מרגש: לאחר מות האם מעפולה- הילדים גילו על נתינה יוצאת דופן

שמונת ילדיה של חנה עשור, תושבת עפולה שנפטרה לפני כשבועיים  – ידעו כי אמם ערה למצוקות הזולת, אך המנחמים בשבעה הצליחו לרגש אותם בסיפורים מצמררים

לפני כשבועיים נפטרה חנה עשור, תושבת עפולה, אם לשמונה ילדים ודמות מוערכת, אהודה ואהובה ברחוב כורש בעיר, רחוב שסביבו מתגוררת קהילה גדולה וחמימה. עשור ז"ל הייתה אהובה גם בקרב כל הקהילה בעפולה, ובערים בית שאן ונהריה בהן היא התגוררה בעבר עם בני משפחתה. עשור, 69, אם לשמונה ילדים נפטרה כתוצאה מבעיות בריאותיות, בעיקר בעיות נשימה. לאחר ההלוויה בו ליוו אותה מאות ממוקירי זכרה התיישבו ילדיה משה, סיגל, אורי, איציק, שלומי, דורית, קרן וגלעד לימי השבעה בה הם נחשפו והתוודעו למעשי חסד מרגשים בעוצמתם ויוצאי דופן של האם.

"ידענו שיש לנו אמא מיוחדת, שהילדים שלה והקהילה הסובבת איתה הם לפני הכול, אבל לא ידענו עד כמה אימנו הייתה צדיקה", סיפר בהתרגשות רבה הבן אורי והוסיף: “ככל שהגיעו עוד ועוד מנחמים גילינו המון דברים שלא ידענו על אמא, ועל כמה שהיא דאגה לאנשים. אחד המנחמים סיפר לנו שבמשך שבע השנים האחרונות – אימי  בישלה בעבורו – מדי יום ביומו ארוחות חמות. שכן נוסף סיפר לנו שאמא הייתה מביאה לו אוכל עד לפתח הבית וככל שהקשבנו נחשפנו לעוד ועוד גילויים של נתינה, חסד וסיוע לאנשים שהיו במצוקות. אימי לא הסתפקה בעזרה באוכל וגם תמכה באנשים, התפללה בעבורם וחיזקה אותם ככל שהיא יכלה. אמא שלי לא הייתה אישה מבוססת כלל וכלל, אבל גילינו שהעובדה הזו לא מנעה ממנה לסייע לכל מי שנזקק לעזרה כזו או אחרת. היא גם דאגה לציין מדי שנה את ההילולה לבאבא סאלי באירוע מרשים, מושקע עם להקה, מנות אותנטיות ומסורתיות  והכי חשוב אווירה טובה. האירועים הללו היו בלתי נשכחים בכל השכונה ואני לקחתי על עצמי הבטחה לערוך אירוע מדי שנה- כחלק מהנצחתה. אנו הילדים, הנכדים וכל המשפחה עדיין כואבים ומתקשים להתמודד עם אובדנה, אך ננצור אותה לעד בליבנו כאישה טובת לב, אמא וסבתא אוהבת ומסורה ודמות מעוררת השראה – בעיקר בשל נדיבותה לזולת. מבחינתי היא תישאר מודל לחיקוי- בדיוק כפי שהיא הייתה עבורי בחייה".