסח עבורם על-ידי עו"ד, ובעיקר תוך שהוא צופה את העתיד וכל נושא עתידי, מה שיחסוך פניה בעתיד לבית המשפט.

• לסיכום

החשיבות שבקבלת ייעוץ משפטי מוקדם, נובעת בעיקר מהמצב המשפטי המורכב בישראל של דיני הגירושין. בניית אסטרטגיה נכונה לניהול תיק הגירושין, הינה קריטית לצורך שמירה על זכויותיכם.
אנו כאן עבורכם.

אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

 

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|