מרגש: ראשי פאות מעוטרים למען חולות הסרטן במרכז הרפואי העמק

שנה השלישית למיזם המרגש של בנות מגמת האומנות של אולפנית בטבריה למען הקהילה, הבנות מעטרות ומפיחות חיים בפאות לחולות סרטן

מפגש מרגש מאד התקיים בשבוע שעבר במרכז הרפואי העמק, כשנציגות מגמת האומנות מאולפנית אורט טבריה הגיעו למרכז הסרטן, כדי להעניק ראשי פאות מעוטרים פרי יצירתן, לחולות הסרטן שנעזרות בפאה בתקופת הטיפולים הכימותרפיים.
לדברי הרב שמעיה כרמל, מנהל האולפנית, זו השנה השלישית שבנות האולפנית מקיימות מיזם חשוב זה למען הקהילה: "המיזם החל בעקבות שיחה של בנות האולפנית עם חולת סרטן, ששיתפה את הבנות בקושי שהיא חווה בזמן הטיפולים, כאשר שיערה נושר והיא מתקרחת ונעזרת בפיאה. המטופלת סיפרה על הקושי שלה לקבל את עצמה קירחת, ואמרה כי גם הראש הלבן שעליו מונחת הפאה מהווה מעין שיקוף כואב למראה שלה".
בעקבות זאת החליטו במגמת האומנות באולפנית לרכוש ראשי פיאה, לאייר ולעטר אותם בצבעים חיים ושמחים, ולתרום למרכז הסרטן לטובת נשים חולות.
שקד, תלמידת האולפנית, סיפרה במפגש: "קישוט ראש הפאה היה בשבילי מאד מעצים ומרגש. ההרגשה שאני יכולה לעשות משהו שמבחינתי הוא קטן ופשוט אבל בעצם יש לו משמעות גדולה של לשמח מטופלת ולעודד אותה, היא הרגשה נהדרת. זה משמעותי שאפשר לעשות מעשה טוב דרך דברים שאוהבים".
"אנו משתדלים לחנך את הבנות לעשות טוב איפה שאפשר, ולפתח עיניים שמחפשות בכל מקום מה אפשר לתרום ולתת. הבנות מקבלות מזה לא פחות! הן גדלות להיות שותפות אמיתיות בחברה הישראלית". אמר הרב שמעיה.
מירי פנחסי, העובדת הסוציאלית של המכון לאונקולוגיה והמרכז לבריאות השד במרכז הסרטן סיפרה כי כבר הספיקה למסור ראש פאה מעוטר אחד לחולה שהחלה להשתמש בפיאה, והיא הייתה מאד נרגשת מהמחווה, ומהברכה שצורפה. זה מיזם מבורך, שיש לו ערך רב בעבור המטופלות שלנו", אמרה פנחסי.