מרכז רפואי "העמק": מיליון דולר לטובת מכשיר רפואי מתקדם

חיים כצמן, מייסד ויו"ר גזית גלוב הודיע על הגדלת התרומה למרכז הסרטן במרכז רפואי 'העמק' לטובת רכישת מכשירPET CT

במפגש שנערך השבוע בהשתתפות אלי דפס, מנכ"ל הכללית, חיים כצמן, מייסד ויו"ר גזית גלוב, פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק, והאדריכל הבינלאומי רון ארד, בישר כצמן על הגדלת תרומתו לבניית מרכז הסרטן, גם לרכישת מכשירPET CT שיהיה הראשון בצפון מזרח המדינה. עלות המכשיר היא מיליון דולר.
תרומה זו מצטרפת לתרומת קרן משפחת כצמן להקמת מרכז הסרטן במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית. המרכז, שעלותו הכוללת 50 מיליון דולר, מוקם בהשקעה משותפת לקרן כצמן ושירותי בריאות כללית וייקרא "בית שולמית" לזכרה של ד"ר שולמית כצמן ז"ל, רופאת ילדים מוערכת וממייסדי עמותת "גדולים מהחיים", שנפטרה בשנת 2013 ממחלת הסרטן והיא בת 49. קרן משפחת כצמן תרמה 25 מיליון דולר להקמת מרכז סרטן חדשני אשר ישרת כ- 700,000 תושבים המתגוררים בצפון המזרחי של ישראל.

• "החלטנו להקים את 'בית שולמית' בצפון כדי להנציח את שולמית"

"בית שולמית" ייבנה כבניין ירוק שיאפשר גישה לשטחי הטבע המקיפים אותו. תכנון הבנייה ועיצובו הופקד בידיו של האדריכל הישראלי הבינלאומי רון ארד בשיתוף משרד האדריכלים מושלי-אלדר מישראל. מרכז הסרטן יוקם כבניין נפרד במתחם של מרכז רפואי העמק על שטח של כ-11,000 מ"ר ויכיל מכון רדיותרפיה להקרנות, מחלקות אשפוז לחולים במחלות אונקולוגיות והמטולוגיות, מרכז יום לטיפול תרופתי וכימותרפי, מרכז לשיפור איכות החיים של החולה ומשפחתו, בית מרקחת ומכון לחקר הסרטן שיוקם במשותף למרכז רפואי העמק ולטכניון. בראש הוועדה המדעית המייעצת של מכון המחקר יעמוד פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004. בניית מרכז הסרטן תימשך כשלוש שנים והוא צפוי להיפתח בדצמבר 2019. עם השלמתו יינתן מענה רפואי שלם וכוללני לחולים במחלות ממאירות בצפון מזרח ישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חיים כצמן, מייסד ויו"ר קבוצת הנדל"ן הגלובלית גזית גלוב: "מכל הפרויקטים החברתיים שהייתי מעורב בהם, זהו הפרויקט האישי ביותר וזה שמרגש אותי יותר מכל. החלטנו להקים את בית שולמית בצפון כדי להנציח את שולמית הרופאה שכל כך אהבה לעזור לזולת, להמשיך את פועלה, את רוחה ואת מורשתה – לעזור, לרפא ילדים ומבוגרים החולים בסרטן ולתמוך בהם ובמשפחותיהם".

מימין: רון ארד, חיים כצמן, אלי דפס ואורנה בלונדהיים צילום: יובל חן
מימין: רון ארד, חיים כצמן, אלי דפס ואורנה בלונדהיים. צילום: יובל חן

אלי דפס, מנכ"ל כללית: "מרכז הסרטן שיוקם בהעמק יכסה צורך רפואי חיוני ביותר ויצמצם פער דרמטי בין פריפריה למרכז הארץ. במרכז הרפואי יותקנו ציוד וטכנולוגיות המובילות בתחום, כללית תקפיד לאייש את מיטב הסגלים הרפואיים שיתנו שירות מצוין וזמין".
פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק: "כיום, חסרים באזור שלנו שירותים קריטיים כמו הקרנות, מחלקת אשפוז לחולי סרטן ומחלות ממאירות ובדיקות הדמייה מתקדמות כמו פט סיטי ומשום כך, חולים הלוקים בסרטן ובמחלות ממאירות נאלצים לפצל את הטיפול ולהרחיק לבתי חולים אחרים.ההחלטה של משפחת כצמן להקים את בית שולמית בעמק היא החלטה חשובה ומבורכת שתביא לסגירה וצמצום של פערים לטובת תושבי הצפון".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|