מפסיקות לשתוק: "לא נעצור עד שתהיה מהפכה בפיקוח על הילדים שלנו"

חמש אימהות צעירות מעפולה יובילו הערב ברובע יזרעאל מפגן מחאה כנגד התעללות בילדים ובפעוטות המתחנכים בגנים, פעוטונים ומשפחתונים (בגיל הרך). "הילדים משלמים מחיר נוראי והכתובת על הקיר. אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים", אומרות האימהות

"קולנו יישמע עד שיהיה שינוי ויפה שעה אחת קודם. הכתובת במקרה הזה על הקיר. אם לא נקום ונפעל עכשיו, המצב רק יחמיר. רק השנה שמענו על שבעה מקרים שבהן מטפלות וגננות התעללו בילדים ופעוטות בגנים ואולי יש עוד הרבה מקרים שכלל נחשפו. הגיעה העת לעשות מעשה ולכן החלטנו ליזום את המחאה הזו", כך אומרת נועה אלקיים אם לילד בן 4 וחצי שיחד עם ארבע אמהות נוספות: עדן ומורן שלוקה, חן שושן ואליה איפרימוב יזמו מפגן מחאה אימהי ספונטני- המתכתב עם יתר המחאות שייערכו היום ברחבי ישראל.

המחאה תיערך הערב בשעה שש בערב (ברחוב חביבה רייך בשכונת רובע יזרעאל בעפולה) תחת הכותרת "למען עתיד ילדנו", וזאת בעקבות ריבוי מקרי ההתעללות בילדים ופעוטות בגני ילדים, פעוטונים ומשפחתונים בכל רחבי הארץ. המחאה ועצרת ההזדהות ייערכו כאמור במקביל למפגני מחאה נוספים שייערכו בכל רחבי הארץ.
בשבוע האחרון נחשפו שני מקרי התעללויות. הראשון בראש העין וביום חמישי האחרון נחשף חשד להתעללות של מטפלת בגן פרטי בעפולה. האירועים הקשים הובילו את האימהות הצעירות לפנות למשטרה ולקבל אישור לעריכת מפגן המחאה. "אין אמא שראתה ושמעה על ההתעללויות האחרונות ויכולה לעבור על זה בשתיקה", סיפרה נועה, "זה נוגע בנו במקומות הכי רגישים ופגיעים ולכן החלטנו לצאת מאזור הנוחות ומהעולם הווירטואלי לשטח. המטרה היא לעורר מודעות, לזעוק את זעקת הילדים שממש חסרי אונים מול המטפלות והגננות שפוגעות בהם בצורה נפשעת ונבזית. אנחנו שומרות על האוצרות שלנו מכל משמר בבית ושולחים אותם לגן בידיעה שהם בידיים טובות ואז מגלים שיש מפלצות בגני הילדים הללו, לא פחות. התמונות המזעזעות אליהן נחשפה החברה הישראלית מדברות בעד עצמן והגענו לנקודת אל חזור. אי אפשר יותר לשבת בחיבוק ידיים ואי אפשר עוד להתעלם ממה שקורה. צריך לשים סוף לשוק הפרוץ הזה ולחוסר הבטחון של הילדים שנפגעים והפגיעות הללו יכולות לפגוע בהם גם בעתיד. זה נוגע בכל הורה והורה ולכן האכיפה של הרשויות צריכה להיות הרבה יותר ממוקדת. כרגע היא בכלל לא קיימת והילדים משלמים מחיר נוראי, כל זה בגלל העובדה שאין פיקוח. אחרי המקרים המזעזעים אליהם נחשפנו זה מתבקש, בבחינת חובה והחובה שלנו כהורים היא לדאוג שזה יקרה. הילדים שלנו חווים זוועות והמקרים שנחשפים אחד אחר השני רק מחדדים שהמצב הקיים לא יכול להמשיך להתקיים. ההורים היום מבינים שחייב להוביל מהפכה, ומפגן המחאה הערב זו יריית הפתיחה למאבק ממושך. אי אפשר שמטפלות אלימות בצורה מילולית או פיזית תחזורנה לעבוד במקצוע הזה כפי שלצערי אנו רואות היום".

עדן ומורן שלוקה

לטענת האמהות הרשויות חייבות ליצור פיקוח והרתעה בכל גן בישראל. לדבריהן ניתן להקים לדוגמא חדרי בקרה בכל אזור בישראל במטרה שיפקח עם מצלמות און ליין על מספר גנים. "זה רעיון אחד, אבל אפשר לחשוב על עוד מספר רב של רעיונות יצירתיים, שימנעו מכל גננת או מטפלת לחשוב פעמיים אם לעשות מעשה אכזרי, כפי שראינו בסרטונים האחרונים. נביע גם את מחאתנו על אוזלת היד של מוסדות המדינה בטיפול בתופעת ההתעללות", אומרת נעה, "במפגן המחאה היום ידברו ההורים ויציגו דרכי פעולה. אנחנו מקווים לראות גם תמיכה מצד נציגי הרשות. עד עת קיבלנו המון תגובות מהורים ואנשים שרוצים לתמוך במחאה הזו ואני בטוחה שהיא תוביל לשינוי המיוחל".

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל- 2024: יעמוד על 400,084 מיליון שקלים

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|