מציירת את הכאבים

ליז בן עטר, סטודנטית בוגרת המכון לאמנות במכללת אורנים, הסובלת מפיברומיאלגיה – מחלה כרונית המתאפיינת בכאבים בגוף, החליטה לצייר את הכאב שלה ושל חולות אחרות. צילום: ליז בן עטר

21 סטודנטים מהמכון לאמנות במכללת אורנים מציגים בימים אלה את עבודותיהם בתערוכת הבוגרים, לאחר שסיימו ארבע שנות לימוד.
"קשה להאמין שזו תערוכת סיום שניה בחסות הקורונה, לאחר שנה מורכבת וטעונה לסטודנטיות ולקהילה, שהציבה תנאים שלעיתים, באופן מפתיע אפילו סייעו בניסוח הפרויקטים ובהתבוננות פנימה", אומר מנחה פרויקט הגמר, האמן בועז נוי.
והסטודנטית ליז בן עטר, אכן הצליחה להכנס פנימה, והחליטה להוציא הכל החוצה, לחשוף את המחלה, את עצמה ואת ההנשים האחרות הסובלות גם הן מאותה מחלה.
בן עטר, מסבירה: "עבודות הגמר שלי בתערוכה הן בנושא של פיברומיאלגיה, מחלה כרונית המתאפיינת בכאבים בגוף. אובחנתי בה לפני כשש שנים,  והיא הפכה סוגיה מאוד מרכזית בחיים שלי. רציתי להציג אותה באמצעות מפגשים עם אנשים. פרסמתי בפייסבוק בקבוצה "פיברומיאלגיה למען חברים" שאני חברה בה, שאני מעוניינת במתנדבים שיסכימו להיפגש ולשוחח על מנת שאמצא דימוי לאופן שבו הכאב מתבטא בחייהם. פיברומיאלגיה נחשבת מחלה שקופה כיוון שלא ניתן לגלות אותה בבדיקות, ולא רואים את הכאב על האנשים, החלטתי לצייר את הכאב על גופן ולא לאפשר לאף אחד להתעלם ממנו. התערוכה שלי מלווה בעשרה תצלומים של נשים מרחבי הארץ ובנוסף בקטעי אודיו שתיעדו את השיח האנושי והמקרב ביננו, כמי שיכולות להבין אחת את השניה."