מרפאות כאב – איך זה עובד?

למה דווקא מרפאת כאב? המחשה: https://depositphotos.com

כבר שנים שאני סובל מכאבי גב בעקבות פציעה ישנה. אני יודע להגיד לפני כולם מתי עומד לרדת גשם, ונמנע מתנועות מסוימות שמחמירות את הכאב. גם הילדים יודעים שאני לא יכול להרים אותם על הכתפיים. אפשר להגיד ששגרת החיים שלי סובבת סביב הכאב, אני נאלץ לבטל אירועים כשהוא מגיע, ומודה על כל רגע שהוא נחלש.

• מבדיקה לבדיקה – והכאב לא נעלם

בהתחלה, כשהכאב עוד היה טרי, הייתי נחוש לטפל בו ולעשות הכול. הלכתי מבדיקה לבדיקה, מחכה ברשימות המתנה ארוכות, נוסע ברחבי הארץ ומרים טלפונים למרפאות כדי לשאול אם היו ביטולים. אמרתי לעצמי שאין מצב שאני אחיה עם הכאב הזה חיים שלמים. כל טיפול מחדש, הייתה בי תקווה שהפעם זהו זה, שהרופא הזה ימצא פתרון לכאב שלי. אחרי המון בדיקות וטיפולים, הגיע גם שלב של ייאוש, אומרים שזה בלתי נמנע. לקח לי זמן לקבל את ההבנה שאסבול מכאבים כל חיי. באופן בלתי נמנע, משככי כאבים הפכו למצרך קבוע אצלי, רק בעזרתם יכולתי להעביר את הלילות.

• מרפאת כאב – הפתרון לכאבים

אחרי הרבה שנים לצד הכאב, אשתי ניגשה אלי עם רעיון, והציעה לי לנסות מרפאת כאב. היא סיפרה שראתה כתבה בחדשות על מרפאות כאב, וחשבה שאולי זה יכול לעזור לי. אני כבר הייתי די מיואש, ולאחר כמה שכנועים הבנתי שאין לי מה להפסיד. הרמתי טלפון למרפאת כאב, גיליתי שיש מרפאה קרובה לעבודה שלי, וקבעתי לי תור לאותו השבוע. כשהגעתי למרפאה, הגעתי למקום מואר וקיבלו את פניי בחיוך.
התיישבתי והתחלתי לספר לרופא את כל מה שקרה לי בשנים האחרונות. הרופא שאל שאלות כמו איך הדבר השפיע לי על המצב רוח, על הזוגיות והקריירה. הייתי קצת מופתע בהתחלה מההתעניינות, הוא הסביר לי שהגישה במרפאת הכאב היא הוליסטית, כלומר מסתכלים על הבן אדם כיחידה כוללת של גוף ונפש. הבנתי שהרבה כאבים עלולים להיגרם מסיבות נפשיות. במהלך הפגישה הצגתי מסמכים רפואיים, ונכנסנו לעומק של הדברים. לראשונה מזה הרבה זמן, הרגשתי שסוף סוף למישהו אכפת ממני.

• מה עושים מכאן?

אחרי שהרופא הבין את הרקע לכאב, הגיע הזמן לחשוב על דרכי פיתרון. הרופא הסביר שקיימות מספר אפשרויות – טיפול תרופתי, גירוי העצבים על ידי גלי רדיו או גלי חשמל, טיפול פסיכולוגי, והזרקות לעמוד השדרה, המפרקים או העצבים. הרופא התייעץ עם מספר מומחים, ובסוף בחר בדרך הפתרון המתאימה עבורי.

• היום שאחרי

כבר עם התחלת הטיפול, הרגשתי את ההקלה בכאב. ככל שהזמן עבר הכאב הלך ונעלם, ומביקורת לביקורת הרגשתי שאני חוזר לעצמי. אשתי הייתה מאושרת עד הגג, ולא פספסה את ההזדמנות לומר "אמרתי לך".

• אז למה דווקא מרפאת כאב?

מרפאות כאב הן בפריסה ארצית, מה שחוסך את הנסיעות ואת הפקקים, ואין צורך בהמתנה ארוכה כדי להשיג תור. מהחוויה שלי, ההבדל הכי גדול הוא היחס האישי, הליווי המסור, והתחושה שהרופא מולי יעשה הכול כדי להעלים את הכאב. מרפאת כאב מרכזת במקום אחד סוגי טיפולים בסוגי כאבים שונים, מה שמבטיח שכל מטופל יקבל את הטיפול המתאים להעלמת הכאב, וכמה שיותר מהר.

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|