מרגש: נטע ח"י עצי תמרים עם הפראמדיקים של מד"א שהצילו את חייו

ח"י עצי תמרים כהוקרה לצוות מד"א שהצילו את חייו של יוסי גל מהמושב תומר ניטעו בחווה שלו -באירוע מרגש לט"ו בשבט. באירוע המרגש לקחו חלק הפראמדיקים עמית נוריאני, יבגני למפרט, יוסי חלבי וצביקה מלכיס שהצילו את גל וחזרו שוב לחווה שלו- הפעם כשהם מלווים במתנדבי נוער מד"א מעפולה ומבית שאן. "הזמנתי אתכם למקום שבו כמעט נפסקו לי החיים, לתת חיים חדשים דרך שתילה של עצים לעשרות שנים”, אמר גל. צילום: מד"א

לפני כחמישה חודשים יוסי גל (64) תושב מושב תומר שבבקעת הירדן התמוטט בביתו לאחר שלקה בהתקף לב חריף והיה בסכנת חיים של ממש. צוות מד"א בראשות הפראמדיק עמית נוריאני ויבגני למפרט הוזנקו והגיעו במהירות למקום בניידת טיפול נמרץ. לאחר שנוריאני אבחן שמדובר באוטם בשריר הלב הוחלט להזניק מסוק מד"א וכעבור דקות נחת המסוק עם הפראמדיקים יוסי חלבי וצביקה מלכיס במגרש שבמושב. במקצועיות רבה העניקו הפראמדיקים טיפול רפואי מציל חיים ותוך שהם מכינים את הצוותים הרפואיים בבית החולים הדסה עין כרם פינו אותו במסוק ישירות לחדר הצינתורים. לאחר ארבעה ימים שוחרר יוסי מבית החולים, חזר לתפקוד מלא וליבו נותר ללא כל נזק.
מאז חש יוסי גל רצון עז להוקיר תודה לפראמדיקים שהצילו את חייו והחליט לעשות זאת בדרך מקורית וחגיגית. הוא בחר את ט"ו בשבט ליום המתאים ביותר והחליט לנטוע יחד עם צוות מד"א שהציל את חייו 18 עצי דקל השווים בערכם בגימטריה למילה חי – בשטח מיוחד שהקצה בחווה בה הוא מתגורר.

"לאנשי מ.ד.א. מצילי חיים בהוקרה"

באירוע מרגש במיוחד הגיעו הפראמדיקים של מד"א עמית נוריאני, יבגני למפרט, יוסי חלבי וצביקה מלכיס שוב לחווה של יוסי והפעם כשהם מלווים בכ- 40 מתנדבי נוער מד"א מעפולה ומבית שאן ופגשו בהתרגשות רבה את גל – חקלאי ברמ"ח איבריו כשהוא עומד על רגליו, מחוייך ובריא. לאחר חיבוק חם שהעניק לכל אחד מהפראמדיקים ושיתוף זיכרונות וחוויות מהאירוע, ניגשו הפראמדיקים יחד עם בני משפחתו של יוסי ומתנדבי הנוער של מד"א לשטח מיוחד בחווה ונטעו ח"י עצי דקל שיניבו תמר מזן מג'הול במשך שנים רבות. בתום הנטיעות הסירו הפראמדיק עמית נוריאני ושיר, נכדתו של יוסי לוט משלט מיוחד שעליו נחרט "לאנשי מ.ד.א. מצילי חיים בהוקרה".

"רק לפני מספר חודשים היינו כאן בדיוק באותו המקום בנסיבות אחרות לגמרי"

פראמדיק מד"א עמית נוריאני: "כשאנחנו עומדים פה ורואים את יוסי עם המשפחה והנכדים זה כ"כ מרגש, זו הסיבה שבחרנו במקצוע הפראמדיק וזה מה שנותן לנו את הכוח להמשיך יום יום. מעטים המקרים שבהם אנחנו באמת פוגשים את המטופל שלנו אחרי הטיפול ולראות אותך ככה זה משנה את הכל ונותן לנו את הכוח להמשיך."
פראמדיק מד"א יבגני למפרט: "רק לפני מספר חודשים היינו כאן בדיוק באותו המקום ואז בנסיבות אחרות לגמרי, במלחמה על החיים שלך. היום אתה מארח אותנו בחום, זה כל כך מרגש ואני מאחל לך עוד הרבה שנים של עשייה וכוח להמשיך ולארח במקום המיוחד הזה."

"אני חייב לכם את החיים והרבה יותר מזה"

גל אמר באירוע המרגש: "התכנסנו כאן היום כדי להגיד לכם תודה קטנה על מעשה כזה גדול שעשיתם עבורי. אני רק מקרה אחד, אבל לאורך השנה אתם מטפלים באלפי מקרים, רק במושב שלי הייתם לאחרונה מספר פעמים ואני יודע שהצלתם חיים. אני הזמנתי אתכם למקום שבו כמעט נפסקו לי החיים, לתת חיים חדשים דרך שתילה של עצים לעשרות שנים ואני מבטיח שאת הפרי הראשון שיצא אני מגיש לאנשי מד"א. אני חייב לכם את החיים והרבה יותר מזה, אני חייב לכם גם שהשארתם אותי למשפחתי. אתם הצלתם לי את החיים, מגיע לכם הרבה. ולכם נוער מד"א, בזכות מה שאתם עושים ביום יום בהתנדבות שלכם אתם מצילים חיים, אני מודה לכם ואני מזמין אתכם תמיד להגיע לכאן וליהנות מהמקום היפה הזה."