נמל תעופה בעמק? "החלופה של רמת דוד היא החלופה היחידה"

בזמן שבעמק מנהלים מאבק פעיל נגד הקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד, מסתמן כי במשרד התחבורה ההחלטה להוציא את הפרוייקט האווירי לפועל היא חד משמעית

בשבוע האחרון הגבירו מובילי המאבק להקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד את מאבקם, כשערכו הפגנה בת 150 משתתפים בצומת רמת ישי. המוחים טענו כי הפרוייקט יוביל לפגיעה קשה באיכות החיים, ייצור מטרדי רעש, זיהום אוויר ויפר את הצביון הירוק של העמק. המפגינים גם התריעו על השלכות הרחבת הפעילות בנמל התעופה האזרחי במגידו. אך לפחות על פי תגובת משרד התחבורה, הכוונה להקים את נמל התעופה ברמת דוד מסתמנת בבחינת עובדה מוגמרת.

הפגנה נגד הקמת שדה תעופה בעמק
הפגנה נגד הקמת שדה תעופה בעמק

"כל ניסיון לקדם חלופה אחרת, תדחה את הפרויקט לשנים רבות"

"ממשלת ישראל, קיבלה החלטה על הקמת שדה התעופה אזרחי משלים לנתב"ג, ברמת דוד", נאמר בהתייחסות של המשרד לסוגיה, "החלופה של רמת דוד נבחרה לאחר שהתברר כי היא החלופה היחידה, הישימה, מבחינת מערכת הביטחון, מבין כל החלופות שהוצעו.
יצוין, כי הצורך לקדם את הקמתו של שדה תעופה משלים לנתב"ג, הולך ומתגבר לנוכח הגידול המתמשך בהיקפי התנועה האווירית הבינלאומית, ובמספר הטסים לישראל וממנה. כל ניסיון לקדם חלופה אחרת, תדחה את הפרויקט לשנים רבות. שדה התופעה המשלים ברמת דוד, יבנה בהתאם לכל הסטנדרטים התכנוניים והסביבתיים הבינלאומיים, וישרת בין השאר את כל תושבי האזור.
באשר למנחת מגידו, הרי שמדובר במנחת פעיל, ואין כוונה לשנותו באופן מהותי. בשנים האחרונות מקדמת המועצה האזורית עמק יזרעאל, בסיוע רשות התעופה האזרחית, הסדרה סטטוטורית של פעילותו באמצעות תכנית בניין ערים (תב"ע). המטרה היא לשמר את הפעילות במנחת ככל שניתן גם בתהליך הבחינה והקידום של שדה התעופה הבינלאומי ברמת דוד".