מרכז רפואי העמק מקבוצת הכללית ממשיך להוביל במניעת זיהומים

ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק: "התוצאה הטובה שלנו משקפת הקפדה יתרה, מסירות ועבודה מקצועית של כל אחת ואחד מאנשי הצוות שלנו". צילום: מרכז רפואי "העמק"

המרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית מוביל מזה שנים במניעת זיהומים בין בתי החולים בישראל, וגם מהדו"ח החדש של היחידה הארצית למניעת זיהומים, שמסכם את הפעילות של שנת 2020, עולה כי העמק מוסיף לשמור על תוצאות טובות במניעת זיהומים, ולהוביל בין בתי החולים בישראל בנושא מניעת זיהומים נרכשים.
לדברי מנהלת היחידה למניעת זיהומים, ד"ר ביביאנה חזן, הדו"ח מתאר את שיעור הזיהומים הנרכשים בבתי החולים בארץ, וכמעט בכל הקטגוריות שנבדקו, "העמק" בין שני בתי החולים שבהם שיעור הזיהומים הנרכשים הוא הנמוך ביותר, בקטגוריה של בתי חולים שגודלם בינוני עד גדול.
לדבריה, "מדובר בציון שמשקף מאמץ של כלל המטפלים במרכז הרפואי. האתגר בשנה של מגפת הקורונה הוא גדול יותר, משום שהצוותים במחלקות ממוגנים בשכבות רבות יותר של מיגון, וכדי להקפיד על מניעת העברת זיהומים בבית החולים, יש צורך להסיר את המיגון ולהתמגן מחדש לפני כל מטופל, ולהקפיד על היגיינת ידיים לפני ואחרי כל פעולה וכל מגע עם מטופל, להקפיד מאד על ניקיון סביבת המטופלים ועל הניקיון הכללי של בית החולים. הצוות למניעת זיהומים המשיך בעבודה השגרתית של הדרכה ובקרת העבודה במחלקות בית החולים לצד העבודה המאומצת מאד במחלקות קורונה, על מנת להעניק טיפול בטוח לכלל המטופלים בבית החולים. בשנה כזאת, שבה התמודדנו עם האתגר של טיפול בחולי קורונה, ובמקביל הקפדנו לשמור על עבודה נכונה של מניעת זיהומים, התוצאה בהחלט משביעת רצון".
ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק: "התוצאה הטובה שלנו משקפת הקפדה יתרה, מסירות ועבודה מקצועית של כל אחת ואחד מאנשי הצוות שלנו. תודתי נתונה לצוות היחידה למחלות זיהומיות ולמניעת זיהומים, שבמיוחד בשנה כה מאתגרת בטיפול במחלה זיהומית חדשה, המשיך ללוות את אנשי הצוות גם במחלקות שאינן מחלקות הקורונה, ללמד ולהסביר כיצד יש להמשיך לעבוד נכון כדי להגיע לתוצאות הטיפוליות הטובות ביותר".