משרד הפנים ועיריית עפולה יחלקו תווי מזון למשפחות זכאיות שנפגעו במהלך הקורונה

חלוקת כרטיסי מזון לאוכלוסיות זכאיות שנפגעו כלכלית עקב משבר הקורונה יוצאת לדרך במבצע משותף של משרד הפנים ועיריית עפולה.

משרד הפנים בשיתוף עיריית עפולה יעניקו סיוע לאוכלוסיות זכאיות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באמצעות כרטיסים נטענים שיחולקו על ידי עמותת ״פתחון לב״. התקציב של הפרויקט נאמד בכ-700 מיליון ש"ח שיחולקו לכ- 200 אלף משפחות בהתאם לאמות המידה שנקבעו ושמפורסמות באתר האינטרנט של משרד הפנים.
הסיוע יוקצה באופן אוטומטי למקבלי הנחה בארנונה בשיעור של מעל 70% ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים ברשות. בנוסף, כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות אך היה עומד בתנאים אלה אילו היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן ע"י הרשויות ובפיקוח משרד הפנים.
כרטיסי המזון הנטענים יחולקו בשלוש פעימות, בשלושת החודשי הקרובים. שווי כרטיס אחד לזכאי (בעל/ת משק בית ובת/בן זוגו/ה) הוא כ- 300 שקלים. שווי כרטיס אחד לכל נפש נוספת במשק הבית על פי מבחני הכנסה הוא כ- 225 שקלים. שווי הכרטיס יהיה זהה בכל הפעימות, אך הדבר נתון לשינויים וכפוף למגבלת תקציב. מקסימום גובה הכרטיסים הנטענים למשק בית בכל אחת מהפעימות יעמוד על 2,400 שקלים.
הכרטיסים ניתנים לשימוש בלמעלה מ-1,500 נקודות מכירה בפריסה ארצית רחבה. מדובר בכרטיסים נטענים שעם גמר השימוש בהם, ובהינתן זכאות, יוטענו בסכום נוסף לרכישת מזון. לכן קיימת חשיבות לשמירה על הכרטיס לטובת שימוש בפעימות הבאות. יש לציין כי הסיוע יינתן בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הפנים ולאמות מידה המפורסמות באתר האינטרנט של המשרד. לפרטים נוספים, לבירור זכאות, להגשת בקשה או לקבלת מידע פרטני יש לפנות לרשות המקומית.
ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "משפחות רבות בעפולה עברו טלטלה קשה בעקבות משבר הקורונה. לאורך השנה האחרונה סייעה העירייה במגוון דרכים כגון חלוקת מנות חמות, סלי מזון, חבילות לחגים, ערכות הפוגה לילדים, ערכות לחולים מאומתים ועוד ואני שמח שלאחר מאמצים רבים, של שר הפנים ואנשי המקצוע נוכל להעניק להן גם כרטיסי מזון הנטענים לטובת רכישת מוצרים חיוניים בכבוד".