משרד היח"צ אופיר שפיגל מרמת ישי ייצג גם השנה את "מרוץ בתחתונים"

בשבוע שעבר נפגשו באירוע ההשקה של החולצה הרשמית, יו"ר עמותת "צו מניעה", ד"ר שלמה לבקוביץ' וזיו ביטון, משנה למנכ"ל הרצליה מדיקל סנטר, נותנת החסות הראשית למירוץ. צילום: ליעד אליס

מרוץ התחתונים ה-8 יוצא לדרך: עמותת "צו מניעה" שפועלת להגברת המודעות למניעת סרטן המעי הגס תקיים ביום שישי ה- 28/12, את הקמפיין השנתי במטרה להעלות על סדר היום את המודעות לאחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם המערבי, ולעודד את הציבור לפעול לגילוי מוקדם והצלת חיים.

השנה הקמפיין יהיה בסימן מגלים את המחלה גם בקרב צעירים. טל ברודי שבעבר חלה במחלה יזניק את המרוץ, שיתקיים בספורטק בגני-יהושע תל אביב, ויכלול מספר מרוצים בינהם מסלול ריצה תחרותי של 10 ק"מ, מסלול נוסף של 5 ק"מ וכן מסלול הליכה לכל המשפחה של 2 ק"מ. המרוץ בחסות המדיקל סנטר בהרצליה ואיגוד האתלטיקה ובעל תו תקן. משרד היח"צ אופיר שפיגל מרמת ישי ייצג גם השנה את המרוץ בהיבט התקשורתי.

לא עוד מרוץ, אלא הזדמנות להציל חיים

מלבד המרוץ יתקיים במקום הפנינג חגיגי עם דוכני מזון ומשקאות בריאים- הכניסה חופשית ומתאימה לכל המשפחה. למשתתפים יחולקו תחתונים אותם יוכלו ללבוש (ללא הכרח) מעל הבגדים, שנועדו למׇתֶן את הרתיעה והבושה שיש לרבים בכל הנוגע לביצוע בדיקת קולונוסקופיה. מדובר באירוע באווירה ספורטיבית וקלילה בהשתתפות סלבריטאים, במטרה להפנות את הזרקור למחלה שלא מדברים עליה מספיק. הקמפיין של עמותת "צו מניעה" הוא לא עוד מרוץ, אלא הזדמנות להציל חיים. השנה יתקיים האירוע הגדול ביותר של העמותה, עם דגש על תחלואה בקרב צעירים מתחת לגיל 50, כאשר מי שתעניק את הגביעים לזוכים תהיה משפחת שטרן, שבנם שי נפטר מהמחלה בגיל 29 בלבד. סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו (10.5%) בקרב מקרי המוות מסרטן בישראל. זהו סוג הסרטן היחיד שניתן למניעה כמעט באופן מלא אם מבצעים בדיקת קולונוסקופיה בזמן. בישראל, מדי חודש חולים במחלה כ- 300 חולים חדשים. מקובל לחשוב כי מדובר בסרטן התוקף בני 50 ומעלה, אך למרבה הצער מחקרים כיום מוכיחים כי גם בני 40 ומטה סובלים מהמחלה. למרות הסכנה, אין כיום הוראה ברורה מצד משרד הבריאות לבני 50 ומעלה ללכת להיבדק בדיקה מצילת חיים (קולונוסקופיה), בניגוד להנחיות איגוד רופאי הגסטרו.