מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021: רנ"ג מיכה מרמת דוד

"המפקדים שלי לאורך השנים היו השראה גדולה והערכים שהקנו לי עיצבו את מי שאני כיום, הם הולכים איתי לאורך כל הדרך", אמר השבוע רנ"ג מיכה לאחר הבחירה בו. צילום: דובר צה"ל

כבוד: רנ"ג מיכה, 46, מפקד מחלקת אלקטרו אופטי ואחראי ניהול החימוש בבסיס כנף 1 רמת דוד של חיל האוויר – הוא מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.
רנ"ג מיכה מתגורר בשיכונים בקיבוץ, נשוי לליאת ולהם שלושה ילדים. בעברו הוא היה ספורטאי מצטיין וכאשר התגייס באוקטובר 1993, החליט לוותר על תקן ספורטאי פעיל כדי לתרום כמה שיותר בשירותו הצבאי.
ב-27 השנים האחרונות מיכה משרת כאמור בכנף 1: "המפקדים שלי לאורך השנים היו השראה גדולה והערכים שהקנו לי עיצבו את מי שאני כיום, הם הולכים איתי לאורך כל הדרך", אמר השבוע רנ"ג מיכה לאחר הבחירה בו.
כאשר הוא נשאל על אודות חוויה משמעותית בשירות מיכה בחר בזכות אשר ניתנה לו, לקחת חלק במשלחת 'עדים במדים': "בנערותי לא יצא לי לטוס לפולין, אך היה לי חשוב להגיע בחיי ולראות במו עיניי מה העם שלנו נאלץ לעבור תחת הצורר הנאצי. עד שלא דורכים על אדמת פולין, לא מבינים באמת את גודל הזוועות".

איך התחושה לאחר הבחירה?

"אני מאוד נרגש ובעיקר מודה על הזכות להשפיע ולשרת את צה"ל. זכיתי לקחת חלק במעמד המרגש כיוון שאני שם כערך עליון נתינה ואמינות".
ערכים אלו אגב מובילים את מיכה לאורך כל הדרך והוא עושה הכל על מנת להנחיל אותם בכל החיילים והמפקדים בהם הוא פוגש.
ההצטיינות היא לא משהו חדש ומאפיינת את רנ"ג מיכה בשירותו. בעבר הוא קיבל את אות מצטיין מפקד חיל האוויר.