מרגש: שיר לזכרו של איתי יצחק ז"ל

הרצח של הנער איתי יצחק ז"ל מגן נר הוביל את מתן פנחס, בן היישוב הקהילתי שבגלבוע, לכתוב ולשיר את "אם אשכחך ילד", שיר הנצחה מרגש. השבוע, במלאת שלושים למותו של איתי נחשף השיר בכל המדיות. צילום: אלבום פרטי

משפחת יצחק מגן נר, שאיבדה את בנה יקירה איתי ז"ל, ציינה ביום שלישי 30 להירצחו. בזמן שחקירת המשטרה נמשכת החליט מתן פנחס, צעיר בן 22 מהיישוב הקהילתי, לחשוף השבוע את "אם אשכחך איתי", שיר מרגש ונוגע להנצחתו של הנער שחייו נגדעו באסון הטרגי.
בטרם נגיף הקורונה החל לתת את אותותיו פנחס הופיע כזמר בבית מלון בטבריה ובאירועים, לאחר שבשנים האחרונות הוא כותב, מלחין ושר בצורה מקצועית. השבוע הוא סיפר על החיבור המיוחד עם השיר, המפגש המרטיט עם משפחת יצחק והתחושות האישיות שלו לאחר האירוע הקשה.
"כמו כולם גם אני התעוררתי בתדהמה לשמוע את הבשורות הקשות של יום שבת בבוקר. אין לי מילים לתאר את הזעזוע שחוויתי, להבין שנער בן 17 נרצח. זה לא נתפס בכלל", מספר מתן, "למרות שאני ומשפחתי מתגוררים באותו היישוב לא הכרתי את איתי ז"ל. היום, במרחק של כמה שבועות מהאירוע ברור לי שהטרגדיה הזו תהיה נוכחת ביישוב לעד בדרך כזו או אחרת וייקח זמן להשתקם, למרות שכל אחד ממשיך בחייו".
בימים שאחרי הטרגדיה משהו בקרבו של מתן גרם לו לחקור עוד ועוד על מסלול חייו של איתי. הוא נחשף אליו בעמודי הרשתות החברתיות של בני המשפחה, בתמונות שמראות כמה אהב את החיים ובשיחות עם אנשים שהכירו את איתי. "היה לי חשוב ללכת להלוויה, בדרכו האחרונה של איתי. שמעתי את ההספד של תומר, אחיו של איתי שאמר 'אם אשכחך ילד תשכח ימיני', וזה ריסק אותי. נשברתי גם מכל ההספדים. בלילה כבר לא הצלחתי להירדם ובשעות הקטנות התחלתי לכתוב שיר לזכרו של איתי. פשוט תרגמתי וזיקקתי את המחשבות של יומיים קשים – לתוך שיר שלם. זה מדהים אבל סיימתי את הבסיס של מילות השיר עם הנץ השחר ממש תוך רבע שעה".

• "היה לי חשוב מאוד שבני המשפחה ישמעו את השיר ויתחברו אליו"

מתן הפיק את השיר בצורה מקצועית ובשל רגישות האירוע יצר קשר עם המשפחה במטרה להשמיע להם את הביצוע, בטרם הוא ייחשף לציבור הרחב. "סיפרתי בתחילה לאחיו של איתי על השיר ובהמשך לאם אסתי. היה לי חשוב מאוד שהם ישמעו אותו ויתחברו אליו. אסתי הזמינה אותי לביתם ובמפגש נחשפתי לחייו של איתי וכמה הוא היה נער מדהים, ערכי, אחראי ומיוחד. לא היה לי פשוט לשבת מולם, הרגשתי שאני קצת רועד ולא ממש מצליח לדבר. בהמשך השמעתי להם את השיר וזה גם להתרגשות רבה בקרב המשפחה, בעיקר לאמא וכמובן גם לי. היא אמרה לי שאיתי היה אוהב את השיר הזה. עם העבודה על הפרויקט ולאחר שיתוף המשפחה, גיליתי באופן מצמרר שראשי התיבות של השם איתי הוא של הפסוק 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני', והחלטתי שזה יהיה השם של הפרויקט הזה(אם אשכחך ילד). לשיר יש גם קליפ שמורכב מתמונות של איתי. אני חושב שהשיר מהווה זכרון מכובד עבור איתי. אני גם בטוח שהוא יונצח בדרכים נוספות".

איתי יצחק ז"ל
איתי יצחק

• מילות השיר "אם אשכחך ילד"

תן לנו עוד כוח לתקן את כל מה שקרה

תן לנו עוד כוח רק לבנות עוד לב של אמא שנשברה

תן לנו סימן להתרומם, לקום, להתקדם

תן לנו עוד קרן אור שלא תיעלם

 

תן לנו חיוך קטן שיכוון אותנו בחיים

תן לנו חלום שיפזר עוד כמה רגעים

איך בשנייה הגעת לסיום המסע, לאלוהים

הרגשנו שאיתך זה הכל לעולמים

 

כמו בים, כמו בעיניך הצלולות

העמוקות של החיים שמלאים במתנות

כמו בתפילה, נזכור אותך חזק בחלומות

עם אהבה, לב שבכה, דמעות כמו מים במצולות

 

תן לנו עוד רגע לנסות למלא את החסר

תן לנו עוד קצת ממך, מהשמחה ורק להיזכר

״המיטה ריקה וזה כבר לא החדר שלנו עכשיו״

החבל נקרע, השלם נשאר רק חצי בלעדיו

 

תן לנו לשמוח, רק תשמור שלא ניפול

תן לנו רק יחד, שנזכה איתך לגדול

התעודה שלך על הקיר, מחכים לשער שיפתח

״אם אשכחך ילד, תשכח ימיני. אני אוהב אותך כל כך״

 

כמו בים, כמו בעיניך הצלולות

העמוקות של החיים שמלאים במתנות

כמו בתפילה, נזכור אותך חזק בחלומות

עם אהבה, לב שבכה, דמעות כמו מים במצולות

כמו בעיניך הכחולות

העמוקות של החיים שמלאים במתנות

כמו בתפילה, נזכור אותך חזק בחלומות

עם אהבה, לב שכבה, דמעות כמו מים במצולות

תן לנו עוד כוח, בבקשה, תן עוד כוח

אתה כאן מעליי

תודה על שנים יפות, איתי