מרגש: נאיל זועבי מהכפר נין בעמק הקריא שמות של נספים בשואה

נאיל זועבי, תושב הכפר נין הסמוך לעפולה הקריא ביום השואה והגבורה שמות של נספים בצמוד לקרון אותנטי שהובא מגרמניה ושימש להובלת יהודים למחנות ההשמדה

ככה יוצרים דו קיום: נאיל זועבי, מנהל בית ספר יסודי טמרה ותושב הכפר נין, לוקח בשנים האחרונות חלק במגוון רחב של אירועים שמטרתם יצירת אחווה וקירוב בין המגזר היהודי והערבי. במסגרת זו הוא נפגש עם מובילי דעה ואנשים משפיעים מכל רחבי ישראל וגם מעבר לים, עם חיילים, אנשי דת ועוד.
ביום רביעי החליט זועבי לקחת חלק באירועי יום השואה בעיר נתניה. האירוע נערך בצמוד לקרון אותנטי שהובא מגרמניה ושימש להובלת יהודים למחנות ההשמדה.
בסיומו של מבצע מורכב ורגיש הוצב הקרון לפני כשנתיים במתחם "יד לבנים". הקרון נבנה בתחילת המאה העשרים ושימש כאמור לפינוי של יהודים אל מחנות ההשמדה על ידי הנאצים.

נאיל זועבי על רקע הקרון שהובל יהודים להשמדה
נאיל זועבי על רקע הקרון שהובל יהודים להשמדה

זועבי השתתף באירוע בעקבות הכרות רבת שנים עם רוני דותן, שיזם את הבאת הקרון לישראל וחשף בפני זועבי את סיפורו. ההשתתפות באירוע הובילה להתרגשות רבה בקרב זועבי שסיפר: ״היה לי מרגש גם הפעם להשתתף בטקס השואה בנתניה ולהקריא שמות של נספים מטף ועד זקנים,
להיפגש עם ניצולים מהאסון, מהזוועה ומההתבהמות של האנשים, אם בכלל ניתן להגדיר רוצחי אדם בגלל צבע עורם, ״אנשים". המפגש התקיים בנוכחות ניצולי שואה ומשפחותיהם, סגן וממלא מקום ראש העיר נתניה, אלי דלל, הרב הראשי של נתניה, ורוני דותן שיזם את הבאת קרון השואה מגרמניה, ומנהל בהתנדבות את האתר.

זועבי עם ניצולי שואה
זועבי עם ניצולי שואה

המפגש הכיל זיכרונות רבים, והיה מאד מרגש, טעון יצרים, במיוחד שזה התרחש על יד קרון אותנטית ששימש את הנאצים במעשיהם השטניים. מי יתן וכל בני האדם יחיו בשלום, מי יתן ושלא נדע עוד זוועות ומרחצי דמים, מי יתן ויהיה לנו הכוח כבני אדם להילחם בטרור, בשנאה, ובכל מי שינסה לפגוע באנושות. שיהיה זכרם של הנספים ברוך ושהשם יקום דמם״, סיכם זועבי.