מרתק: בני הקהילה האתיופית בעפולה חשפו את סיפור המסע שלהם לישראל

"סיפור על הדרך" התקיים בשלושה בתים של תושבי עפולה: גדעון פורת, נגה שרון ומור ליפשיץ. בבתים אלה התארחו ארבעה תושבי עפולה בני הקהילה האתיופית, אשר סיפרו את סיפורם מעורר ההשתאות

רשת המרכזים הקהילתיים בעפולה בשיתוף תכנית חומש יזמה השבוע אירוע מרגש תחת הכותרת: "סיפור על הדרך". האירוע הביא לידיעת הציבור הרחב את מסעם רווי התלאות, הייסורים והסבל של בני העדה האתיופית בדרך לארץ ישראל.


"סיפור על הדרך" התקיים בשלושה בתים של תושבי עפולה: גדעון פורת, נגה שרון ומור ליפשיץ. בבתים אלה התארחו ארבעה תושבי עפולה בני הקהילה האתיופית, אשר סיפרו את סיפורם מעורר ההשתאות. עשרות אנשים פקדו את שלושת הבתים בעפולה והקשיבו קשב רב לסיפורים של יפית טגניה, שי דסטה, ציון מוקריה וסולי אלמיהו.
אבי ברקב, רכז הקהילה ברשת המרכזים הקהילתיים בעפולה וסיוון לוי, מנהלת תכנית חומש בעיר, היו אלה שהוציאו אל הפועל את "סיפור על הדרך".


"המסע לארץ של בני הקהילה האתיופית כמעט ולא בא לידי ביטוי ביום – יום. כמעט ולא שומעים סיפורים על המסע הזה", ציינה
שרון טופר – אמתי, מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בעפולה.
"כחלק ממהלך ארצי של החברה למתנ"סים, היה חשוב לנו לקיים בעפולה את הפעילות כדי לחשוף כמה שיותר אנשים לסיפורים הלא פשוטים של בני הקהילה האתיופית. אני שמחה שזה הוכיח את עצמו והגיעו הרבה מאוד אנשים", סיימה טופר-אמתי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

שאלות רבות נשאלו על ידי אורחי הבתים ואילו המספרים ענו בהרחבה ובפירוט רב אודות המסע לארץ ישראל ואף סיפרו על תהליך קליטתם בארץ ובמיוחד בעפולה. "אנחנו מכירים את 'זיכרון בסלון', בו מספרים ניצולי שואה את סיפורם ורצינו לעשות משהו דומה.
אני חושב שצריך להמשיך בכך כל שנה ומודה מאוד למספרים שהסכימו לחשוף את סיפורם בפני הציבור וכמובן למארחים שפתחו את ביתם ואפשרו לשמוע את הסיפורים", ציין אבי ברקב, רכז הקהילה ברשת המרכזים הקהילתיים בעפולה.

 

מרגש: קהילת קיבוץ גבים נפרדה מקיבוץ מזרע ומאנשי החינוך

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|