מרכז רפואי העמק: ד"ר גילעד חן מונה למנהל מיון ילדים

ד"ר חן ממושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל, נצר למשפחת רופאים, החליט שהוא לא יהיה רופא. אבל מסילות החיים הובילו אותו בסופו של דבר למינוי בביה"ח העמק

ד"ר גילעד חן, בן 44 תושב מושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל, גדל במשפחה שבה סבא ואבא הם רופאים, אבל הוא דווקא לא רצה להיות רופא. אלא שבזמן שירותו הצבאי כחובש הצטרף אל משלחת ההצלה של צה"ל לרואנדה ב- 1994 לטיפול בפליטים שהיו בסכנת חיים, ובעקבות המראות הקשים אליהם נחשף ובעקבות הצפייה ברופאי הילדים שטיפלו בילדים מוכי גורל בבית חולים שדה שצה"ל פרש בשטח, הבין כי ייעודו בחיים הוא להיות רופא ילדים.
רק באחרונה, כשהגיע למרכז רפואי העמק כמנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים -מיון ילדים, גילה כי אחד הרופאים שהשפיעו על החלטתו להיות רופא הוא לא אחר מאשר פרופ' יוסי הורוביץ, מנהל מחלקת ילדים א' במרכז רפואי העמק, שהיה רופא ילדים בצוות ההצלה ברואנדה. "המפגש בינינו היה מרגש מאד. הפנים שלו נראו לי מוכרות והתחלנו לתחקר אחד את השני מאיפה אנחנו מכירים, והגענו לרואנדה. אמרתי לו שהצפייה בו והעבודה המשותפת עם רופאי הילדים שטיפלו בילדי רואנדה השפיעה על מסלול חיי בצורה דרמטית", סיפר ד"ר חן.


"אל מרכז רפואי העמק פונים מידי שנה 29,000 ילדים במצבים דחופים, החל ממחלות ילדים שהסתבכו, ועד תאונות ופציעות טראומה. אני מאמין שילד שמגיע למיון לא צריך לסבול כאב או טראומה כתוצאה מבדיקה פולשנית


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מיד עם שחרורו מהצבא החל ד"ר חן את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה בבודפשט שבהונגריה. את ההתמחות ברפואת ילדים עשה בתל השומר, במהלכה הוענק לו פרס מתמחה מצטיין. עם סיום ההתמחות ברפואת ילדים נסע ד"ר חן להתמחות נוספת ברפואה דחופה בילדים בבית החולים ווסטמיד בסידני, אוסטרליה, שם עבד כמעט 4 שנים שבהן צבר ידע וניסיון רבים בטיפול במצבי חירום רפואיים בילדים.
עם חזרתו ארצה עבד בבית החולים רמב"ם כרופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בילדים, ובאחרונה מונה למנהל מחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז רפואי העמק.
"אל מרכז רפואי העמק פונים מידי שנה 29,000 ילדים במצבים דחופים, החל ממחלות ילדים שהסתבכו, ועד תאונות ופציעות טראומה. אני מאמין שילד שמגיע למיון לא צריך לסבול כאב או טראומה כתוצאה מבדיקה פולשנית, או פעולות כואבות ואנחנו מכניסים גישות חדשות של אלחוש וטשטוש ילדים שעוברים בדיקות לא נעימות, וכל זה על מנת שההורים והילדים יצאו עם חוויה חיובית מהטיפול שניתן להם במרכז רפואי העמק , מסכם ד"ר חן.