מצעד אל החיים: באים אל השורדים

מיזם ייחודי ראשון מסוגו ביוזמת עמנואל בן סבו, המחנך ואיש התרבות במסגרתו באים אל השורדים תחת הכותרת מצעד אל החיים, כאשר כבר ביום השואה השנה צעדו מבוגרים וצעירים, עם דגלי הלאום לביתם של שורדי השואה, ושמעו את סיפורם מכלי ראשון. צילום: טלה בן סבו

"מצעד אל החיים" הינו מיזם חדש מאת עמנואל בן סבו, מחנך, סופר ומשורר ופובליציסט ששקד תקופה ארוכה תכנית היוזמה להנצחה אינטראקטיבית של סיפורם של ניצולי שואה הכוללת קיום מצעד אינטימי, של קבוצות אנשים וכיתות בתי ספר, אל השורדים החיים, ויקיימו מפגש אינטראקטיבי בו שיתפו הניצולים מכלי ראשון , על ימי הסופה והסער.
בפני מערכת החינוך, הצבא, גופים פרטיים וחברות, הונחה תכנית סדורה לצורך קיום המיזם באופן המיטבי ביותר. ע"פ בן סבו  ,מצעד אל החיים, אינו דורש כל השקעה כספית כי אם השקעה תכנונית פשוטה ויכולת ביצוע.
בן סבו: "מצעד אל החיים , נכון שיתקיים בכל הרשויות , בכל הפסיפס האנושי המרכיב את החברה הישראלית. חרדים, ערבים, דתיים חילוניים ,כלל מרכיבי החברה הישראלית. יצוין כי יוזמה ברוכה זו מצטרפת אל היוזמה שכבר קנתה לה אחיזה בחברה הישראלית, " זיכרון בסלון" , בו מארחים בני דור שני ושלישי לשעה של זיכרונות, סיפורים וחוויית האירוע הנורא. המיזם, לצעוד אל החיים, יוצר מעורבות פיזית ממשית הכרוכה בהכנה מקדימה והיכרות עיונית אודות דמות השורד, צעדה סמלית עם דגל ישראל ,גם של מטרים אחדים , מאפשרת ליצור את הקשר בין התקומה לשואה."