מרגש: ראובן יוקלר ואחותו הניצחו את הוריהם בספר ילדים

איש העסקים העפולאי, ראובן יוקלר, ואחותו חדווה הנציחו את הוריהם, ניצולי השואה, בספר "הקבצן הקטן מדאראבאן" אותו כתב עמנואל בן סבו. צילום: טב"ס

בימים אלה יצא לאור ספר ילדים מרגש במיוחד, "הקבצן הקטן מדאראבאן", ספר שכתב המחנך, הסופר, המשורר והפובליציסט עמנואל בן סבו, ומספר ביד אומן רגישה ומרתקת את קורות משפחת יוקלר-יוקלה בימי השואה.
זהו סיפור על שני ילדים קטנים, ראובן וחדווה, המגלים יום אחד ציור שונה מפרחים ושמיים תכולים על הכן, כשאימא מציירת וצובעת בדממה. התוצאה, ציור של ילד קטן, לבוש בגדים מרופטים, עם לחיים כחולות מכפור מקפיא וידו פשוטה לקבלת נדבה.
הילד הפיקח והעירני ראובן נדהם לגלות דרך אמו הציירת, כי מדובר בלא פחות מאשר אביו, איש העמל, הנדבן, הגיבור, החזק, זאב, כפי שנראה היה כילד בגטו דורוהוי.

• "זהו סיפורם של הוריי זאב ויפה"

"אבא שלי זאב היה איש עסקים ידוע, איש שפתח את ליבו וכיסו לכל, תרם  לבית הכנסת ברעננה, לקהילת יוצאי רומניה, לאנשים פרטיים, לעמותות חסד, כולם ידעו שאבא שלי נדיב גדול ומאיר פנים", סיפר ראובן יוקלר, איש עסקים מוכר ומוערך בעפולה ששימש בעבר, במגוון תפקידים ציבוריים- כולל בתפקיד סגן ראש העיר עפולה: "הספר מרגש אותי מאוד. זהו סיפורם של הוריי זאב ויפה אך יותר מכל, הנצחה מרגשת שכתובה באומנות ובמקצועיות, של תקופה חשוכה בהיסטוריה האנושית בכלל ושל העם היהודי בפרט. ההורים הגיבורים שלנו שקמו מאפר, ניערו את אבק השואה והקימו משפחה לתפארת בארץ ישראל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האחות חדווה שיחד עם אחיה ראובן הנציחו את הוריהם בספר, מספרת על משפחה חמה ומלוכדת, "על אף הימים הקשים שחוו הורינו, הבית היה בית שכולו אהבה, הורים עוטפים, מגוננים ומעניקים הכל מכל כל, בחיוך ובשמחה".
המחנך והסופר עמנואל בן סבו, מי שספריו התקבלו בהערכה רבה אמר: "סיפורם של יפה וזאב יוקלר הוא סיפורה של תקופה. סיפורו של העם היהודי השב למולדתו. מנער מעליו את האבק והאפר, זוכר, כואב ומקים מדינה, חברים, משפחה מפוארת, ממשיך את שרשרת הדורות של עם הנצח. אני מודה למשפחת יוקלר ובראשם לראובן, והאחות חדווה על הזכות שגלגלו לידי בחשיפת סיפורה העוצמתי של משפחתם בימי השואה. זהו סיפור חשוב מאוד ומשמעותי בחינוך ועיצוב זהותו של הדור הצעיר כחלק מהזהות הישראלית".
"הקבצן הקטן מדאראבאן", הוא ספרו ה-55 בסוגת סיפורת ילדים של בן סבו. הספר יצא לאור בהוצאת האיכות "מיטב-ארגמן".

 

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|