גלבוע: משרד הביטחון תומך בקידום הרחבת כביש 60

מוטי כהן שפנה למשרד נענה על ידי יועץ שר הביטחון אבי אבו חצירא שכתב לו כי המשרד רואה חשיבות בקידום הרחבת כביש 60 וכן כי הוא יפעל להגברת האכיפה בציר ע"י המשטרה. "אני שמח שהפנייה שלי למשרד הביטחון בנוגע להסדרת התנועה באזור מעבר גלבוע נפלה על אוזניים קשובות" אמר השבוע כהן

 

לפני מספר חודשים פנה מוטי כהן, מייסד הישוב גן נר ופעיל הציבור ללשכת שר הביטחון משה בוגי יעלון ושיתף אותו בסוגיית כביש 60, שעלתה בחודשים למרכז סדר היום התקשורתי בעמק.

במכתבו גולל כהן את הליקויים הקשים בציר, לרבות עומסי התנועה על הכביש היוצרים מפגע תחבורתי וסכנה לנוסעים בכביש. כהן ציין כי בימים מסוימים ובעיקר בסופי השבוע עושים דרכם אלפי אזרחים ישראלים אל ג'נין ותנועה זו יוצרת עומסי תנועה ופקקים כבדים. כהן ביקש להרחיב את  הכביש לכביש דו מסלולי רחב, להגביר את התאורה לאורך הכביש כמו הגברת האכיפה בכביש, שכבר גבה את חייהם של תושבי הגלבוע.

• "משפחתי שילמה מחיר יקר"

כהן איבד את אביו לפני כשנתיים עת רכבו של אביו היה מעורב בתאונת דרכים ציר האדום: "האמרה לי זה לא יקרה לא נכונה לגביי. משפחתי שילמה מחיר יקר, מחיר שהיה לשווא. האסון אורב לכל אחת ואחד שנוסע בכביש הלא בטוח. מאז אותו אירוע קשה לקחתי על עצמי את המשימה לשנות את המציאות", אמר השבוע כהן.

מוטי כהן על ציר 60
מוטי כהן על ציר 60

השבוע קיבל כהן תשובה מנומקת מאבי אבו חצירא, יועץ שר הביטחון. בתשובה נכתב במפורש כי המשרד רואה חשיבות בקידום הרחבת כביש 60 אשר ישרת גם את צרכי המעבר והסחורות העושות דרכן אל ג'נין וממנה, כמו גם את התושבים הערבים הישראלים שנוהגים לבקר באופן תכוף את העיר ג'נין והאזור. במכתב התגובה ציינו במשרד הביטחון כי הם גם יפעלו להגברת האכיפה על ידי משטרת ישראל בציר.

כהן: "זוהי בשורה מעודדת, בכוונתי לפנות למשרד התחבורה ולשר ישראל כץ על מנת שזה יאמץ את עמדת משרד הביטחון ויחד נוכל להציל עוד נפש בישראל".