מרכז רפואי העמק של כללית מסכם שנת תשע"ח עם הפנים קדימה

"פנינו קדימה אל השנה הבאה בחתירה מתמדת לקדם ולפתח עוד את בית החולים למען תושבי הצפון." אמרה פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק

כחצי מיליון מטופלים טופלו בשנת תשע"ח במרכז רפואי העמק ובהם 4,500 תינוקות שהגיחו לאוויר העולם ומתוכם 120 זוגות תאומים ו-2 שלישיות, 13,500 ניתוחים בוצעו בחדרי הניתוח, 168,000 בדיקות דימות שנערכו במכון הדימות, 129,000 מטופלים ביקרו במחלקה לרפואה דחופה ו- 283,000  מטופלים טופלו במרפאות ובמכונים.
בין ההישגים הבולטים שנרשמו בשנה החולפת במרכז רפואי העמק קבלת תו תקן בינלאומי יוקרתי ברפואה. לאחר שבוע של בדיקות מחמירות ומקיפות מאוד על ידי בודקים מחו"ל מטעם ארגון ה-JCI העולמי, הוענק לבית החולים תו התקן המעיד על המצוינות של אנשי הצוות, בטיחות המתקנים של בית החולים, שמירה על זכויות המטופל, היערכות למצבי חירום ופרמטרים נוספים בהם בית החולים עומד בסטנדרטים הגבוהים הנדרשים על פי התקן המחמיר. הפגייה במרכז רפואי העמק הגיעה למקום השני על פי בדיקת משרד הבריאות של כלל הפגיות בישראל, ובדו"ח נוסף של משרד הבריאות שבודק את תחום מניעת הזיהומים נקבע כי מרכז רפואי העמק מוסיף להצטיין במניעת זיהומים. מבין המדדים שנבדקו והראו כי בית החולים מקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר: הדרכת צוותים לגבי הקפדה על היגיינת ידיים, שימוש מושכל באנטיביוטיקה למניעת עמידות של חיידקים, חיסון העובדים בבית החולים כדי למנוע העברת מחלות ומדדים נוספים. מחלקה פנימית ד' ומערך אורתופדיה- שיקום קיבלו השנה הכרה כמרכז מצויינות ארצית בבתי החולים של כללית. בתחום החדשנות הרפואית, לראשונה בארץ ובעולם, בעקבות מחקר פורץ דרך הושתלה במחלקה האורתופדית במרכז רפואי העמק עצם נוזלית למטופלים שחסרה להם עצם בגפיים. תחום חדשני נוסף שהתפתח בשנה האחרונה במרכז רפואי העמק הוא השתלת חיידקי מעיים בריאים לחולים שסובלים ממחלות שונות. במכון הגסטרו בוצעו בשנה החולפת טיפולים לצריבת נגעים וגידולי לבלב שבחלק מהמקרים עשויים להחליף ניתוח גדול ומורכב. הפיתוח המואץ של מבנים ושירותים חדשים נמשך ביתר שאת, בשנה האחרונה נחנך בעמק מרכז מרפאות חדיש ומתקדם שהתוסף לשירותים הקיימים. עלותו של בניין המרפאות 50 מיליון ש"ח, במימון של כללית ובסיוע תרומות מהארץ ומחו"ל ואליו הועברו המרכז לאבחון וטיפול בסרטן העור עם חדרי טיפולים מתקדמים להסרת נגעים בעור, כירורגיה פלסטית, מרפאת העור ומרפאת עיניים מהמתקדמות בישראל. בניין המרפאות החדש ממוגן בפני רעידות אדמה ומפני אירועי חירום ומלחמה. בנוסף לכך, במערך הלב נחנך רק באחרונה חדר צנתורים חדש ומתקדם בעלות של 5 מיליון ₪ ובו מכשור מתקדם וחדשני אשר במקרים מסוימים יכול להחליף את הצורך בניתוחי חזה ולב.

"אנו בעיצומה של תנופת בנייה חסרת תקדים"

רופאי העמק ממשיכים לבלוט במוניטין המקצועי בארץ ובעולם, ובשנה האחרונה נכנסו לרשימת הרופאים הטובים בישראל של כתב העת היוקרתי "פורבס" לא פחות מ-15 רופאים ממרכז רפואי העמק. את הרשימה המפורטת ניתן למצוא בדף הפייסבוק של מרכז רפואי העמק.
לדברי מנהלת מרכז רפואי העמק, פרופ' אורנה בלונדהיים, "פנינו קדימה אל השנה הבאה בחתירה מתמדת לקדם ולפתח עוד את בית החולים למען תושבי הצפון. נמשכת בניית מרכז הסרטן "בית שולמית" שהשלמתו תהווה בשורה של ממש לאזור. אנו בעיצומה של תנופת בנייה חסרת תקדים בעמק במטרה להוסיף ולשפר תנאים של שירותי רפואה שנחוצים לתושבי הצפון. נמשיך לקדם עוד את תחום המחקר הרפואי, לצייד את בית החולים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולתת רפואה איכותית ומותאמת לצרכים של כל מטופל, וכל זאת תוך שמירה על אנושיות, חמלה וחיוך של אנשי סגל מסורים ומקצועיים שהתברכנו בהם במרכז רפואי העמק".