מרתק: סטודנטית מאורנים תציג סרט נגד אלימות נשים בחברה הערבית

את הסרט הקדישה הסטודנטית רואן סלאלחה לכל הנשים שנרצחו על ידי בעליהן, השנה שליש מהן – ערביות. המחשה: צילום ע"י אריק קנלסטיין, פליקר

ג'נאת סרטה של בוגרת החוג לתקשורת במכללת אורנים רואן סלאלחה נבחר על ידי מארגני פסטיבל חיפה להשתתף בקטגורית תחרות הסרט הקצר בפסטיבל שיתקיים בימים 15-24 באוקטובר 2016.

הסרט ג'נאת עוסק במפגש בין שתי סטודנטיות במעונות במכללת אורנים. רואן , 24, סטודנטית דרוזית מבית ג'אן הלומדת בחוג לתקשורת וספרות עברית, ושכנתה למעונות, ג'נאת המוסלמית, סטודנטית לאמנות מאחד מכפרי הגליל. במהלך שיטוטיה בגן הבוטני שצמוד למעונות המכללה, פגשה רואן את שכנתה כשהיא עובדת על יצירת האמנות שלה, השיחה קלחה ובאופן מפתיע חשפה ג'נאת בפני רואן סוד משפחתי שלא שיתפה בו איש קודם – אביה נשלח לכלא אחרי שאמה ואחיה, התעלמו מלחץ הסביבה, והתלוננו נגדו על אלימות במשפחה.

הסטודנטית רואן סלאלחה יוצרת הסרט
הסטודנטית רואן סלאלחה יוצרת הסרט

ג'נאת כמו אימה היא אמנית, והיא מוצאת נחמה בעבודות האמנות, המשמשות לה גם אמצעי למחאה. רואן, החליטה שסיפורה של גנאת' יהיה פרוייקט הגמר שלה בקורס 'סצינה דוקומנטרית' בחוג לתקשורת, החלה ללוות אותה במצלמה, עצובה וקודרת יחד איתה. רואן אומרת כי בעיניה נשים מעיזות הן מודל לחיקוי.

את הסרט הקדישה לכל הנשים שנרצחו על ידי בעליהן, השנה שליש מהן – ערביות.