"מרכז הטונר והדיו": כל מה שאתם צריכים למדפסות ולמשרד במקום אחד

מאחורי יוסי שוקרון, הבעלים של "מרכז הטונר והדיו" בעפולה עומד סיפור עסקי מרתק – לאחר שהוא רכש את העסק בו הוא עבד כשכיר והפך אותו למותג מוביל בתחום המדפסות והמחשבים בעפולה. בראיון לעמקניוז הוא מספר על תחילת דרכו בתחום ("כבר בגיל 15 הרכבתי מחשבים ללקוחות"), הייחודיות של העסק והתוכנית להרחיב את פעילותו

הסיפור של יוסי שוקרון, הבעלים של "מרכז הטונר והדיו" בעפולה יכול להוות מקור השראה של ממש עבור צעירים המעוניינים לפתח קריירה של עצמאים, להצליח בכוח האמונה והעבודה הקשה ולהגשים חלום. שוקרון בן ה-30 נולד במגדל העמק וכיום הוא מתגורר עם משפחתו בעפולה. הוא נשוי לדקלה ואב לשני ילדים. בשנים האחרונות הפך העסק שבבעלותו למותג של ממש בבירת העמק ולא מעט ינקבו בשמו של "מרכז הטונר והדיו" כאסוציאציה ראשונה, בעת שתעלה שאלה על עסק שמתמחה במדפסות ומחשבים. למרות גילו הצעיר, מאחורי שוקרון כבר לא פחות מ-15 שנות ניסיון עבודה בענף, החל מהיותו נער מתבגר. "כבר בגיל 15 לחיי הרכבתי מחשבים ללקוחות", הוא משחזר בחיוך. "עבדתי במעבדת מחשבים רק בכדי ללמוד כמה שיותר ויותר. לא קיבלתי שכר אבל התמקצעתי וכל יום למדתי משהו חדש. היה ליד ידע רב וגישה לתחום והלקוחות היו שמחים שאני פותר להם בעיות מורכבות למרות גילי הצעיר".


"חייתי את העסק מקרוב, הכרתי את הלקוחות, הייתי בקשר צמוד עם הספקים ולכן קיבלתי את ההחלטה לצאת לדרך עם העסק כשהוא בבעלותי. זה היה כל כך טבעי שהלקוחות לא שמו לב לשינוי בבעלים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"נשאבתי לעבודה"

אחרי כשנה בה עבד במעבדה הגורל זימן לשוקרון תיקון מקצועי שהשפיע בצורה מכרעת על עיסוקו ומקור פרנסתו העתידי. "נשלחתי להתקין מדפסות בעסק חדש בעפולה", מספר שוקרון, "מבחינתי זה היה פשוט מאוד וסיימתי את העבודה בצורה מהירה ומקצועית. הבעלים של העסק התרשם עמוקות מהידע והגישה שלו ובו במקום הציע לי לעבוד במקום. לי זה מאוד החמיא ומיד החלטתי להיענות לבקשה ולעבוד במקום". שוקרון החל לעבוד בעסק בעפולה שהתמחה במכירת דיו ממוחזר למדפסות, נוכח העובדה כי בתקופה ההיא לא היה דיו חליפי, "זה היה ממש ליצור בעיניי", הוא נזכר, "היינו ממחזרים, מעבירים את המיכלים תהליכי ניקוי, שטיפה מחדש ובקרה. נשאבתי לעבודה וכל הזמן הקפדתי לרכוש עוד ועוד ידע".

לפני שבע שנים, אחרי ששוקרון הפך להיות דמות מרכזית בעסק, הבעלים החליט למכור אותו. שוקרון בתגובה החליט לרכוש אותו מידיו, מאחר והוא זיהה את הפוטנציאל הרב הגלום בו. "הייתי בקיא בכל מה שנוגע לעסק והיה לי ברור שאפשר להצליח בו ולהוביל אותו קדימה", אומר שוקרון, "חייתי את העסק מקרוב, הכרתי את הלקוחות, הייתי בקשר צמוד עם הספקים ולכן קיבלתי את ההחלטה לצאת לדרך עם העסק כשהוא בבעלותי. זה היה כל כך טבעי שהלקוחות לא שמו לב לשינוי בבעלים", הוא משחזר.

"נשאבתי לעבודה וכל הזמן הקפדתי לרכוש עוד ועוד ידע". יוסי שוקרון

"אני לא יכול לשבת בשקט ברוגע ותמיד חושב מה עוד אפשר לעשות ואיך אפשר להתפתח לאפיקים נוספים. זה ממלא אותי לפגוש את הלקוחות במשרדים, בחברות, במפעלים ובכל מקום בו אני נקרא לתת שירות"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התפתחות מרכז הטונר והדיו

עם קבלת הבעלות והניהול של החנות החליט שוקרון לבצע מספר שינויים. בין היתר הוא הרחיב את תחומי הפעילות והכניס למגוון המכירה מלבד מדפסות, מחשבים, ראשי דיו וטונרים גם ציוד היקפי שכולל בין היתר מקלדות, עכברים, ציוד משלים, סוללות מטענים ועוד. אבל התכנית העסקית לא נעצרה פה. כחלק מהחזון שלו להעניק ללקוחות את כל מה שהם צריכים במקום אחד, מרכז הטונר והדיו החל להתמחות גם בציוד משרדי – על כל היבטיו- כולל נייר, שמרדפים, כלי כתיבה ועוד. וכך, מעסק שהתמחה במדפסות העסק החל לתת מענה ללקוחות במנעד רחב של תחומים, כולל כאמור מדפסות, ראשי דיו, ציוד משרדי וכן שירות לעסקים, חברות ופרטים בתחום המחשבים, כשבעסק פועלת מעבדת מחשבים מתקדמת. כמו כן החל לאחרונה העסק להתמחות במכירת חומרי ניקוי וחד פעמי למשרדים ותסמכו על שוקרון שפה זה ללא ייעצר.
בעסק גם מכונה מיוחדת למילוי רוב ראשי הדיו. "זו תורה שלמה", אומר שוקרון, "מדובר במכונה שבנינו אותה על פי דרישה עם תוכנת מחשב, שנדרשת מומחיות בהפעלתה".

