מפגן עוצמה מוסיקלי בעמק יזרעאל

שלושה בתי ספר שילבו כוחות בביצוע יצירה מוסיקלית מקורית. צילום: ענת חרמוני

השירה במקהלה נותנת ביטוי לכשרון, הרחבת הדעת, וחוויה לנשמה. המוזיקה הקולית היא מנוף לפיתוח הקשבה, רגישות, הבנה וסובלנות, משפרת קשרים בין אנשים ויוצרת גשר בין תרבויות ועמים.
בקונצרט השנה שלוש המקהלות עבדו ביחד על יצירה שהולחנה עבורן על ידי המלחינה פסי קסל, בשם: "ספר השיאים של פוז" על פי סיפור מאת דוד גרוסמן.
המקהלות עבדו לאורך כל השנה, ונפגשו מספר פעמים לחזרות משותפות, נוצרו שיתופי פעולה מרגשים בין בתי הספר והמורות למוסיקה כשכולם רתומים לעשייה המוסיקלית.
את המקהלות ליוו הרכב סולניות ונגנים מבית האמנויות (נעם בן יואב, שירי שטרנברג, שלי בראון ונטע חיאל- שירה, מרב ברטוב- חליל ונגה חורב- קלרינט).
המקהלות שלקחו חלק במופעים: "מרחבים" כפר יהושע – בניצוחה של טניה קפוטיאנסקי, "נתיב" הושעיה – בניצוחה של יעל פלדהיים, "גניגר" – בניצוחה של רחל בורדינוב.

המשתתפים במקהלות. צילום: ענת חרמוני
המשתתפים במקהלות.

לאה זית מנהלת בית האמנויות אמרה השבוע: "תודה לפסי שלא רק הלחינה אלא גם עבדה עם כל המקהלות ועם תלמידי בית האמנויות, לנעמי רוגל על הקריינות, לצוות בית האמנויות על הארגון הטכני ולכל התלמידות והתלמידים על ביצועים נפלאים!"
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "מרגש ומרחיב את הלב לשמוע שירה נפלאה של ילדים וילדות שמשקיעים מדי שבוע בתחום והתוצאות כל שנה מחדש, נפלאות ומעידות על רצינות ועבודה מסורה של המנצחות והתלמידים גם יחד, זו גאווה גדולה! תודה לכל מנצחות המקהלות על העבודה החשובה, למנהלי בתי הספר על התמיכה במקהלות המתקיימות בבית ספריכם, לצוות בית האמנויות, ובעיקר לתלמידים ולתלמידות על ההתמדה והנכונות להיות חלק מקבוצת מצוינות חשובה, שתורמת ומשפיעה על כל הקהילה."
שלוש המקהלות אף הופיעו במסגרת סל התרבות המועצתי, מול שכבות ד' מכל בתי הספר בעמק. התלמידים באו ליהנות משירה נפלאה ולפרגן לחבריהם מבתי הספר.