מרכז הרפואי העמק: ד"ר לי גולדשטיין מונתה למנהלת המחלקה לרפואה פנימית ג'

ד"ר לי גולדשטיין תחליף את פרופ' מאזן אליאס שפורש לגמלאות. צילום: מרכז רפואי העמק

ד"ר לי גולדשטיין מונתה למנהלת המחלקה לרפואה פנימית ג', והיא תיכנס לתפקידה בימים הקרובים, עם פרישתו לגמלאות של מנהל המחלקה פרופ' מאזן אליאס.
ד"ר גולדשטיין, תושבת רמת ישי, היא מומחית בכירה ברפואה פנימית ובפרמקולוגיה קלינית, ובשנים האחרונות היא מכהנת גם כיו"ר האיגוד הישראלי לפרמקולוגיה קלינית.
היא מייעצת למשרד הבריאות בנושאים הקשורים לרישום תרופות חדשות ומעקב אחר תופעות לוואי של תרופות, טיפול תרופתי בקורונה ועוד.
ד"ר גולדשטיין היא בוגרת בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. את התמחותה ברפואה פנימית סיימה בבית החולים בני ציון בחיפה, ואת התמחות העל בפרמקולוגיה קלינית – בבית החולים שמיר (אסף הרופא).
ד"ר גולדשטיין הצטרפה אל המרכז הרפואי העמק בשנת 2000 כרופאה בכירה במחלקה פנימית ג' ולפני כעשור פתחה ב'העמק' מרפאה יחודית לאיזון תרופתי המיועדת לסייע לחולים מורכבים שנאלצים ליטול ולשלב במקביל כמה סוגים של תרופות, הסובלים מתופעות לוואי של תרופות, או נוטלים תרופות מרובות.
במסגרת תפקידיה במרכז הרפואי העמק, מכהנת ד"ר גולדשטיין כיו"ר ועדת התרופות ואחראית על שיפור איכות ובטיחות הטיפול התרופתי בבית החולים ומהווה סמכות בנושא תרופות, תופעות לוואי ותגובות לתרופות ואף לתוספי מזון.
בנוסף, ד"ר גולדשטיין מכהנת כיו"ר ועדת הלסינקי של בית החולים, ועדה המאשרת ביצוע ניסוים בבני אדם. היא חברת הסגל האקדמי בבית ספר לרפואה של הטכניון, ומלמדת סטודנטים לרפואה פרמקולוגיה קלינית ורפואה פנימית.
במסגרת מחקרים ועבודות אקדמיות שפרסמה ד"ר גולדשטיין בספרות הרפואית, היתה בין החוקרים הראשונים בישראל שבדקו את הסיכון שבנטילת תרופות מסויימות ביחד עם צמחי מרפא ותוספי תזונה והיא עוסקת רבות בהעלאת מודעות הרופאים וגם המטופלים להיבטים הבטיחותיים שיש בנטילת צמחי מרפא ותוספי תזונה. בימים אלו, מנהלת ד"ר גולדשטיין מחקר פורץ דרך בנושא טיפול תרופתי בגמגום ובנוסף, היא שותפה במחקרים בינלאומיים רבים בנושא תרופות חדשות ועוד.