מפלס הכנרת עולה וכך גם הסטודנטים במכללה האקדמית כנרת

מנכ"ל המכללה, אלמ' (במיל') מיקי לב: "הנתונים מראים דבר אחד – שהאקדמית כנרת, היא מוסד אקדמי חזק, קהילתי, ומוביל באזור הכנרת בפרט ובאזור הצפון בכלל". צילום: יח"צ

המכללה האקדמית כנרת, מבין המכללות האקדמיות המובילות בצפון, ממשיכה לגדול והנתונים האחרונים מראים כי קיימת עלייה מתונה בכל שנה, וזאת בתקופה שבא רבים תוהים על עתיד הלימודים האקדמיים וחיוניותם של התארים. מהנתונים עולה התשובה הברורה – כן בהחלט.
משנת תשע"ז עד שנת הלימודים תש"פ, המכללה האקדמית כנרת רשמה גדילה ב- 25% בכמות הסטודנטים, תוך תהליך יציאה לעצמאות מאוניברסיטת בר אילן.
בשנת הלימודים הנוכחית (תש"פ) במכללה האקדמית כנרת לומדים כ-2,350 סטודנטים. חשוב להדגיש כי למכללה קיימת מכסת סטודנטים אשר הוגדרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, שמגבילה את האפשרות לגידול נוסף.
בנוסף בשנות הלימודים תשע"ט מספר הסטודנטים עמד על 2,300, כאמור שנת תש"פ רשמה את מספר השיא של הסטודנטים – 2,350, מדובר במספר שיא של סטודנטים בכל הזמנים שהמכללה עומדת על תילה, המספר כולל את הסטודנטים בשני בתי הספר (הנדסה ומדעי חברה ורוח).


מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, אלמ' (במיל') מיקי לב: "המכללה האקדמית כנרת, הינה היחידה בצפון ואחת היחידות בארץ המקנות תארים הן בהנדסה והן במדעי החברה והרוח מה שמאפשר לסטודנט בחירה מגוונת של מסלול לימודיו ולנו כהנהלה ליצר מהלכים אינטרדיסיפלינריים מעניינים


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גם בכמות הנרשמים חלה עלייה של כ-11% בין שנות הלימודים תשע"ח לתש"פ. בשנת תשע"ט נרשמו 1363 סטודנטים, ובשנת תש"פ 1365 סטודנטים, גם כאן שנת תש"פ קבעה שיא בכמות הנרשמים. כעת המשימה הגדולה ביותר של המכללה היא לשמור על המספר המקסימלי של סטודנטים וכך גם לשמר את השיא בכמות הנרשמים.
יתרה מכך הגידול המרבי בנרשמים נמצא בלימודי ההנדסה המתקדמים של המכללה, הנדסת מים, חשמל ואלקטרוניקה, תוכנה, גז אנרגיה ונפט ואיכות ואמינות. בנוסף לכך בשנים האחרונות נפתחו במכללה שני תארים ללימודים מתקדמיםMA בלימודי ארץ ישראל ובניהול תיירות ומלונאות, האחרון אף נלמד כולו באנגלית ומהווה מוקד למשיכת סטודנטים בינלאומיים.

• "האקדמית כנרת מהווה כיום גורם מחולל פיתוח במרחב כולו"

במכללה מציינים כי אחוזי הנשירה במכללה מזעריים, וזאת בזכות יחס אישי לסטודנטים לצד מערך תמיכה נרחב בו מסייעים לסטודנטים לצלוח את התואר וכך גם משמרים לאורך שנים רבות נשירה באחוזים מבוטלים. הסטודנטים במכללה מכילים תמהיל מגוון של אוכלוסיות מהארץ ומהעולם.

מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, אלמ' (במיל') מיקי לב. צילום: ארז ביט
מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, אלמ' (במיל') מיקי לב. צילום: ארז ביט

מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, אלמ' (במיל') מיקי לב: "המכללה האקדמית כנרת, הינה היחידה בצפון ואחת היחידות בארץ המקנות תארים הן בהנדסה והן במדעי החברה והרוח מה שמאפשר לסטודנט בחירה מגוונת של מסלול לימודיו ולנו כהנהלה ליצר מהלכים אינטרדיסיפלינריים מעניינים. בנוסף האקדמית כנרת מהווה כיום גורם מחולל פיתוח במרחב כולו, דרך מרכז כנרת לחדשנות ויזמות בתחום האגרוטק אשר בסיסו מזיגה בין אקדמיה לתעשייה, ובתוצרי עשייתו ניתן לראות כבר עתה סינרגיה שמעצימה הדדית את הסגל והסטודנטים והן את תעשיית האגרוטק בישראל. אנו רואים שהשנים האחרונות מצביעות על גידול בכמות הסטודנטים ובכמות הנרשמים, נתונים אשר מראים דבר אחד – האקדמית כנרת, היא מוסד אקדמי חזק, קהילתי, ומוביל באזור הכנרת בפרט ובאזור הצפון בכלל."