סגירת מעגל 2

אחרי שסגר מעגל ורכש את העסק בו עבד, סגר שוקרון מעגל נוסף כשלפני חמש שנים הוא נישא לדקלה, בתו של בעל העסק לשעבר, "בסופו של יום הכול נשאר במשפחה", הוא אומר בחיוך, "היום דקלה עוזרת לי בעסק מתי שהיא רק יכולה". לאורך כל השנים המשיך שוקרון לבחון כיצד הוא יכול להרחיב את פעילותו העסקית ובמסגרת זו הוא רכש עסק מתחרה בתחום ושמוזג למרכז הטונר והדיו. במהלך הראיון הוא עונה ברהיטות על השאלות, מסייע ללקוחות ופותר בעיות ללקוחות בטלפון. לדבריו, התזזיתיות מאפשרת לו להצליח בעסק שלו, "אני כל הזמן בתנועה", הוא מודה, "אני לא יכול לשבת בשקט ברוגע ותמיד חושב מה עוד אפשר לעשות ואיך אפשר להתפתח לאפיקים נוספים. זה ממלא אותי לפגוש את הלקוחות במשרדים, בחברות, במפעלים ובכל מקום בו אני נקרא לתת שירות".

יוסי ואשתו דקלה
"בסופו של יום הכול נשאר במשפחה". יוסי ואשתו דקלה

"הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל לאורך היום מפניות של לקוחות שנזקקים לעזרה ואני תמיד שמח לסייע, עם חיוך כמובן. בסוף אנחנו יודעים שהלקוחות הם כרטיס הביקור הכי טוב שלנו ובהתאם לכך אנחנו פועלים"


"השירות שלנו הוא מוקפד, מקצועי ואיכותי"

מלבד שוקרון שמשמש כבעלים – עובדים בעסק עוד מספר עובדים שאמונים בין היתר על קו המשלוחים היומי שיוצא מהחנות לכל רחבי העמק כולל לנצרת, בית שאן, מגדל העמק ויישובי עמק יזרעאל. קהלי היעד של "מרכז הטונר והדיו" מגיעים המגזר הפרטי, העסקי, חברות, סוכני ביטוח, עורכי דין, משרדים של אנשי מקצוע, חברות, מפעלים ועוד. לאורך כל היום מתרוצץ שוקרון בהנאה צרופה בין הלקוחות ופותר להם בעיות במדפסות ובמחשבים, מתאים להם מחשבים חדשים ומעניק להם מענה מהיר לכל שאלה.

"יש הרבה עסקים בצפון בתחום העסקי בו אנו פועלים, אבל אנחנו פועלים כל העת לבדל את עצמנו", מסביר שוקרון, "ראשית השירות שלנו הוא מוקפד, מקצועי ואיכותי ועל זה אני כבעלים לא מתפשר. לפעמים הלקוח גם צריך אוזן קשבת ואנחנו פה עבורו. לא סתם אמרו שזמן זה כסף, והידע שלנו מאפשר להעניק ללקוחות שירות שחוסך להם כסף גם ברכישה בהתאמת הצרכים וגם בשירות השוטף. הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל לאורך היום מפניות של לקוחות שנזקקים לעזרה ואני תמיד שמח לסייע, עם חיוך כמובן. בסוף אנחנו יודעים שהלקוחות הם כרטיס הביקור הכי טוב שלנו ובהתאם לכך אנחנו פועלים. לא פעם אנחנו לא נגבה תשלום עבור פתרון מהיר, אבל שיתוף הפעולה ביננו ללקוחות מאזן את זה וחשוב לנו ששיתוף הפעולה הזה יהיה מבוסס על אמון והדדיות. אני באופן אישי מאוד נהנה מהאינטראקציה עם הלקוחות, מהעבודה מולם והטפיחה על השכם כשהעבודה מבוצעת על הצד הטוב ביותר. זה קורה מדי יום ביומו וזה למעשה מניע אותנו להמשיך ולהצליח".


חמשת הטיפים המנצחים של יוסי לרכישת מדפסת ודיו

– לפני שאתם רוכשים מדפסת וודאו בצורה ברורה מה מחיר הדיו והאם קיים דיו חליפי?

– השוו את כמות הדיו בראש הדיו, אל מול חברה מתחרה. זה נושא מסובך. כיום החברות נוהגות לרשום הספק דפים משוער. אנחנו יודעים להגיד כמה יש בכל מיכל.

– אל תתפתו לרכוש מדפסת במחיר זול. את ההפרש אתם צפויים לשלם במחיר הדיו.

– בכדי לשמור על הדיו רצוי להדפיס אחת לחודש בכדי שהפילטר לא ייסתם. הדיו הוא נוזל במקורו ומטבעו הוא נקרש.

– אל תכניסו את ראשי הדיו בכוחניות למדפסת. זה עלול לגרום נזק.