מרכז רפואי העמק: ניתוח חדשני לפריצת דיסק צוווארי להשתלת דיסק מלאכותי

בגבה של צעירה בת 30 הושתל דיסק מלאכותי המתקדם ביותר במטרה לתקן פריצת דיסק בעמוד השדרה הצווארי

צעירה בת 30 עברה ניתוח בגישה חדשנית לתיקון פריצת דיסק בעמוד השדרה הצווארי במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית.
רופאי המחלקה לאורתופדיה השתילו לה דיסק מלאכותי מהסוג המתקדם ביותר.
"המטופלת סבלה מפריצת דיסק קשה בעקבות חבלה בעמוד השדרה הצווארי, וכתוצאה מכך סבלה מכאבים עזים, מתחושת נימול ביד וחולשה ביד זאת. אלה הסימנים שמאפיינים פגיעה בעמוד השדרה הצווארי", מסביר ד"ר יחיא מוחמד, רופא בכיר במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי העמק.
"עמוד השדרה הצווארי הוא החלק העליון של עמוד השדרה והאחראי על הזזת הראש. חלק זה מורכב משבע חוליות כשבין כל שתי חוליות נמצא דיסק. כאשר מתרחשת פריצת דיסק, נוצר לחץ על העצבים באזור, וזה גורם לכאבים העזים", מסביר ד"ר יחיא. "במקרים כאלה, אם לא מטפלים, הכאב עלול להחמיר עד למצב של הגבלה קשה בתפקוד של היד עד כדי שיתוק. לאחר שהמטופלת ניסתה טיפולים שמרניים יותר כמו פיזיותרפיה ושימוש במשככי כאבים שלא הועילו, נאלצנו לבצע ניתוח כדי להפסיק את הכאבים העוצמתיים ולהשיב את התפקוד של היד למצב הטוב ביותר שאפשר", מתאר ד"ר יחיא.
הגישה הניתוחית שהייתה מקובלת עד כה בניתוחי פריצת דיסק צווארי היא להוציא את הדיסק שפרץ ולחץ על עמוד השדרה, ובמקומו להניח קיבוע. "זו שיטה שפחות מומלצת למטופלים בגילאים צעירים, ולכן בחרנו בגישה החדשנית של השתלת דיסק מלאכותי. הדיסק המלאכותי בעצם מדמה דיסק אמיתי, ומאפשר תנועה בין החוליות בדומה לדיסק שהיה לה לפני שנפצעה".
הניתוח בוצע בהצלחה על ידי ד"ר מוחמד יחיא ביחד עם ד"ר מיכאל רייכל, מנהל יחידת גב במערך אורתופדיה שיקום במרכז הרפואי העמק.
"המטופלת מרגישה נהדר, הכאבים חלפו ולאחר כמה ימי אשפוז היא שוחררה לביתה עם יד מתפקדת", מסכם ד"ר יחיא.