משרד הבריאות: מרכז רפואי העמק מוביל במניעת זיהומים מחיידקים עמידים

מנהלת המרכז הרפואי העמק ד"ר אורנה בלונדהיים לא הסתירה השבוע את גאוותה עם חשיפת הדו"ח ושלחה לכל העובדים מכתב בו כתבה: "התוצאה הזו איננה מקרית או חד פעמית"

גאווה גדולה במרכז רפואי העמק מקבוצת הכללית: בדיקה של משרד הבריאות קובעת כי המרכז הרפואי העמק מוביל במניעת זיהומים של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, בין כל המרכזים הרפואיים בישראל.
לדברי ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז רפואי העמק, "החל משנת 2007 היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות בודקת את שיעור המטופלים שנדבקים מחיידקים שעמידים לאנטיביוטיקה בעת שהותם בבתי החולים. הדו"ח האחרון שפורסם מתייחס לשיעור האנשים שנדבקו מחיידקים עמידים בעת שהותם בבית החולים בשנת 2018. לפי הדו"ח, המרכז הרפואי העמק ממוקם במקום השני הארצי במניעת זיהומים מחיידקים עמידים, בפער קל בלבד מבית החולים מאיר שבמקום הראשון.


למשפחות ולמבקרים של המאושפזים שגם להם יש תפקיד חשוב במניעת זיהומים על ידי הקפדה על היגיינת ידיים באמצעות תכשיר ניקוי ידיים הנמצא על מיטות המטופלים ובכניסה לכל המחלקות


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנהלת המרכז הרפואי העמק ד"ר אורנה בלונדהיים לא הסתירה השבוע את גאוותה עם חשיפת הדו"ח ושלחה לכל העובדים מכתב בו כתבה: "התוצאה הזו איננה מקרית או חד פעמית, היא תוצאה של הקפדה, עבודה שיטתית ומסירות שבאה לידי ביטוי במשך שנים, ובזכות כל אחד ואחת ממעורבי הטיפול".
לדברי ד"ר ביביאנה חזן, הדבקה מחיידק עמיד לרוב לא מתבטאת במחלה, אלא בנשאות בלבד, כלומר בהימצאות החיידק באחת המערכות של הגוף כמו העור או מערכת העיכול, ללא מחלה פעילה, אך עלולה בהמשך לסכן את המטופל בהתפרצות מחלה עם חיידק זה.
לד"ר חזן יש מסר גם למשפחות ולמבקרים של המאושפזים שגם להם יש תפקיד חשוב במניעת זיהומים על ידי הקפדה על היגיינת ידיים באמצעות תכשיר ניקוי ידיים הנמצא על מיטות המטופלים ובכניסה לכל המחלקות וכן, חשוב כמה שפחות להסתובב בבית החולים בין מטופלים, ולצמצם את מספר המבקרים במידת האפשר.