מרכז רפואי העמק של כללית: החלה בנייתו של מרכז הסרטן

בימים אלה פועלים במרץ טרקטורים ומשאיות בשטח ביה"ח לצורך הקמת הבניין, שיעשה שינוי דרמטי בחייהם של אלפי תושבי הצפון שחולים בסרטן. צילום: אלון לויטה

בדיוק שנה לאחר הנחת אבן הפינה להקמת מרכז הסרטן ע"ש שולמית כצמן ז"ל במרכז רפואי העמק של כללית, פועלים בימים אלה במרץ טרקטורים ומשאיות בשטח לצורך הקמת הבניין, שיעשה שינוי דרמטי בחייהם של אלפי תושבי הצפון שחולים בסרטן.
מרכז הסרטן "בית שולמית" צפוי להיפתח בתוך כשלוש שנים והוא בבחינת בשורה לצפון – יהיו בו שירותים רפואיים מתקדמים שאינם קיימים כיום באזורנו – מכון הקרנות ומחלקת אשפוז המטו-אונקולוגית לטיפול בחולים עם מחלות ממאירות. ביחד עם מרכז הסרטן יפעלו כל שירותי ההדמייה התומכים המתקדמים ביותר ובהם מכשיר לסריקה מתקדמת מאד של הגידולים PET CT  וכן MRI  פרימיום המשמש גם למחקר מתקדם של מחלת הסרטן.

• בחודשים הקרובים תושלם הקמתו של הבניין הרב תחומי

מרכז הסרטן יפתח הודות לתרומתו של איש העסקים חיים כצמן בעלים של גזית גלוב שרעייתו שולמית ז"ל נפטרה מסרטן והוא בחר להנציח את זכרה בהקמת מרכז הסרטן במרכז רפואי העמק של כללית.
בשנה האחרונה הורגש פיתוח מואץ מאד במרכז רפואי העמק עם הקמת בנין מרפאות חדש שפועל בנוסף לבניין המרפאות הקיים, במטרה לתת מענה לצרכי הבריאות של האוכלוסייה המטופלת בעמק הנאמדת בלמעלה מחצי מיליון נפש. בבניין המרפאות החדש יפעלו המרכז לאבחון וטיפול בסרטן העור, היחידה לכירורגיה פלסטית ומרפאת העור, וכן מרפאת העיניים הגדולה בצפון שבה קיימים כל תחומי רפואת העיניים.


בוצעו קרוב ל-14,000 ניתוחים, במכונים ובמרפאות טופלו 274,500 אלף מטופלים, בוצעו לא פחות 156,000 בדיקות הדמיה רפואיות במערך הדימות והרנטגן, בוצעו 12,000 טיפולי דיאליזה ופנו למחלקה לרפואה דחופה מבוגרים וילדים למעלה מ- 128,000 מטופלים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בחודשים הקרובים תושלם הקמתו של הבניין הרב תחומי שאליו יועתקו חדרי הלידה ומחלקות יולדות ותינוקות, מחלקת השיקום והמכונים לפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק והבריכה הטיפולית, וכן היחידות לאולטרה-סאונד נשים והיחידה לאבחון וטיפול בסרטן השד. בהמשך יפתחו בבניין זה גם חדרי ניתוח ממוגנים ומחלקות נוספות.
במקביל לתנופת הבינוי מתבצע בעמק מהפך טכנולוגי, מכשיר צנתורים מתקדם מותקן בימים אלה במחלקה הקרדיולוגית, בניית המעבדה הרובוטית לקראת סיום, ובקרוב תהיה במחלקה לרפואה דחופה שלוחה קדמית של מכון הדימות עם  CT מתקדם ביותר.

• 4,485 לידות

גם בפעילות הרפואית שהתבצעה בשנה החולפת היה גידול בתחומים רבים, בחדרי הלידה הייתה שנה פוריה עם 4,485 לידות, בהן 116 זוגות תאומים ו2 שלישיות. במערך הקרדיולוגיה בוצעו  4200 צנתורי לב, במערך הכירורגי הכולל את המחלקות המנתחות, חדר הניתוח ומחלקת ההרדמה בוצעו קרוב ל-14,000 ניתוחים, במכונים ובמרפאות טופלו 274,500 אלף מטופלים, בוצעו לא פחות 156,000 בדיקות הדמיה רפואיות במערך הדימות והרנטגן, בוצעו 12,000 טיפולי דיאליזה ופנו למחלקה לרפואה דחופה מבוגרים וילדים למעלה מ- 128,000 מטופלים.

 

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|