משחק טעון: צפו במהומה שהייתה במשחק בין טבריה לבית שאן

בתום משחק טעון ורווי ביצרים, שכלל עימותים בין שחקנים והקנטות הדדיות בין שני מחנות האוהדים, עירוני טבריה הלוהטת גברה 2:0 על הפועל בית שאן המתרסקת, שרשמה הפסד 7 רצוף. עבדאללה קדח כבש שער עצמי אומלל (25'), ושלום עקיבא הכפיל מהנקודה הלבנה (80'). מוריס אוזן הורחק מהמשחק. אוהדי טבריה זעמו על מחירי הכרטיסים: "40 שקלים? מה זה ליגת העל?"

על רק המתיחות הגואה בין המועדונים, המשחק הטעון בין עירוני טבריה להפועל בית שאן, שהתנהל לעיני כ-1,000 צופים משולהבים שסיפקו אווירה נהדרת ביציעים, הסתיים בניצחון 2:0 של האורחים מעיר הכנרת, שעשו עוד צעד משמעותי לעבר הפסגה.

הפועל בית שאן, שלאחרונה ביצעה מסע רכש מאסיבי, רשמה הפסד שביעי רצוף וממשיכה לשקוע בתחתית. מנגד, הקבוצה של גל שלומה המשיכה את התקופה הנפלאה שלה ורשמה ניצחון רביעי בחמשת משחקיה האחרונים, מה שמשאיר אותה חזק בתמונת העלייה ללאומית. וכעת, מן הסתם, טבריה מקווה למעידות של הרצליה ונשר שישחקו מחר.

עוד לפני המשחק האוהדים הטבריינים מחו על כך שגבו מהם 40 שקלים עבור כרטיס כניסה. "בושה וחרפה. מה זה ליגת העל פה?", רטן אחד מאוהדי טבריה. גורם בהפועל בית שאן אמר בתגובה לטענות אלה: "בסיבוב הקודם הם גבו מאתנו 30 שקלים ואנחנו העלנו עוד 10 שקלים בגלל כל ההתנהגות המגעילה שלהם בתקופה האחרונה".

מאמן בית שאן מוריס אוזן, שלפני קצת יותר מחודש עזב את טבריה בטונים צורמים לאחר סכסוך מתמשך עם היו"ר זוהר יצחק, עלה לכר הדשא ממש בסמוך לשריקת הפתיחה. גורמים יודעי דבר סיפרו כי "כנראה שמוריס אוזן לא רצה להיתקל בטבריינים ולכן הסתגר בחדר". באופן כללי המשחק לא התעלה לרמה גבוהה וקשה לומר שהתוצאה הסופית משקפת את מהלך המשחק. המחצית הראשונה אומנם הייתה בשליטה של הטבריינים ששלטו במרכז השדה ללא עוררין ועלו ליתרון בדקה ה-25. כאשר שלומי ברז'יק, שהפגין יכולת טובה במחצית הראשונה, הוציא כדור חד לרחבה והבלם הבית – שאני עבדאללה קדח שרק לאחרונה חזר מפרישה כבש שער עצמי אומלל. אבל עם פתיחת המחצית השנייה המאמן מוריס אוזן ביצע שני חילופים בקישור, ששינו למעשה את פני המשחק בצורה משמעותית. מישל חליל ואיתי מנצור נכנסו במקום תום דן ואביאל גבאי ובית שאן חזרה לשלוט במשחק ואף הגיעה למספר הזדמנויות קורצות, שנבלמו הודות ליכולת הטובה של חיים זיסקינד.

בדקה ה-75 שלומי מראד הוציא התקפה מתפרצת של המקומיים והמגן אלירן עקיבא הכשיל אותו וספג כרטיס צהוב שני שזיכה אותו באדום. באותם רגעים בית שאן הפעילה לחץ כבד והייתה תחושה שהיא מתקרבת לשוויון, כשהקהל המקומי גם דחף את השחקנים עם מופע עידוד אדיר. אלא שאז טבריה, בהתקפה נדירה יש לומר, יצאה למתפרצת נגדית – אותה הוביל אלדר שפשה שהוכשל ברחבה, והשופט שרק לפנדל. שלום עקיבא, מי אם לא הוא, תרגם את בעיטת העונשין ל – 2:0 של האורחים והקפיץ את 200 האוהדים שעשו את הדרך מטבריה.

מכאן ואילך התלהטו הרוחות הן במגרש והן ביציעים. על כר הדשא התפתח עימות פיזי בין השחקנים, כשחלק מחברי ההנהלה גם כן הצטרפו למהומה שנמשכה כמה דקות. וביציעים החלו אוהדי טבריה להקניט את הבית-שאנים כששרו לעברם: "איזה שקט יש בבית שאן" ו – "וליגה ב'". האוהדים המקומיים לא נותרו חייבים והגיבו בקללות עסיסיות.

עוד לפני הסיום, השופט הרחיק את המאמן מוריס אוזן, שנראה עצבני מאוד על הקווים והעיר לקוון בלי הפסקה. ושחקני בית שאן הספיקו להגיע לעוד שני מצבים קורצים מול השער, השיא היה כשנור ביסאן מצא את עצמו חופשי לגמרי כשהוא חמישה מטרים מהשער אך החמיץ.

בסיום, דאגו כוחות המשטרה לעשות הפרדה בין האוהדים ביציאה מהמגרש ובכך מנעו מהומות מחוץ לכותלי המגרש.

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|