מרגש: הילד מוישי ששרד את התופת במומבאי חגג בר מצווה

ברכות מבנימין נתניהו, מדונלד טראמפ וראש ממשלת הודו, הופעה של כוכבי הזמר החסידי אברהם פריד, מוטי שטיינמץ וישי ריבו וסגירת מעגל בחגיגה מרגשת – בכפר חב"ד, המקום אליו הובאו הארונות של הוריו גבי וריבקי הולצברג ז"ל- בטרם נקברו בהר הזיתים. הילד מוישי הולצברג חגג בר מצווה- 11 שנים לאחר המתקפה שזעזעה וטלטלה את העם היהודי. "אנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזו יש חיים, יש תקומה ויש מצוות. אתה זוכה לאהבה רבה של כל עם ישראל ושל אנשים מחוצה לה", ברך את מוישי ראש הממשלה נתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ

11 שנים לאחר מתקפת התופת האכזרית במומבאי, הודו, הילד מוישי מעפולה, שאיבד את הוריו גבי וריבקי הולצברג ז"ל באירוע הרצחני, חגג בר מצווה בכפר חב"ד, הכפר אליו הובאו הארונות של הוריו- בטרם נקברו בהר הזיתים. באירוע לקחו חלק הסבא והסבתא הרב שמעון רוזנברג ורעייתו יהודית מעפולה, המטפלת שנמלטה עמו מהבניין בעת הפיגוע, מאות בני משפחה וחברים וכן אישי ציבור ומכובדים, כולל שגריר הודו בישראל סאנג'יב סינגלה.
סינגלה הקריא באירוע אגרת ברכה שנכתבה על ידי ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שבירך את מוישי ואיחל לו "שהמשאלה שלך לחזור להודו ולנהל את בית חב"ד תתגשם יום אחד". עוד כתב מודי: "הסיפור שלך נותן מקור השראה לכולם. זהו סיפור אודות נס ותקווה, התגברות על טרגדיה ואובדן גדול. מבצעי פיגוע הטרור הפחדני ב-26 לנובמבר 2008 במומבאי נכשלו באופן מובהק. הם לא יצליחו להכניע או לדכא את רוחנו ורצוננו לצעוד קדימה. כיום, הודו וישראל ניצבות יחד ונחושות עוד יותר להילחם נגד מעשי שנאה וטרור".

• טראמפ למוישי: "מי ייתן והאמונה תמשיך להוביל, לחזק ולנחם אותך בהמשך חייך"

גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה ברכו את מוישי ואמרו לו: "מזל טוב מוישי עם הגיעך למצוות. אני התרגשתי שפגשתי אותך במומבאי. זה רגע עצום. אנחנו יודעים איזה טרגדיה עברתם. אנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזו יש חיים, יש תקומה ויש מצוות. אתה זוכה לאהבה רבה של כל עם ישראל ושל אנשים מחוצה לה. אני מאחל לך שתהיה בן נאמן לעמך, לארצך ולמשפחתך ושתמשיך בחיים טובים ומאושרים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שרה הוסיפה: "מזל טוב לך מוישי ולכל המשפחה. אנחנו יודעים שעברת אסון גדול כבר בגיל שנתיים, שמאז אתה נלחם להמשיך את החיים. אתה עטוף בהרבה אהבה מכל נתניהו: "המשפחה שלך. כל עם ישראל איתכם, אנחנו מלווים אתכם המון שנים. אני בטוחה שאתה מפיק את כל העוצמות שבעולם מהכאב הגדול הזה ושהמשפחה שלך מזכירה לך בכל יום את ההורים הנהדרים והנפלאים שלך שהיו גיבורים. אתה בן של אבא ואמא גיבורים שנפלו בשם עם ישראל והעם היהודי. תמשיך להיות סמל דוגמא ומופת לכל ילדים ושיהיו לך חיים נהדרים".
גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיגר ברכה לחתן בר המצווה שהוקרנה על מסך גדול. בברכה נכתב: "מזל טוב לבר המצווה. מי ייתן והאמונה תמשיך להוביל, לחזק ולנחם אותך בהמשך חייך".
באירוע המרגש שעורר סקרנות רבה הופיעו כוכבי הזמר החסידי אברהם פריד, מוטי שטיינמץ והכוכב העכשווי ישי ריבו. מוישי הנרגש קרא דרשה של שמונה עמודים.