מריחים בחירות בעפולה? בוריס יודיס ימונה לסגן ראש העיר במקומו של שלמה מליחי

דרמה פוליטית בשדרה הניהולית הבכירה של עיריית עפולה. שלמה מליחי ״אאוט״, בוריס יודיס ״אין״. חבר המועצה איתי כהן ימונה לאחראי על תיק השכונות
מאת מערכת עמקניוז

חבר מועצת העיר עפולה בוריס יודיס מצטרף לכוורת הניהולית הבכירה של ראש העיראבי אלקבץ, וימונה לסגן ראש העיר בשכר במקומו של שלמה מליחי שיסיים את תפקידו. לדברי העירייה המהלך הוא בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם הקואליציוני. מי שיצא נשכר מהשינוי הוא חבר המועצה איתי כהן שישודרג וימונה לתפקיד מחזיק תיק השכונות במקומו של מליחי המכהן בתפקיד בשמונה השנים האחרונות ברציפות. כהן אגב לא מסתיר את שאיפותיו הפוליטיות ובראיונות עבר בתקשורת הצהיר כי גם הוא מכוון בעתיד לתפקיד בכיר בשכר.
המהלך היה מזה זמן מה באוויר ולווה בחרושת שמועות ועתה הוא מקבל גושפנקא רשמית.
״אנו מכבדים את מר מליחי מפאת גילו ומודים לו על פועלו במועצת העיר ב-30 השנים האחרונות במועצת העיר״, אמרו היום בעירייה: ״לצערנו, מי ששולט היום בפועל בסיעת עוצמה ומכתיב למר מליחי מה לעשות, זהו העסקן לירז וזאן, מספר 3 ברשימה, שמעולם לא נבחר לאף תפקיד אלא זכה מן ההפקר בחברות במועצה רק לאחר שחמוטל גנון, שהייתה אחראית למנדט השני של סיעת עוצמה, פרשה מהמקום השני. בשנה האחרונה הפרה סיעת עוצמה שוב ושוב את ההסכם הקואליציוני כאשר חבריה חצו כל גבול של יושרה כאשר מצד אחד מצד מרוויח יו"ר הסיעה שלמה מליחי משכורת מכובדת, רכב צמוד ולשכה מאוישת ומצד שני חברו לסיעה לירז וזאן, מספר 3 ברשימה, איש שמאל שנוהג לשתף פוסטים של אחמד טיבי, מצביע נגד הקואליציה והתקציב ותוקף את העירייה וכל זאת בגלל אופיו הכוחני, היהיר, המתנשא והשחצני והתעקשותו להכניס מקורבים לעבודה בעירייה ולקבל טלפונים אישיים של בני נוער לצרכים פוליטיים, דבר שסורב בתוקף על ידי העירייה. הבהרנו למליחי שוב ושוב כי מדובר במצב בלתי נסבל וכי אם הפרת ההסכם תימשך הוא יאלץ להיפרד מתפקידו, אולם לצערנו נראה כי מר מליחי חושש מוזאן ששולט בו ובסיעת עוצמה ועושה בהם כרצונו, דבר אשר אילץ אותנו לשלול את ההטבות של מליחי ולאחל לו הצלחה, בריאות ואריכות ימים״.

תגובות:
שלמה מליחי מסר בתגובה: "אין לי אלא לרחם על ראש העיר שאמינות וכיבוד הסכמים הם לא הצד החזק שלו. מדובר באדם שמנסה לכסות באיצטלה ציבורית מהלך שהוא כולו אינטרס פוליטי אישי שלו. ידע כל תושב בעיר הזאת מה המניעים של אדם שחושב שהציבור צריך לשרת אותו ולא ההפך. איני זקוק לכיבודים ולשכר כדי להמשיך ולסייע לתושבי עפולה האהובים, ראש העיר מפחד ממני ולא אוהב אנשים חזקים. ההזנחה ניכרת בכל פינה בעיר, הן מבחנת נקיון, הן מבחינת תשתיות והן מבחינת חוסר החמלה כלפי תושבי העיר שנאלצים לספוג את נטל המסים והקנסות. את התשובה הוא יקבל מתושבי העיר בבחירות הקרובות״.
לירז וזאן מסר בתגובה: ״ראש העיר החליפי אבי אלקבץ שנבחר בזכות שלמה מליחי וסיעת עוצמה, בחר שוב בצעד פחדני וחסר ביטחון שמלווה אותו עוד מהקדנציה הקודמת. סיעת עוצמה בראשות שלמה מליחי הייתה הסיעה הנאמנה והפעילה ביותר מתחילת הקדנציה למרות הפרות בוטות של ההסכם הקואליציוני מצידו של אלקבץ. אלקבץ אשר פחד מההתחזקות של שלמה מליחי ולירז וזאן בחר ובצעד פחדני פיטר את מליחי בניסיון וכוונה למזער את כוחו ועוצמתו, זאת תוך טענה שטחית ומגוחכת שהוא נשלט על ידי. שלמה, אדם מכובד וצנוע. עשייתו הרבה לאורך כל השנים ובקדנציה הנוכחית בפרט ידועה לציבור ואין לו כל צורך בפרסומים במדיות התקשורת השונות להעיד על כך. פועלו נעשה בענווה וצניעות וכל תושב שפנה אליו לעזרה יעיד על כך. בכל קדנציה של ראש העיר החליפי אבי אלקבץ בעבר הוא עשה טעות אשר עלתה לו בשלטון. אין לי ספק שגם היום, שוב, הוא עשה טעות גדולה אשר תשחרר אותנו משלטון ה"אגו" של אלקבץ. ידענו כבר לפני מספר חודשים שהוא חושש מכמות האהדה והתמיכה שאנו מקבלים ולכן הוא מנהל משא ומתן מאחורי גבינו ולכן אנחנו לא מתרגשים מהחלטתו היום. אני מציע לאלקבץ להתעסק באיך העיר נראית, להתעסק בפתרון בעיית 240 תלמידים ונושאים רבים דחופים אחרים. אני מזכיר לו: ראש עיר נבחר ל5 שנים והזנחה שלו עכשיו תוך מחשבה שיתן את הגז בשנתיים האחרונות לפני בחירות נוספות כבר לא עובדת על הציבור. אלקבץ צריך לרדת מהמגדל שהוא יושב בו ולהפסיק להיות מנותק מהתושבים״.