מרענן: 500 עצים ניטעו בכפר החורש 

ביום שבת, נטעו חניכי ובוגרי תנועת הנוער העובד והלומד 500 עצים ביער כפר החורש. יער כפר החורש הוא ביתם של מחנות הקיץ של התנועה כבר קרוב ל-70 שנה, ומאז שנות ה-50 עברו בו מאות אלפי צעירים במחנות הקיץ ובסמינרי ההדרכה של התנועה. צילום: הנוער העובד והלומד

בשנים האחרונות, עקב גיזומי בטיחות ומחלות וזקנה של העצים, נוצר מצב שהיער דליל בצל ובעצים גדולים ורעננים. למרות האפשרות לעבור ליער אחר, החליטו בתנועת הנוער העובד והלומד לא להפקיר את היער האהוב – הזמינו את בוגרי התנועה, שהיער קרוב לליבם, לבוא לנטוע עצים חדשים כדי שיתאפשר לעוד מאות אלפי חניכים ללכת בעקבותיהם ולחוות בו את החוויות המרגשות של תנועת הנוער. 500 העצים נתרמו ע"י הקרן הקיימת לישראל והנוער העובד והלומד.
יוני בן דור, בוגר הנוער העובד והלומד ומרכז את מחלקת המפעלים בתנועה מזה כ-30 שנה: "ביער הזה מאות אלפי בוגרי התנועה עשו את הלילות הראשונים שלהם מחוץ לבית, הוכשרו להיות מדריכים בסמינר מד"צים, הפכו להיות מעפילים לכמה ימים במחנה העפלה או בני ישראל שיצאו ממצרים – בוגרים שעומדים היום בחזית החינוך, הציבוריות והעשייה במדינת ישראל. בעזרתה האדיבה של קק"ל, אנחנו נותנים היום חזרה ליער שנתן לנו כ"כ הרבה."