"מרוץ בשביל הגיבורות הוא החלום שחלמתי בתוך חודשי הפחד"

מרוץ למען הגיבורות #2 ייצא לדרך ביום שישי הבא כשלא פחות מ-2000 רצות ורצים צפויים לצבוע את רחובות שכונת רובע יזרעאל בוורוד. "חשוב לי שמי שמתמודדת תדע שהיא לא לבד, שיש אלפי אנשים שמוכנים לנעול נעלי ריצה ולרוץ בשבילה. שאותם אנשים יוצאים בבוקר הזה לריצה או להליכה וככה הם מקדמים גם את הבריאות שלהם עצמם וגם מביעים תמיכה בחולות", אמרה גלית תמיר, יוזמת המרוץ בהתרגשות. צילום: העמק

בפעם השנייה: המוני רצות ורצים בחולצות ורודות ישטפו את עפולה בשישי הבא בבוקר במסגרת "מירוץ בשביל הגיבורות", שכל הכנסותיו יוקדשו לטובת תמיכה בחולות סרטן השד המטופלות במרכז הרפואי העמק.
מירוץ 'בשביל הגיבורות' הוא פרי יוזמתה של גלית תמיר, מחלימה מסרטן השד."מירוץ בשביל הגיבורות הוא החלום שחלמתי בתוך חודשי הפחד, הבדידות וההתמודדות עם סרטן השד וכל הטיפולים הלא פשוטים שהביא עמו. 'בשביל הגיבורות' הוא התמונה הוורודה שהחזקתי בליבי, תמונת הניצחון שלי", אמרה גלית השבוע, בעיצומן של ההכנות האחרונות למירוץ שיתקיים זו הפעם השנייה בפארק העירוני של עפולה ובשכונות הסמוכות, בהשתתפות והובלה של עיריית עפולה ועמותת ידידי המרכז הרפואי העמק.
"היוזמה של גלית מאד מרגשת. כמי שהתמודדה עם המחלה, היא מבינה את הצורך בתמיכה שמקבלות חולות סרטן השד בזמן הטיפולים. ההכנסות מאירוע 'מירוץ בשביל הגיבורות' יוקדשו לטובת תמיכה בחולות בזמן הטיפולים, באמצעות טיפולים של רפואה משלימה אצלנו במרכז האונקולוגי", אמר פרופ' גיל בר סלע, מנהל המרכז לאונקולוגיה והמטולוגיה "בית שולמית במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית.

המשתתפות במרוץ הקודם. צילום: העמק
המשתתפות במרוץ הקודם. צילום: העמק

"בכל יום אני מודה לעצמי שהתגברתי על הפחד והלכתי להיבדק ואת זה אני מקווה להעביר הלאה", אומרת גלית. "להעביר הלאה את חשיבות הגילוי המוקדם, את הידיעה שהחיים האלו נפלאים ושווה להתגבר בשבילם על כל פחד".
נתן פרוינד, מנכ"ל עמותת הידידים של המרכז הרפואי העמק: "אנחנו מודים לכל המשתתפים והמשתתפות שכבר נרשמו למירוץ. תרומתם תסייע למרכז הרפואי העמק להרחיב את השירותים התומכים לחולות סרטן השד. כעמותת ידידי המרכז הרפואי העמק שמגייסת כל העת משאבים למען בית החולים אנחנו גאים להיות שותפים ליוזמה כה מבורכת שהלוואי שתהפוך למסורת באזורנו".
המירוץ יוזנק בשעה 8:00 בבוקר ביום שישי ה- 17/12 בפארק העירוני של עפולה. המשתתפים יוכלו לבחור בין מסלולי ריצה והליכה למרחקים של 2 ק"מ, 5 ק"מ או 10 ק"מ. ההרשמה למירוץ באתר המרכז הרפואי העמק ובאתר "בשביל הגיבורות". ניתן להירשם עד 11/12.
"חשוב לי שמי שמתמודדת תדע שהיא לא לבד, שיש אלפי אנשים שמוכנים לנעול נעלי ריצה ולרוץ בשבילה. שאותם אנשים יוצאים בבוקר הזה לריצה או להליכה וככה הם מקדמים גם את הבריאות שלהם עצמם וגם מביעים תמיכה בחולות", סיכמה גלית בהתרגשות.