מפחיד! נעצרו חשודים בביצוע חיסולים בהזמנה

נעצרו  שני צעירים מהאזור ממגדל העמק וטבריה בחשד שעסקו במתן שירותי התנקשות באמצעות מטעני חבלה בכלי רכב. צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי נעצרו שני צעירים ממגדל העמק בן 24, ומטבריה בן 22, בחשד לביצוע התנקשויות לפי הזמנה על ידי הטמנת מטעני חבלה רבי עצמה. עם השניים נעצר חשוד שלישי תושב בית שמש בחשד שהזמין חיסול של שכן שלו.
מהמשטרה נמסר כי במסגרת החקירה הסמויה על חשד כי השניים צברו מומחיות ביצור, הטמנה והפעלה של מטעני חבלה רבי עצמה שהיו מוצמדים לרכבי יעדי חיסול ומופעלים מרחוק באמצעות טלפון סלולרי.
השניים נחשפו לאחר לאחר שבתחילת מאי  התפוצץ מטען חבלה רב עצמה בעיר יקנעם. יעד לחיסול היה תושב העיר העובד במחלקת התברואה בעירייה. כתוצאה מהפיצוץ נפגע יעד החיסול  באורח קשה, עבר החייאה ורגלו נקטעה. בעקבות זאת שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון החלו בחקירת המקרה ואספו ראיות כנגד החשוד הראשון תושב מגדל העמק.
מאוחר יותר, בתאריך לפני כשבועיים,  נעצרו 2 החשודים כשניסו להתנקש באמצעות הטמנה והפעלת מטען ברכבו של תושב בית שמש, השניים נתפסו בשעת מעשה כאשר ברשותם אמצעי הפעלה למטען החבלה שהוצמד לרכבו של יעד חיסול. כאמור עימם נעצר גם החשוד השלישי תושב בית שמש שעל פי החשד הזמין את החיסול ואף לקח בו חלק.
מהשטר נמסר כי מחומרי החקירה עלה כי דפוס הפעולה של החשודים היה דומה בן שני המקרים – שימוש במטען רב עצמה שנועד להתנקשות על ידי הצמדתו למכונית. פעולה שסיכנה גם את חייהם של עוברי אורח חפים מפשע.