מפרסמים מציקים לכם בטלפון? חוק הספאם יכול לסייע לכם

עוה"ד אוהד פארי מרחיב את היריעה בנוגע לחוק הספאם ואיסור עריכת שיחות טלפון פרסומיות ללא הסכמה מראש מאת עוה"ד אוהד פארי

 

עפ"י הפרשנות שניתנה לחוק הספאם בבתי המשפט לתביעות קטנות במהלך השנים, נקבע במספר פסיקות, כי חל איסור על מפרסמים להתקשר ללקוחות מבלי שהסכימו לכך מראש, על כך בהרחבה בטור השבועי.

בעידן הנוכחי שבו פרט כמו מספר הטלפון הנייד שלנו נמצא במאגרי מידע שונים כדבר שבשגרה, אין פלא שהמספר שלנו מוצא את דרכו למפרסמים המעוניינים להשתמש בו לצורכיהם. חלקו הגדול של הציבור נדרש פעמים רבות לענות לשיחות טלפון רבות מפקידים חינניים ממוקדי מכירות טלפוני המבקשים לנהל שיחה שיווקית ללא הסכמה מראש.
סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, המכונה בעגה הרווחת "חוק הספאם", ככל הנראה לא מהווה הרתעה מספיקה למפרסמים, על אף הוראותיו המטילות קנס על מפרסם המשגר דבר פרסומת ללא הסכמה מראש.
החוק קובע כלל האוסר על פרסום דבר פרסומת המופץ באופן מסחרי, ולכלל זה מספר חריגים אשר קצרה יריעה זו מלדון בהם.


בתביעה קטנה שהוגשה נגד חברה סלולארית, פסק בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי "חוק הספאם" חל גם על שיחת טלפון מאת גורם אנושי מכאן כי גם שיחת טלפון אנושית, שעניינה מכירות, תיחשב מסר פרסומי עפ"י החוק והפנייה צריכה שתיעשה בכפוף להסכמה מפורשת הסכמה של נמען השיחה.


[dfp name="250×250" height="250" width="250"]

האם לפי "חוק הספאם" מותר למפרסם לבצע שיחת טלפון ללקוחות שלא הביעו את הסכמתם לשיחה מראש?
לשאלה זו נדרש משרדנו לאחרונה, בפנייה מבעלים של חברת נדל"ן אשר התעניין באפשרות זו לשם הגדלת מכירות.
לכאורה החוק אינו נוקט לשון "שיחת טלפון" ולכן לכאורה מותר למפרסמים לשלוח מסר פרסומי באמצעות שיחת טלפון.|
האם לכך התכוון המחוקק?.

• האם משלוח דברי פרסומות אסור ללא הסכמה מראש?

בתביעה קטנה שהוגשה נגד חברה סלולארית, פסק בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי "חוק הספאם" חל גם על שיחת טלפון מאת גורם אנושי מכאן כי גם שיחת טלפון אנושית, שעניינה מכירות, תיחשב מסר פרסומי עפ"י החוק והפנייה צריכה שתיעשה בכפוף להסכמה מפורשת הסכמה של נמען השיחה.
משלוח דברי פרסומות אסור ללא הסכמה מראש, גם לא הודעות מסר קצר.
בפסק הדין בעניינה של החברה הסלולרית הנזכר לעיל, טענה החברה הנתבעת כי הוראת החוק אינה חלה על שיחות טלפון שנעשו באמצעות גורם אנושי. בית המשפט דחה את הטענה כי הוראת החוק אינה חלה על שיחות טלפון שנעשו באמצעות גורם אנושי, ופסק כי "חוק הספאם" אוסר על משלוח דברי פרסומות, לרבות באמצעות "הודעת מסר קצר" הכוללת "מסר בזק" המועבר באמצעות רשת בזק אל המכשיר הנייד של נמען כלשהו.
האמור במדור זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי הניתן ע"י עורך דין. המחבר מחזיק בתואר L.L.B במשפטים, עו"ד החבר בלשכת עורכי הדין בישראל ובעלים של משרד עורכי דין בעיר עפולה.

מען לפניות: ת.ד 2310 עפולה או באמצעות מייל ohadperry78@gmail.com

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|